Huolto & korjaus

OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OA243 » 27.1.2013 0:12

Stefat väärinpäin/työnnetty ruuvarilla sisään?
Yam66
Liittynyt:
19.1.2012 21:09
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Yam66 » 27.1.2013 12:35

All Balssin stefat.. Ja tuota väärinpäin asennusta mietin itekkin. Mutta eikös niitten kuulu niinpäin mennä että kun se kapenee toisestapäästä niin se pää tulee ylöspäin.
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut pmc » 27.1.2013 13:38

Yam66 kirjoitti:All Balssin stefat.. Ja tuota väärinpäin asennusta mietin itekkin. Mutta eikös niitten kuulu niinpäin mennä että kun se kapenee toisestapäästä niin se pää tulee ylöspäin.

Lisää kysymyksiä:
- Millä tekniikalla / työkalulla vedit stefan liukuholkkiuran yli?
- Millä työkalulla naputtelit stefan paikalleen?
- Voitelithan stefat ennen asennusta?

En ymmärtänyt mitään lauseesta "se kapenee toisestapäästä". Stefan "umpinainen" puoli tulee luonnollisesti pölysuojan puolelle.
Yam66
Liittynyt:
19.1.2012 21:09
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Yam66 » 27.1.2013 14:13

No toinenpää stefasta oli litteä ja toinen kupera. Ja se prikka mitä vasten se stefa tulee oli myös kuperan mallinen niin tuntui kovin loogiselta laittaa ne niinpäin niin en kyllä kiinnittänyt mitään huomiota stefan avonaisiin/sulkinaisiin puoliin. Liukuholkki uran yli saa stefat hyvin vedettyä kun laittaa sen holkin paikallee, sähköteippiä päälle ja vielä ohuen muovipussin siihen päälle ja wd.tä liukasteeksi. itse stefan kyllä rasvasin vassulla. Ja mulla on sellane ammattilaistason seal driveri millä saa ne stefat mukavasti naputeltua kohilleen.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 27.1.2013 15:31

Kuva

Tuo puoli pitää tulla ulospäin..
Pöö
^mikkis^
Pyörä:
Honda crf 250&450
Liittynyt:
12.5.2011 19:33
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut ^mikkis^ » 27.1.2013 18:11

Yam66 kirjoitti:All Balssin stefat.. Ja tuota väärinpäin asennusta mietin itekkin. Mutta eikös niitten kuulu niinpäin mennä että kun se kapenee toisestapäästä niin se pää tulee ylöspäin.


Vika on toi All Balssi. Ite oon omissa projekteissani todennut että all balssia EI voi käyttää, ei laakereita eikä stefoja.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OA243 » 27.1.2013 19:16

Kyllä mul on laakerit ainakin istuneet ja kestäneet ihan normaalisti, en muista oonko stefoja käyttänyt.
-^ktm^-
Liittynyt:
28.9.2008 14:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut -^ktm^- » 27.1.2013 23:03

Nyt tarttis apua ! Ostin pari kuukautta sitten ktm 525sx -05. kuukauden ehkä kesti, sitten ei lähtenyt enää käyntiin... staattori oli hajonnut. Mittasin koneelta tulevan virran niin heilahtelee kaasua kääntäessa ~19 voltissa.. vaikka pitäisi olla se 14-15 volttia ? voisiko jännitteensäädin olla paskana vai onko kyse jostain isommasta ? :roll:
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Seppoman » 9.2.2013 17:17

Onko mitään keinoa mitata tai muuten tarkistaa sytytyksen toiminta, muutakuin katsomalla kipinän vahvuutta? Tarkotan kun hva wr 250 on niin huono käynnistymään, mutta kipinä silti näyttäisi normaalilta. Kuitenkin vika tuntuisi olevan siinä.

Selitinköhän tarpeeksi mutkikkaasti :eek:
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 9.2.2013 17:31

Jos vain jostain löytää oikeat vertaus arvot niin ainaskin puolalle tulevan virran voi mitata. Mutta yleisimmin tuntuu nämä käynnistys ongelmat olemaan kaasariperäisiä.
Julle1
Liittynyt:
26.12.2012 23:40
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Julle1 » 9.2.2013 18:02

Käykö puolikkaaseen hondaan minkä tahansa hondan crossiin vaihdepoljin? 01-07?
__mikke__
Liittynyt:
30.7.2009 18:47
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut __mikke__ » 10.2.2013 20:37

Käykö mikunin tmx kaasarin kaasuvaijeri keihinin pwk:hon?
Kertokaas että miten noi pwk neulojen arvot menee?
vvaltsu
Pyörä:
Honda Crf 150cc -09
Liittynyt:
17.6.2009 14:57
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut vvaltsu » 13.2.2013 17:27

Joo elikkä oisko kellään antaa vinkkiä tämmöseen tappaukseen: 150cc -09 Crf:ä löi ekan kerran konneen jummiin ku polokiin sitä käyntiin ja sain sen taas pyörimään kun vaihe päällä liikuttelin ees taas ja rupes antamaan aina pari kertaa polokaseen ja sitte rupes kohta kunnolla toimiin ja käytin kytkinkopan auki eikä sielä näkyny mittään poikkeavaa. Asiaa en sen tarkemmin sitte tutkinu ja laitoin kassaan ja käyntiin, niin ihan normaalisti kävi eikä mittää ihimeellisyyksiä ja sen jäläkee sillä ajelin yli 3h kaikki pelas, tehot tallella, ei ylimääräsiä ääniä jne. ja nyt teki sillain että ajosa jarrutelin ja olin pysähtymäsä ja luulin että on vappaalla niin päästin kytkimen mutta olikin vaihe päällä niin sammu. Sitte koitin polokasta niin polin ihan jumisa, taas vaihe päällä ees taas ja sitte lähti polokasemalla käyntiin ja kuulu semmonen kilinä, sammutin ja ei ennään lähteny sitte käyntiin ja jumitteli... Nyt on kytkinkoppa auki ja kun konetta pyörittää kampiakselista niin jumittaa aina yhesä kohin mutta pyörähtää siitä kun vääntää räikällä vähän lujemmin. Kaikki konneeseen uusittu 25h sitte paitsi vaihteiso ja kytkin. Misä vois olla vika, kun kummallakin kerrala tuommosisa tilanteisa lyöny jummiin ja toimi välillä moitteettomasti? Kiitos etukäteen jos jollakin ois antaa jonkulaista neuvoa, vähän hankala kertoa täällä mutta toivotaan että joku sai jotaki selvää! :)
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mikulov » 13.2.2013 19:02

ei kannata yrittää käynnistää jos selvästi on jotain vikaa koneessa; tietää vaan enemmän rahan menoa. ,ja purkaa se täytyy kuitenkin, ei ole vinkeistä ikävä kyllä apua.
KxRider
Pyörä:
ktm 540(400cc pytty), husqvarna wr400 -85, rieska mrt50 pro -09
Paikkakunta:
ilomantsi
Liittynyt:
21.3.2010 10:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut KxRider » 15.2.2013 16:33

mitäähä nyt sitte ton kotari kanssa ku öljyä lisää mittarilmän mukaa puolee välii ni jonki ajan päästä ku kone hyrrää ni on työntäny huohottimesta desin öljyä... onkohan pariakaa tuntii ajettu sen jälkee kun käytin koneen levällää, tarkistin ja tiivisteteet uusin sieltä sun täältä. pyörä siis ktm sxs 400 -04