Jonttu895 kirjoitti:pmc kirjoitti:Jonttu895 kirjoitti:Päivää, Olis kysymys 2001vm pikkunelarista, eli pitäs ajotus saada nyt kohdalleen mutta vauhtipyörä ei näytä alkuperäiseltä, se on kirkkaami ja ulkoreunat on pyöristetty. siitä löytyy kyllä joku merkki mutta merkin ollessa ylhäällä on mäntä menossa alaalla aika reilusti. Pitstopilla olis myynnissä 2005vm vauhtipyörä, onkohan se käypänen 2001vm? Kiitoksia jo etukäteen jos vastauksia saisin
YZ250F 2001-2002 malleissa pienempi kartio kampiakselin päässä, 2003-2013 sama.
Kiitos tiedosta, en onneks kerennny mennä ostamaan sikaa säkissä. Olisko kellää myydä 01-02 vm vauhtipyörää ?
Minulla on Yamahan pikkunelarin vauhtipyöriä tallissa "laatikollinen". En tosin usko ajoituksen olevan vauhtipyörästä kiinni, itsekin tuli tulkittua väärin ajoitusmerkit ensimmäisen kerran konetta kasatessa. 2001-2002 moottoriin käy paikoilleen uudempi kampiakseli, joten remontin yhteydessä moniin on vaihdettu uudemman mallin vahvempi kampiakseli. Uudemman kampiakselin kanssa pitää käyttää luonnollisesti 2003-> vauhtipyörää.
Kunhan vauhtipyörän kiila on ehjä ja nokat oikeissa merkeissä, niin ajoituksen on oltava kohdallaan. Laitapa kuva nokkien asennosta, kun vauhtipyörä on kuvan mukaisessa merkissä.