Huolto & korjaus

Yam66
Liittynyt:
19.1.2012 21:09
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Yam66 » 9.1.2013 22:31

Pari kyssärii. Miten kannattaa sisäänajaa täyden koneremontin kokenut pikkunelari. Ja mahtuukohan 110 levee kendan piikkirengas pyörimään 2012 kx250f.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 9.1.2013 23:06

Eiköhän se samanlailla ku uusikin pyörä, eli joku 15-30min köröttelee vähä hitaammin :)

Kyllähän sitä kokoa usein käytetään, mutta saattaapi siitä huolimatta raapamia tulla vaimentimeen jos on kovin leveää mallia. Crf on vähä ahdasta ku tuplaputket Noh saapahan hyvän syyn ostaa sitte jonku hillittömän tehopöntön kesäksi :seko:
JiiPee1305
Pyörä:
Honda crf250r '11
Liittynyt:
24.7.2012 22:16
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JiiPee1305 » 10.1.2013 0:07

Muutaman millin holkit vaimentimen kiinnityskorvakon ja takahäkin väliin auttaa monesti tuohon että piikit ei naarmuta pönttöä kun iskari menee tarpeeks sisään.
Yam66
Liittynyt:
19.1.2012 21:09
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Yam66 » 10.1.2013 23:00

Mistäköhän sais pk seudulla yhen pinnan. ku isot puljut myy vaan pinnasettejä.. kx250f 2011 ja taakse 19 kiekkoon.
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut leppape1 » 11.1.2013 1:05

Kannattaa käydä kysymässä vaikka Örtheniltä tai vastaavasta liikkeestä joka myy ja huoltaa crossi pelejä(ota ehjä pinna malliksi mukaan)..ja samalla ostaa vähän jotain muutakin,niin tulee tuettua paikallista yrittäjää. :)
Oma blogi
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 201262 » 11.1.2013 10:05

Yam66 kirjoitti:Mistäköhän sais pk seudulla yhen pinnan. ku isot puljut myy vaan pinnasettejä.. kx250f 2011 ja taakse 19 kiekkoon.

Osta koko sarja, tarvitset niitä kuitenkin. Huomasit varmaan että takapyörässä on kahden pituisia pinnoja?
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FOX151 » 14.1.2013 16:19

FOX151 kirjoitti:
Kervine kirjoitti:
FOX151 kirjoitti:Jees jäi näköjään säädöt edellisestä viestistä. Eli 180 pääsuutin, 48tk, neula kolmannessa lovessa, seosruuvi 1 2/8 auki.


Kokeile avata seosruuvia lisää. Pari kierrosta auki pitäis iriittää. Jos parantuu mutta ei riittävästi niin laita 50 tyhjäkäynti suutin. Neula ja pääsuutin on ok.


Avasin pari kiekkaa ja nostin aavistuksen tyhjäkäyntiä, niin pysyy nyt käynnissä. Siitä huolimatta kaasua joutuu avaamaan jos haluaa lämpösenä käyntiin.

Täytyy ensiviikolla hakea 50tk.


Nyt 50tk ja seosruuvi vajaa kolmekierrosta auki. Edelleen käyntiin lämpimänä vain jos avaa kaasun.

Turhaa hommaa sinäänsä säätää nyt näille keleille kun pyörä ei ole ajossa, mutta olisin vain halunnut varmistua, että ongelma on säädöissä eikä venttiileissä.

Mistähän löytyisi vastaavuudet leak jetin ja säädettävän kiihdytyspumpun välille? Eli montako kierrosta kiihdytyspumpun skruuvia pitää avata tai sulkea, että vastaa vakio leak jettia?
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Kervine » 14.1.2013 21:31

Venttiileissä ei ole vikaa jos käynnistyy kylmänä hyvin. Venttiilivaivaista pyörää on liki mahdoton saada käyntiin kylmänä. Kiihdytyspumpun ajoitusruuvi siellä oikealla kyljellä on ajoitusruuvi ja säätää eri asiaa kuin leak jet. Leak jet määrää kuinka paljon bensaa ruutataan ja joitusruuvista säädetään milloin. Laita se 48 tk takaisin ja seosruuvi pari kierrosta auki. Kokeile onko tyhjäkäynnin nostamisesta apua käynnistymiseen kuumana.
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FOX151 » 14.1.2013 22:45

Jaahas, Kyseessä on siis tuo twentyn kiihdytyspumpunkansi, jota myydään nimellä adjustable leak jet. Eli taidetaan puhua nyt eri ruuveista. Tarkoitin tuota kiihdytyspumpun kannessa olevaa säätöruuvia.(Pahoittelut äsköisen viestin epäselvyydestä)

Kokeilen tuota tyhjäkäynnin nostoa.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 15.1.2013 0:05

Piti tosta uudesta kotarista vetää sitte heti ekana ajopäivänä putki kannon kylkeen ku spoorin vieressä meni ja nyrkin kokonen lommohan siihen sitte tuli..

Kukaan kokeillu oikasta liukuvasaralla?

Tai onko muita oikasukeinoja? Pakkaseen en viittis laittaa ku vanhan kotarin putki halkes siellä ja lämmitysmahiksia ei ole että sais lämpöä ja paineilmaa..
Pöö
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut paapeli » 15.1.2013 11:28

Vesipaineella oikaisten tulee nätisti ylös. Ns. rykipumpulla. Tietty sorvatut tulpat o-renkaiden kera putkenpäihin.
123eetu123
Pyörä:
Honda cr 250 01,husqvarna cr 125, ex suzukipv,ex derbi senda
Liittynyt:
25.9.2011 20:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 123eetu123 » 17.1.2013 23:12

kuinkas olette ajaneet sisään ajon kun koko kone on uusittu wisecon yläkerran kanssa 125cc husse cr:ään ? jotku puhunu että pari tankillista noin 3% seoksella ? ehdotuksia ja omia kokemuksia =)
littlehondacr-rider
Pyörä:
Husqvarna cr125 2011
Paikkakunta:
pudasjärvi
Liittynyt:
26.6.2012 2:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut littlehondacr-rider » 18.1.2013 8:15

eikai piikkistä tarvi sisäänajaa kuin puol tuntia rauhallisesti ;)
se ei pelaa joka pelkää, se ei aja joka ei uskalla ;)
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 18.1.2013 15:49

Nää vessat mitään sisään ajoja tarvitte, mopopoikien juttuja. Kerran käyttää vehkeet kuumaks paikkallaan, antaa jäähtyä ja eiku vetämään. Ja eikös 3% ole nytten ihan normaali seokset?
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 18.1.2013 18:46

Jalka tapit täytys vaihtaa kotariin niin kumpaa näistä suosittelisitte? Onko teillä kokemuksia Jaxin jalkatapeista?

http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 0304003390
vai
http://www.fmx.fi/Pages/Products.aspx?p ... &cid=23055

Riittääkö 4% seos kun talvella ajelee? Kesällä ajoin samalla seoksella.