2-t öljyt

Ranpo

ViestiKirjoittanut Ranpo » 22.12.2009 18:52

Mopossa se on nyt melkein sama, kusetko sinne vai laitatko öljyä.
Sy-linteri

ViestiKirjoittanut Sy-linteri » 22.12.2009 19:02

Onneksi tosiaan vain melkein, itse ainakin tykkään että pakkasella ei ole vettä vaihelootassa...
jerwwe
Pyörä:
gixxer 1l

ViestiKirjoittanut jerwwe » 22.12.2009 19:16

Ranpo kirjoitti:Mopossa se on nyt melkein sama, kusetko sinne vai laitatko öljyä.

No liekköhän :D On mullaki rossi ollu ja myös kavereitten rosseja tullu monesti rappailtuu. Mutta ei siitä sen enempää
Pohjolan äija
Pyörä:
Yamaha yz 250, Masai db 50, Atv 200cc, 110cc

ViestiKirjoittanut Pohjolan äija » 22.12.2009 20:36

Itsellä ei ole koskaan ollut yhtäkään käyntikuntoista mopoa, ja voisin oikeastaan olla siitä ylpeä 8)
Tällä hetkellä tallista löytyy 250cc 2t jammu edellisen piikin käytyä laiskaksi omiin ajoihin. Kokemusta moottoripyöristä/kevareista ja moottoreiden tekniikasta löytyy jokunen vuosi ja omassa tallissa tulee aikaa yleensäkin vietettyä pyörien/mönkijöiden parissa. -Epäilijöille tiedoksi.

Kysymykseni saattoi vaikuttaa siltä ettei omaa tietoa löydy, mutta tuota selvennystä meinasin ihan vaan noiden ristiriitaisten keskusteluiden väliin selventämään asiaa muille kyselijöille ja etsimään foorumilaisten keskuudesta sen parhaan öljyn, mutta koska sain vastaukseki melkeinpä pelkkää vittuilua (jerwelle kiitos asiallisesta kommentista) selvennän asian itse.
Ja asiaan -itse käytän belrayn märkäkytkimelle sovitettua vaihteistoöljyä. Vaihteisto pelaa belraylla täsmällisesti ja pidentää kytkimen käyttöikää tovin verran joihinkiin öljyihin verrattuna. Suojaa myös laatikon erittäin hyvin esim: talven yli (lue=pidemmissä säilytyksissä), jos vaikka jää joskus talvikausi ajamatta. Bensan seassa käytän nykyään belrayta. Entisen nesteen (neste racing täyssynteettinen) öljyn jälkeen olen huomannut belrayn palavan puhtaammin ja ainakin voitelu on pelannut tähän mennessä oikein. Tästä lähtien tulen käyttämään vain belrayn öljyjä, vaikkakin laatu on hieman kalliimpaa.
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 22.12.2009 21:51

Pohjolan äija kirjoitti:Itsellä ei ole koskaan ollut yhtäkään käyntikuntoista mopoa, ja voisin oikeastaan olla siitä ylpeä 8)
Tällä hetkellä tallista löytyy 250cc 2t jammu edellisen piikin käytyä laiskaksi omiin ajoihin. Kokemusta moottoripyöristä/kevareista ja moottoreiden tekniikasta löytyy jokunen vuosi ja omassa tallissa tulee aikaa yleensäkin vietettyä pyörien/mönkijöiden parissa. -Epäilijöille tiedoksi.

Kysymykseni saattoi vaikuttaa siltä ettei omaa tietoa löydy, mutta tuota selvennystä meinasin ihan vaan noiden ristiriitaisten keskusteluiden väliin selventämään asiaa muille kyselijöille ja etsimään foorumilaisten keskuudesta sen parhaan öljyn, mutta koska sain vastaukseki melkeinpä pelkkää vittuilua (jerwelle kiitos asiallisesta kommentista) selvennän asian itse.
Ja asiaan -itse käytän belrayn märkäkytkimelle sovitettua vaihteistoöljyä. Vaihteisto pelaa belraylla täsmällisesti ja pidentää kytkimen käyttöikää tovin verran joihinkiin öljyihin verrattuna. Suojaa myös laatikon erittäin hyvin esim: talven yli (lue=pidemmissä säilytyksissä), jos vaikka jää joskus talvikausi ajamatta. Bensan seassa käytän nykyään belrayta. Entisen nesteen (neste racing täyssynteettinen) öljyn jälkeen olen huomannut belrayn palavan puhtaammin ja ainakin voitelu on pelannut tähän mennessä oikein. Tästä lähtien tulen käyttämään vain belrayn öljyjä, vaikkakin laatu on hieman kalliimpaa.

Vastaat ite itelles? `Nää oon taas näitä ns. ikuisuuskysymyksiä, että mitä öljyä pitäs käyttää.. Miksei voi ohjekirjasta kattoo? Voin lyödä vetoa, että lähes kaikkien pyörien manuskat löytyy niiden omista kotiosoitteesta..
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
Pohjolan äija
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Pohjolan äija » 22.12.2009 22:02

Guuna#243 kirjoitti:
Pohjolan äija kirjoitti:Itsellä ei ole koskaan ollut yhtäkään käyntikuntoista mopoa, ja voisin oikeastaan olla siitä ylpeä 8)

Vastaat ite itelles? `Nää oon taas näitä ns. ikuisuuskysymyksiä, että mitä öljyä pitäs käyttää.. Miksei voi ohjekirjasta kattoo? Voin lyödä vetoa, että lähes kaikkien pyörien manuskat löytyy niiden omista kotiosoitteesta..

Lueppa vielä kerran, jos ymmärtäisit. En vastannut itselleni.
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 22.12.2009 22:05

Pohjolan äija kirjoitti:Nuo keskustelut tuossa ylempänä olivat hieman ristiriitaisia, joten aloinkin nyt miettimään vähän vaihteistoöljy asiaa :roll:
Voiko sinne 2-t pyörän laatikkoon laittaa esim: Nelareihin tarkoitettua moottoriöljyä vai hajoaako paikat? Pitääkö öljystä löytyä kytkimen lisäaine? Viskositeetti talvella pienempi/kesällä suurempi?

Pohjolan äija kirjoitti:Kysymykseni saattoi vaikuttaa siltä ettei omaa tietoa löydy, mutta tuota selvennystä meinasin ihan vaan noiden ristiriitaisten keskusteluiden väliin selventämään asiaa muille kyselijöille ja etsimään foorumilaisten keskuudesta sen parhaan öljyn, mutta koska sain vastaukseki melkeinpä pelkkää vittuilua (jerwelle kiitos asiallisesta kommentista) selvennän asian itse.

E. Kerro, mikä multa meni ohi?
Ranpo

ViestiKirjoittanut Ranpo » 22.12.2009 22:09

Kaveri varmaa halus kysellä / varmistaa tietoaan "ammattilaisten" parissa.
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 22.12.2009 22:12

No jos kerta ite mainostaa öljyään hyväks ni miks sitä pitäs alkaa varmistelee..? Kumma kaveri..
Ranpo

ViestiKirjoittanut Ranpo » 22.12.2009 22:15

Pohjolan äija kirjoitti:Nuo keskustelut tuossa ylempänä olivat hieman ristiriitaisia, joten aloinkin nyt miettimään vähän vaihteistoöljy asiaa :roll:

Tossahan se syy lukeeki.
Pohjolan äija
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Pohjolan äija » 22.12.2009 23:17

Joo eli ensin meinasin kysellä foorumilaisten kokemuksia öljyistä ns. gallupmielessä, mutta ei tullut siitä oikeen mitään niin valaisin sitten itse omia kokemuksia asiasta. Saahan niitä omia kokemuksia edelleenkin mainostaa käytetyistä öljyistä ;)
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02

ViestiKirjoittanut Lahis » 23.12.2009 2:11

Bel Ray toiminut täälläkin päin hyvin.. samoin Castrolin MTX:stä on positiivisia kokemuksia vaihteistossa.. Repsolin vaihteistoöljyjen kokeilemisen jälkeen pitäydyn noissa, vaikka kyllä se Repsolillakin toimii ihan jees, ainakin ekat pari kolme tuntia..
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Eiköön tuo liene sama..

ViestiKirjoittanut CR250 » 23.12.2009 12:09

..kuhan toimii. Itse olen käyttänyt keli kun keli...

MOTOREX CROSS POWER 2T
MOTOREX GEAR OIL 10W/30
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06

ViestiKirjoittanut PKS » 24.12.2009 13:35

bel-ray gearsaver 80w laatikossa ja bel-ray semisynthetic tankissa, hyvin on pelannu ;)
$apa
Pyörä:
Yamaha XT-125 smoto, Peugeot xps 50 enska ja suzuki pv50

ViestiKirjoittanut $apa » 26.12.2009 19:30

laatikossa castrol mtx:ää ja bensan sekaa x1r 2tahti öljyä, pyörä on kx80