KTM GS-Keskustelua :)

McInen
Pyörä:
Ducati ST2, Honda CRF450-06
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
4.2.2003 19:56

ViestiKirjoittanut McInen » 25.7.2005 23:19

Tietääkö joku paljonko etupäähän menee öljyä per pumppu??
V-2
Pykis
Paikkakunta:
Kuopijo
Liittynyt:
18.6.2003 12:56

ViestiKirjoittanut Pykis » 26.7.2005 0:45

Jos en ihan väärin muista niin n. 5dl. Eikä näissä keuloissa ole kovinkaan tarkkaa sanoa sitä mitenkään litroissa tai deseissä, vaan se ilmoitetaan/sanotaan öljyn korkeudella. Eli mitataan keulan yläreunasta öljynpintaan, kuinka paljon se mitta on.
suomursu
Liittynyt:
2.12.2004 0:51

ViestiKirjoittanut suomursu » 26.7.2005 0:48

Varaa öljyä 1l + puolikas tai litran pullo.
Kaada öljyä iskariin ja pumppaa männän varresta niin kauan ettei kupli. Lisää öljyä vähitellen, niin kauan että männän liikkeessä vaimennus toimii kolahtamatta ylös asti. Siinä on sulle minimi. Ja jos sitten pohjailee hypyissä, niin lisäilet öljyä molempiin pumppuihin aina saman määrän, vaikka 5ml kerrallaan, kunnes pohjailu lakkaa. Ensin kuitenkin alapäästä naksut niin sisään kuin menee.
Paljonko sinne menee sitä öljyä? Täyssin tarpeeton tieto, koska se on yksi säädettävä parametri keulassa. Paljonko tarvitset öljyä? 1,5L riittää varmasti. Ja pinnan korkeus mitataan ilman jousta liukuputken yläpinnasta öyljypintaan.
Mopolla metsään ja työntämällä takasin!
Pykis
Paikkakunta:
Kuopijo
Liittynyt:
18.6.2003 12:56

ViestiKirjoittanut Pykis » 26.7.2005 0:50

Pikkasen täydentävämpi vastaus tuli sieltä...
Kirixor
Paikkakunta:
Toijala
Liittynyt:
24.1.2004 23:41
Pakoaukonsäädin

ViestiKirjoittanut Kirixor » 27.7.2005 16:33

Omasta kotaristani oli tehot kateissa ja ihmeteltiin vähän aikaa, vaihdettiin suuttimia jne. Sitten huomasin että pakoaukonsäädin oli jumittunut ala-asentoon. Laipasta oli irronnut palaa jne. Otettiin koko härveli irti ja nyt piikin kyllä huomaa.
_kenraali_
Paikkakunta:
somero
Liittynyt:
21.9.2004 20:53
ktm 125 gs

ViestiKirjoittanut _kenraali_ » 31.7.2005 13:15

nyt olismullamyynnissä vm 95 kotari. kuvia galleriassa
Coroner
Liittynyt:
23.5.2005 7:16

ViestiKirjoittanut Coroner » 11.8.2005 7:55

Otin -87 GS 250:stä kaasarin kurkun irti ja pysähdyin ihmettelemään sen sisältä löytynyttä muovipalikkaa. Laitoin galleriaan muutaman kuvan, ne kertonevat enemmäin kuin tuhat sanaa. Eli onko kyseessä kuristin, näyttää pienentävän virtausaukkoa huomattavasti. Vai onko se jokin ihmeellinen "ohjuri" tms? -90:ssä on sama läppäventtilin runko mutta sen sisällä on ihan selkeä kartiomainen ohjuri joka muokkaa virtauksen muotoa, kun tämä taas töröttää rungosta ulospäin eikä näyttäisi vaikuttavan virtauksen muotoon. Osa on siis kiinni läppäventtiilin rungossa kahdella ruuvilla kummaltakin sivulta ja työntyy kiinni ollessaan kurkun sisään sitä täyttäen. Kommenttia!!

-J-
Silmät kiinni ja täysiä!!
Coroner
Liittynyt:
23.5.2005 7:16

ViestiKirjoittanut Coroner » 11.8.2005 10:49

Itse itselleni vastaten:

Taas osoitus Racingbike:n hyvästä palvelusta! Soitin sinne ja kysyin samaa asiaa, sanoivat että sen palikan kuuluu olla siellä, tekee kuulemma virtauksesta oikeanlaisen. Jos otetaan pois niin menee virtaukset sekaisin eikä toimi oikein mitenkään.

Vinkkinä muille GS kuskeille: jos pyörä alkaa tuntua nuhaiselta ja tehot hiipuu niin kannattaa tarkistaa äänenvaimentimen sisällä oleva reikäputki. Saattaa mennä joskus poikki ja lipsahtaa vinoon->pakokaasun virtaus vaikeutuu/estyy->tehot häviää. Tämäkin Racingbikeltä kuultua tietoa..

-J-
Silmät kiinni ja täysiä!!
Ame
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
11.10.2003 11:04

ViestiKirjoittanut Ame » 20.8.2005 20:18

Missä määrin kotarien osat (moottorit) ovat yhteensopivia. Oma kone on sen verta paska etä aatelin jos sais jostai toimivan käytetyn eikä tarvis käyä purkaan.... tarvisvaan tietää minkälaista konetta siihen saa kiinni suuremmitta virityksittä. Niin oma on siis Gs 125 -90. Missä hinnoissa nuo koneet ylipäätänsä liikkuvat?

Ps. Oli sit unohtunu kaasarin purun jälkeen paperinpala imukaulaan ja vetässy sen sen verta syvälle ettei päältäpäin katsoen huomannut... kumma kun ei toiminut :D
peppade
Paikkakunta:
asikkala
Liittynyt:
1.4.2003 0:23

ViestiKirjoittanut peppade » 23.8.2005 23:32

Mistä sais muoveja -88 kotariin? Jos ette tiedä niin kyselkää joltain joka saattas tietää. :) racingbikesidecarilta ei löytyny. Joku ulkomaalainen firma?
tWinTurbono
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
30.9.2003 15:13

ViestiKirjoittanut tWinTurbono » 24.8.2005 0:17

Mulla olis myydä sulle.. Mitä tarviit.. Löytyy: Vakiomaskeja, etusivukatteita, tankki, takasivukatteita, takalokareita, etulokareita, numerokilpiä..?
Myös koneen osia ja iskareita ym. osaa.. Jos kiinnostaa niin YV..
Gsx-r 600
Tobo
Liittynyt:
5.7.2005 23:06
Moro

ViestiKirjoittanut Tobo » 25.8.2005 10:57

Ostin tossa KTM 250 MX -89. Aluks puuttu pultti valve controlin alapuolelta, mink'ä takia vaihteistoöljyä vuoti pihalle. Ostin sen pultin niin nyt ei käynnisty enää hyvin. Onko kellään kokemusta/tietoa asiasta?
1Miika
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
21.12.2004 17:05

ViestiKirjoittanut 1Miika » 28.8.2005 22:09

Tietäiskö joku onko KTM GS125 -90- joku ruuvi öljyntarkistustavarten, että näkee onko tarpeeksi öljyä ja missä se on. kuinka paljon pitää laittaa öljyä koneseen??
peppade
Paikkakunta:
asikkala
Liittynyt:
1.4.2003 0:23

ViestiKirjoittanut peppade » 28.8.2005 23:56

1Miika kirjoitti:Tietäiskö joku onko KTM GS125 -90- joku ruuvi öljyntarkistustavarten, että näkee onko tarpeeksi öljyä ja missä se on. kuinka paljon pitää laittaa öljyä koneseen??
Sellanen lasisilmä löytyy eturattaan lähettyviltä, voin kyllä suoraan sanoa että sillä ei mitään tee eikä siitä mitään näe. Eli melkeen sun pitää ottaa öljyt ulos ja pistää uudet. Öljyä koneeseen 0.5litraa!
bätmän
Pyörä:
Husqvarna TE 450 -04, KTM GS 125 -91, Honda Monkey 50 -86
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
6.5.2004 21:29

ViestiKirjoittanut bätmän » 29.8.2005 21:40

Ottaa päähän......
kerkes kotari vm-90 gs olemaan yhden kokonaisen päivän ( ei puolta tankkia ajettu.)niin leipas kiinni.. mäntä suli sylinteriin jumiin takarengas lukkoon. onneks pytty ei ottanut vauriota mäntä vaan paskana ja pytyn kyljissä alumiinia.
Syynä jonkun edellisen omistajan leikkoma ilman putsarin kotelo joka sai suoraan vettä takarenkaalta (siis satoi), kaasarin kohokammio täynnä vettä ja paskaa.... niin olisin kysynyt että onko stormin osat halvimmat\tekeekö mitään kun mäntä maksaa (prox) 97e ja yläpään tiivisteet (centaurio) 33e(allrightilla 23e athena), mutta onko muuta liikettä mistä näitä osia kannattais kysellä?? jokaosalla ainakin arvokkaampaa.
On on.....