Männät

STS
Pyörä:
Yamaha YZ 125cc -02
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
1.1.2006 15:36

ViestiKirjoittanut STS » 8.2.2009 1:40

Mul kävi pytty pinnotuksessa ja iskin tommosen wisecon takomännän sisää jota sai vaa yhtenä kokona ja niihä siin kävi et puol tuntii kerkesin ajella ja leipas. Johtu varmaa siitä liian pienestä välyksestä mistä toi xQ tos puhuki :s
http://www.motot.net/galleria/34760 <---- Pistäkäähän kommenttia.

MYYDÄÄN HONDA MONKEY!!!!!---> http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=73565
Jaymz
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.2.2009 11:51

ViestiKirjoittanut Jaymz » 9.2.2009 11:55

Hemuli: millaista ajoa männänvaihdon jälkeen ja millainen öljy/sekoitussuhde?

Laitoin kokeeksi halvimman mahdollisen männän (mitaka) kx250:een kun ei varmuutta ollut lähteekö tuo ilman putkitusta tai pinnoitusta toimintaan. Lähtihän se :)

Punnitsin tuon männän niin vaaka näytti 235g. Millaisia painoja muut punninneet puokkien männistä?
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 9.2.2009 18:35

Sillonku vanhaa temeliä laiteltiin( TM MX 125 1988) niin siihen tuli asso werken mäntä, 4% seoksilla sitä käytettiin jonkun aikaa ja sitten pientä "kierrättelyä"... Sitten rauhassa ajeleen, eihän se sitten kestänyt ku 2 päivää ku meni männänrengas poikki... mutta cr 80 wisekon mäntä oli perkuleen hyvä... Kesti erittäin kauan ja toimi myös erittäin hyvin. Isä siis koneet rakentanut.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
STS
Pyörä:
Yamaha YZ 125cc -02
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
1.1.2006 15:36

ViestiKirjoittanut STS » 9.2.2009 19:07

Jaymz kirjoitti:Hemuli: millaista ajoa männänvaihdon jälkeen ja millainen öljy/sekoitussuhde?

Laitoin kokeeksi halvimman mahdollisen männän (mitaka) kx250:een kun ei varmuutta ollut lähteekö tuo ilman putkitusta tai pinnoitusta toimintaan. Lähtihän se :)

Punnitsin tuon männän niin vaaka näytti 235g. Millaisia painoja muut punninneet puokkien männistä?


Ajo oli todella rauhallista sisäänajoa. Koko ajan alle puolen kaasun. Ja seokset oli semmoset reilu 3,5% ja shellin huippuöljyä et noista asioista ei ainakaa ollu kiinni se leipominen. Yks kunno asentaja tyyppi sano kyl et sen pytyn kanavien reunat oli nii saatanan terävät nii sen takii leipo ja itekki kyl vähä kahtelin sillo ku sain sen et ompa rososet ja terävät. Sit se tyyppi hio timantilla ne kanavien reunat ja teki alakerran rempan toho ja sen jälkee on pelittäny hyvi. ;) Onneks ei pyttyy tullu mitää jälkiä ku leipo, on meinaa sen verra kestävää se pinnotus :D
http://www.motot.net/galleria/34760 <---- Pistäkäähän kommenttia.

MYYDÄÄN HONDA MONKEY!!!!!---> http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=73565
motopete
Pyörä:
KTM SX 250 -02
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
14.1.2009 21:32

ViestiKirjoittanut motopete » 9.2.2009 21:04

Sisäänajossa tulisi antaa koneelle runtua välillä ihan kunnolla, että männänrenkaiden taakse saadaan kunnolla painetta jotta ne/se hioutuvat kohalleen. Mikäli sisäänajo tapahtuu mummojen tapaan, niin tuloksena on mustakylkinen mäntä = ohivuotoa. :roll:
KTM 250SX -02
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 9.2.2009 22:41

motopete kirjoitti:Sisäänajossa tulisi antaa koneelle runtua välillä ihan kunnolla, että männänrenkaiden taakse saadaan kunnolla painetta jotta ne/se hioutuvat kohalleen. Mikäli sisäänajo tapahtuu mummojen tapaan, niin tuloksena on mustakylkinen mäntä = ohivuotoa. :roll:


Tai sitten voi kokonaan unohtaa noi sisäänajo hömpötykset ja seosten muutokset. Suoraan vaan kovaa ajoa niin hyvä tulee.
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25
aha

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 10.2.2009 0:49

yksi entinen MM tason crossikuski käytti männänvaihdon jälkeen pyörää tyhjäkäynnillä n7sek jonka jälkeen tokas et eiköhän se ole sisään ajettu.vaihde silmään ja torvet selälleen testikierrokselle!et näin joskus -90 luvulla ainaskin :) kyllä mun mielestä on aivan turhaa ruveta ainakaan mitään 4%seoksia tekee,tukkii vaan koko pyörän!2%,hieman rauhallista ajoa hetki,ja sit niinkuin on ennenkin ajanut 8)
Jaymz
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.2.2009 11:51

ViestiKirjoittanut Jaymz » 10.2.2009 8:39

Tuskin se mm-tason kuski vaihtaa sitä mäntää ite vaikka leikkaiskin, et ihan sama varmaan.
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 10.2.2009 9:38

Omaan jääratalaitteeseen vaihdoin toissaviikolla männän. Käytin kerran lämpimäks, ja sitten Saarijärven kisoihin harkkoihin. Ei 2t mäntiä sisäänajeta.
Allekirjoitus poistettu. *****
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 10.2.2009 17:18

Että sellasta, noh kannattaa varman päälle pelata:)
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
STS
Pyörä:
Yamaha YZ 125cc -02
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
1.1.2006 15:36

ViestiKirjoittanut STS » 10.2.2009 18:42

motopete kirjoitti:Sisäänajossa tulisi antaa koneelle runtua välillä ihan kunnolla, että männänrenkaiden taakse saadaan kunnolla painetta jotta ne/se hioutuvat kohalleen. Mikäli sisäänajo tapahtuu mummojen tapaan, niin tuloksena on mustakylkinen mäntä = ohivuotoa. :roll:


no ajoin ton nykyisen proxinki sisää aika rauhallisesti ja reilumilla seoksilla ja nyt sil on ajettu ehk reilu 25h ja nyt kahoin missä kunnossa se oli ni eipä ollu ohivuotoo tai muutakaa vastaavaa havaittavissa.
http://www.motot.net/galleria/34760 <---- Pistäkäähän kommenttia.

MYYDÄÄN HONDA MONKEY!!!!!---> http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=73565
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25
OK

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 10.2.2009 22:26

JAYMZ mitenhän tän selittäisin etten kuullostaisi niin vittumaiselta :roll: tiedätkö et MM-crossia on joskus ajettu myös täysin niin sanotusti omasta pussista,hiacen takalasissa on lukenut"sponssi"tarrojen kohdalla kuski ja mummo!sillon ainakin niin sanotut mekatsut huolsivat vehkeitä täysin ilmaiseksi kunhan saivat olla hommassa jotenkin mukana.joten jos koneet leikkas kiinni NIIN kyllä ne ihan omista rahoista maksettiin!joten minun mielipide on että ei kannata aivan älyttömiä sitä mäntää"sisään ajaa"
Jaymz
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.2.2009 11:51

ViestiKirjoittanut Jaymz » 11.2.2009 11:06

Tapauksia varmaan monenlaisia, mutta mielestäni en rahoituksesta mitään puhunut.
Jaymz
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.2.2009 11:51

ViestiKirjoittanut Jaymz » 11.2.2009 11:47

Väittelyä ja paskanjauhamista tällä forumilla on varmaan jo ennestään niin, ASIAAN:

Onko joku muu punninnut 250cc mäntiä ennen sen koneeseen laittamista? Olisi kiva saada vertailukohtia tähän tinamäntään.

Seuraavaksi voisi laittaa varmaan vertexin kun tuntuu nekin olevan kohtuuhintasia eu:n alueella. (Tämä nykyinen maksoi 43£)
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25
siis

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 11.2.2009 15:40

et puhunut rahoituksesta,mutta kommentoit että tuskin itse mäntää vaihtaa,joten ihan sama!
no ei se nyt ihan sama silloin ole jos itse maksat varaosat ja kuski/mekatsu tekee työn.ei sitä silloin mietitä et ihan sama vaikka kiinni leipos ;) kyllä ne huolellisesti ja ammatitaitoisesti hommat on hoitanu,kun tietää et itse joutuu kuitenkin kaiken maksamaan ;)

ja kaikella tällä yritän vain kertoa että ei kannata tehdä 20l jerryyn 4% seoksia jolla uutta mäntää ajellaan viikkotolkulla sisään!