Muuta Keskustelua

SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 14.7.2010 23:28

Joo unohdin siis sanoa sen ,että kun näen nokal niit urii ni en todellakaan ees yritä yli vaan hidastan sen verran et vois kenties jotenkin hallita pyörää mut linkkuun vaan vetää kummasti ja varmaan vaan pahentaa asiaa se siihen päälle landaaminen, niinku Anssi_L jo sanoikin. Mutta melko varmasti vetäisin liinat kiinni vielä pahemmin jos yrittäisin landiin asti, minkäs sille voi ku ei osaa... :(

EDIT:::: Niin ja on mulla muutamia kypäräkameravideoit, mut niis kaikis rata on hyväs kunnos ja ei niist mitään huomaa... olis vaan pitäny kuvailla viimeks ku olin hyvinkääl ja oli ihan kauhees kunnos ja ei meinannu tulla yhtään mitään hypyistä. No tos on linkkiä, ei varmaan auta mitään mut kattokaa ny kuiteski :) : http://www.youtube.com/watch?v=Ccd1t-1NIic ja http://www.youtube.com/watch?v=rL4e0BgA ... re=related
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 15.7.2010 7:34

Jaloilla tukevampi ote pyörään. Se auttaa asiaan...
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
yz250f
Pyörä:
yamaha yz250f,rieju mrt -10
Paikkakunta:
Suonenjoki
Liittynyt:
21.1.2010 21:27

ViestiKirjoittanut yz250f » 15.7.2010 11:26

itelle sano vehviläis jussi että mene sinne mihin pyöräkin menee ni se ei sillon väännä niin linkkuun jos ei tarkotus linkuttaa
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 15.7.2010 16:02

Simpleman111 kirjoitti:EDIT:::: Niin ja on mulla muutamia kypäräkameravideoit, mut niis kaikis rata on hyväs kunnos ja ei niist mitään huomaa... olis vaan pitäny kuvailla viimeks ku olin hyvinkääl ja oli ihan kauhees kunnos ja ei meinannu tulla yhtään mitään hypyistä.


Olin tässä itekin hyvinkäällä vkloppuna, siellä oli kyllä nokat suurimmaks osaks niin hankalassa kunnossa että oli aika hankalaa, oli uraa ja reikiä urissa. Itekkin kävin jossain alastulossa poikittain, oli sellaset vahinkoysärit ilmassa että kävi hetken mielessä hylkääminen mutta onneks siitä selvittiin pystyssä.

Jos ei oo mukava olo niiden urien kanssa niin kannattaa hakee linja siten ettei osu uriin/uraan, yleensä sellainen jostain reunoilta löytyy. Sitten kattoo sen edellisen mutkan/suoran/yms. linjan sillälailla että sinne pääsee helposti ja kaasulla. Jos urista joutuu vetään niin tasakaasu, seiso päkiöillä tapeilla ja purista polvilla. (joka käy kyllä melko luonnostaan jos seisoo päkiöillä) Niin ja jos se ura kaartaa vaikka vähän oikeelle niin kaarra vähän vasemmalta oikeelle päin, että oot samassa linjassa, ettei se takapyörä hyppää viereiseen uraan. Jos löytyy luottoo siihen että se pyörä lähtee suoraan, niin kyllä se yleensä lähtee suoraan, jos epäilee niin tulee vaikeuksia, niinkun mulla tuolla hyvinkäällä viime vkloppuna. Täähän kyllä pätee ajamiseen yleisestikin.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 15.7.2010 20:16

Ei kellään sattuis lojuun nurkissa ylimäärästä swingiä? Saa olla viallinenkin. Mutta semmosta mallia et swingin akseli menee koneen läpi, tai ainakin sit se säärien väli min. 135mm.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz
Paikkakunta:
Alajärvi
Liittynyt:
22.11.2008 13:56

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 15.7.2010 20:50

SMK) kirjoitti:Ei kellään sattuis lojuun nurkissa ylimäärästä swingiä? Saa olla viallinenkin. Mutta semmosta mallia et swingin akseli menee koneen läpi, tai ainakin sit se säärien väli min. 135mm.

Mulla on kawasaki kx 85cc hyväkuntoinen swingi jotain 1990 luvun swingi.
Mutta akseli ei mene koneen läpi.
30€+postit
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 16.7.2010 13:07

tuohon urista hyppimiseeen vielä, tällänen vinkki mulle on joskus kauan aikaa sitten kerrottu. Pyörä menee sinne minne sä katsot, eli jos nokalla eees mietit viereisiä uria nii sit myös hakee ittensä sinne :)

eli katse sinne uraa mistä oot hyppäämässä, ja puristat polvilla ja tasakaasua, mielummin vähän avaat kun himmaat.
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 16.7.2010 13:25

Kannattais eka hakea ajokuntoa ennen kuin sekaantuu hyppyihin. Väsyneenä ei vaan tajua miten sitä pyörän päällä kuuluu olla kun hyppii. Jaloilla puristaminen pyörästä on radan muissakin osissa ihan fiksua kuin hypyissä pelkästään. Kun ajaa paljon, puristaa jaloilla huomaamatta ja ajoasentokin suht oikea niin ne hypytkin tulee kuin itsestään. En ottaisi stressiä hypyistä.

Enskamiehet on aika petoja radalla kun ne ei mitään hypi vaan ne ajaa samaa tappavaa vauhtia koko ajan, mikäköhän niittenkin vauhti olisi jos ne uskaltaisi hyppiä :roll:
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 16.7.2010 13:30

Keijo-crossi kirjoitti:Enskamiehet on aika petoja radalla kun ne ei mitään hypi vaan ne ajaa samaa tappavaa vauhtia koko ajan, mikäköhän niittenkin vauhti olisi jos ne uskaltaisi hyppiä :roll:


No ei voi kyllä noinkaan yleistää, moni enskamies vetää hypyt reilummin, ja sitten on taas niitä enskakuskeja ketkä sanoo huonokuntosesta radasta että se on ihan hyvä = ei patit haittaa kun ne kiertää pohjia myöten. Mutta iso osa hyppyjen varomisesta johtuu enskasäädöissä olevista iskareista, ei niillä kauheesti kehtaa hyppyihin laskee jos ei oo ihan varma että osuu alastuloon täydellisesti.
yz250f
Pyörä:
yamaha yz250f,rieju mrt -10
Paikkakunta:
Suonenjoki
Liittynyt:
21.1.2010 21:27

ViestiKirjoittanut yz250f » 16.7.2010 14:17

mitenkäs tuota nuitten tuppien kanssa ite en niihin niin ikinä perehtyny oon vaan ajanu ja nyt rupesin miettimään että oisko siellä vika käsien puutumiseen ja kovettumat käsissä vissiin kuuluuki olla?ja löytyykö ne tupit vaan kokeilemalla vai ossaisittekohan sannoo yhtään suuntaa että minkälaiset on hyvät?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 16.7.2010 15:38

Känsät tulee kaikille ja tupit löytyy kokeilemalla. Itse tykkäsin Renthalin Kevlar tapered-tupeista, mutta nyt uusi suosikki on TAG:in Rebound. Käteni ovat aika isot, joten kaikille nuo eivät ehkä sovi. Reboundeista on nyt ohuempikin versio (lo-pro) markkinoilla.
warr1
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
6.1.2007 21:41

ViestiKirjoittanut warr1 » 16.7.2010 16:53

OA243 kirjoitti:
Keijo-crossi kirjoitti:Enskamiehet on aika petoja radalla kun ne ei mitään hypi vaan ne ajaa samaa tappavaa vauhtia koko ajan, mikäköhän niittenkin vauhti olisi jos ne uskaltaisi hyppiä :roll:


No ei voi kyllä noinkaan yleistää, moni enskamies vetää hypyt reilummin, ja sitten on taas niitä enskakuskeja ketkä sanoo huonokuntosesta radasta että se on ihan hyvä = ei patit haittaa kun ne kiertää pohjia myöten. Mutta iso osa hyppyjen varomisesta johtuu enskasäädöissä olevista iskareista, ei niillä kauheesti kehtaa hyppyihin laskee jos ei oo ihan varma että osuu alastuloon täydellisesti.


Joo en voi suositella enskasäädöillä hyppimistä, ellei oo sit varma mitä tekee! Pari kesää sitte hyppäsin Lavangossa ihan vähä pitkäks yhen hypyn --> iskarit pohjas totaalisesti --> ranne murtu, vaikka en ees kaatunu :(

Mitä tohon hyppimiseen tulee muuten niin suosittelen etenemään aika pienin askelin, kyllä niistä isoistaki hypyistä pääsee yli kuka vaan jos ottaa tarpeeks vauhtia, mut jälki voi olla rumaa jos ei oikeet liikkeet tuu "selkärangasta". Itse en vieläkään uskalla hyppiä esim. Lavangon hyndiä yli...
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 16.7.2010 22:54

OA243 kirjoitti:No ei voi kyllä noinkaan yleistää, moni enskamies vetää hypyt reilummin, ja sitten on taas niitä enskakuskeja ketkä sanoo huonokuntosesta radasta että se on ihan hyvä = ei patit haittaa kun ne kiertää pohjia myöten. Mutta iso osa hyppyjen varomisesta johtuu enskasäädöissä olevista iskareista, ei niillä kauheesti kehtaa hyppyihin laskee jos ei oo ihan varma että osuu alastuloon täydellisesti.

Itellä ainakin kulkee hyvin enskakepeilläkin,,, Ei niitten enska keppien tarvii olla mitkään löysät lerpt,, itteki tykkään ajaa "ylikovilla" mettäsäs, ei oo sellanen vempula ajaa.

Kyllä tolla enska piikillä johkin pääsee, taisit olla muuten 243 joskus saamaan aikaan ajamassakin hyvinkäällä?
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 16.7.2010 23:49

Domizz kirjoitti:
OA243 kirjoitti:No ei voi kyllä noinkaan yleistää, moni enskamies vetää hypyt reilummin, ja sitten on taas niitä enskakuskeja ketkä sanoo huonokuntosesta radasta että se on ihan hyvä = ei patit haittaa kun ne kiertää pohjia myöten. Mutta iso osa hyppyjen varomisesta johtuu enskasäädöissä olevista iskareista, ei niillä kauheesti kehtaa hyppyihin laskee jos ei oo ihan varma että osuu alastuloon täydellisesti.

Itellä ainakin kulkee hyvin enskakepeilläkin,,, Ei niitten enska keppien tarvii olla mitkään löysät lerpt,, itteki tykkään ajaa "ylikovilla" mettäsäs, ei oo sellanen vempula ajaa.

Kyllä tolla enska piikillä johkin pääsee, taisit olla muuten 243 joskus saamaan aikaan ajamassakin hyvinkäällä?


Hyvin mahollista, 2 kertaa tänä vuonna oon hyvinkäällä ajanu ja molemmilla kerroilla auringonpistos/lämpöhalvaus tms., ei oikeen oo kulkenu siellä, sunnuntaina lähetään taas yrittään. Kattoo ny mitä työviikon jälkeen siitä touhusta tulee, meinaa raksahommat olla vähän kovia näillä keleillä.
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 16.7.2010 23:54

OA243 kirjoitti:Hyvin mahollista, 2 kertaa tänä vuonna oon hyvinkäällä ajanu ja molemmilla kerroilla auringonpistos/lämpöhalvaus tms., ei oikeen oo kulkenu siellä, sunnuntaina lähetään taas yrittään.

Saat vauhtia vielä hakee, jos eräänki haluu päästä. Pääsin iteekki vielä tolla enska pyörällä mistä luisti kytkin ja putki lytyssä nii ohi.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/