Männät

Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 19.2.2009 12:01

Ookkei, kiitti tiedosta... Pitäis nääs alkaan entisöidä sitä.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Kete
Pyörä:
Cagiva Mito
Paikkakunta:
Peräseinäjoki
Liittynyt:
23.9.2006 12:14

ViestiKirjoittanut Kete » 19.2.2009 18:25

motopete kirjoitti:
Kete kirjoitti:Joskus 80 oli namuran mäntä ja se kesti noin 5 tuntia ja sitte lähti männän helmat kävelemään. Ja piikissä oli wiseco ja sekään ei 5 tuntia kauempaa kestäny ku meni männänrengas poikki ja teki jäljet sylinterin pinnoitukseen ja hajotti männänkin. :D Kumpaakaan merkkiä en suosittele tierä sitte jos on ollu vaan paskaa tuuria mutta kumminki. :s Parhaiten on kestäny alkuperäis männät ainakin hondassa ja gas gassis.


Niinno... Tuo piikki oli tietty joku museoikäinen vehjes jossa oli kovakromipinnotteinen sylinteri?

Kovakromisylinterissä ei wisecon männänrengas kestä ---> pinnoite lähtee kävelemään ja lopulta rengas katkeaa.
Nykyisissä Nikasil-sylintereissä wiseco toimii niinku pitääki.
Nykyään ei taida kovakromipinnoitteita löytyä mistään vehkeestä.


ei vaaan 2003 gas gassi........... ei minusta mitenkään kivikautinen.
motopete
Pyörä:
KTM SX 250 -02
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
14.1.2009 21:32

ViestiKirjoittanut motopete » 20.2.2009 21:24

Kete kirjoitti:
motopete kirjoitti:
Kete kirjoitti:Joskus 80 oli namuran mäntä ja se kesti noin 5 tuntia ja sitte lähti männän helmat kävelemään. Ja piikissä oli wiseco ja sekään ei 5 tuntia kauempaa kestäny ku meni männänrengas poikki ja teki jäljet sylinterin pinnoitukseen ja hajotti männänkin. :D Kumpaakaan merkkiä en suosittele tierä sitte jos on ollu vaan paskaa tuuria mutta kumminki. :s Parhaiten on kestäny alkuperäis männät ainakin hondassa ja gas gassis.


Niinno... Tuo piikki oli tietty joku museoikäinen vehjes jossa oli kovakromipinnotteinen sylinteri?

Kovakromisylinterissä ei wisecon männänrengas kestä ---> pinnoite lähtee kävelemään ja lopulta rengas katkeaa.
Nykyisissä Nikasil-sylintereissä wiseco toimii niinku pitääki.
Nykyään ei taida kovakromipinnoitteita löytyä mistään vehkeestä.


ei vaaan 2003 gas gassi........... ei minusta mitenkään kivikautinen.


No ei kyllä.. Tokkopa siinä silloin kovakromisylinteriä on..
Oisko ne kanavien reunat sitte jääny viimeistelemättä? :roll:
KTM 250SX -02
gilera-tg
Pyörä:
kawasaki kx 125cc
Liittynyt:
25.4.2006 16:50

ViestiKirjoittanut gilera-tg » 2.3.2009 23:31

vaihdoin kawaan noin 20h sitten vertexin männän ja vähän pelotti sillon 8o mutta nyt avasin sen ja sehä oli tosi loistavassa kunnossa, jotai pientä naarmua oli mutta ei läheskään niin paljon kun entisissä on ollut :) leipää on annettu kunnolla ja on kestäny hyvä mäntä ;)
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 3.3.2009 0:09

Vaihoin männän 2h sitten ja pakopuolel on semmosta pientä uraa koko pakoaukon leveydeltä. Vähän on pakoaukon kulmat ollu teräviä, eiköhän tolla selviä :lol:
Viimeksi muokannut Tikki- päivämäärä 9.3.2009 19:54, muokattu yhteensä 1 kerran
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
Jaymz
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.2.2009 11:51

ViestiKirjoittanut Jaymz » 3.3.2009 8:57

Uusi mäntä vaan, mutta sitä ennen pyöristele ne särmät.
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 3.3.2009 14:14

En nyt ainakaan toistaseks vie, katotaa jos vaikka pärjäis :lol:
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 3.3.2009 19:41

Turha itkeä sitten ainakaan täällä, kun männänrengas menee poikki ja sylinteri on entinen...

Jos olisin sinä, vähintäänkin vaihtaisin männänrenkaan(t).
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 3.3.2009 19:54

Voin taata et en tuu itkeen ;) Pytty on kohta ( joku 50h :D) uusittava, kuin myös alakerta. Käytän vie vähän enemmä öljyä niiin eiköhän tolla sen 20-30h voi hissutella :D
Viimeksi muokannut Tikki- päivämäärä 9.3.2009 19:55, muokattu yhteensä 1 kerran
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 3.3.2009 21:33

Ei tainnu tulla halvaks toi mopo? Montako tuntia olet sillä ajanut ja ei taida olla toiminut vielä päivääkään kunnolla, sit viel kallista koneremppaa.
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 3.3.2009 22:04

No nniiinno :D jonkun 10-12h ajellu, eikä tosiaankaan toiminut päivääkän kunnolla, tai en oo varma. Muttahei, oon tottunu jo siihen et kaikki mihin kajoon lahoo mun alle :lol: :lol:
Viimeksi muokannut Tikki- päivämäärä 9.3.2009 19:57, muokattu yhteensä 1 kerran
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
JeLaine
Pyörä:
Yamaha YZ 125 '99
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
26.8.2007 13:42

ViestiKirjoittanut JeLaine » 9.3.2009 10:42

Mulla on Yamaha YZ 125, vm. 1999
Olen vaihtamassa mäntää siihen ja sen männän päällä lukee 1972I 726M05400. Riittääkö se tieto männän ostoon? Jokaosa.fi:ssä lukee vastaavia numero sarjoja, mutta mikään niistä ei täsmää täydellisesti. Kaikissa on jotain muutaman numeron heittoa...
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 9.3.2009 16:26

JeLaine, neljä vikaa numeroo käsittääkseni tarkottaa männän halkasijaa, eli 54,00mm. Joten kannattaa uuden männän ostaessa katttoo ne neljä vikaa numeroo ;)
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
Stube
Pyörä:
Suzuki GSX-R600 K8, Kawasaki KX125 ProCircuit edtion(SB47)´99
Paikkakunta:
Nokia,TCB
Liittynyt:
19.3.2004 14:45

ViestiKirjoittanut Stube » 9.3.2009 18:08

motopete kirjoitti:
Kete kirjoitti:Joskus 80 oli namuran mäntä ja se kesti noin 5 tuntia ja sitte lähti männän helmat kävelemään. Ja piikissä oli wiseco ja sekään ei 5 tuntia kauempaa kestäny ku meni männänrengas poikki ja teki jäljet sylinterin pinnoitukseen ja hajotti männänkin. :D Kumpaakaan merkkiä en suosittele tierä sitte jos on ollu vaan paskaa tuuria mutta kumminki. :s Parhaiten on kestäny alkuperäis männät ainakin hondassa ja gas gassis.


Niinno... Tuo piikki oli tietty joku museoikäinen vehjes jossa oli kovakromipinnotteinen sylinteri?

Kovakromisylinterissä ei wisecon männänrengas kestä ---> pinnoite lähtee kävelemään ja lopulta rengas katkeaa.
Nykyisissä Nikasil-sylintereissä wiseco toimii niinku pitääki.
Nykyään ei taida kovakromipinnoitteita löytyä mistään vehkeestä.

hmm.. Tuli mieleen et koskahan viimeks on ees kovakromia käytetty yleisimmis laitteissa? Tietääkö kukaa?
GALLERIA Uusia kuvia! Check!

Käy äänestämässä!
faidros
Liittynyt:
23.5.2005 9:49

ViestiKirjoittanut faidros » 9.3.2009 19:15

[quote
Niinno... Tuo piikki oli tietty joku museoikäinen vehjes jossa oli kovakromipinnotteinen sylinteri?

Kovakromisylinterissä ei wisecon männänrengas kestä ---> pinnoite lähtee kävelemään ja lopulta rengas katkeaa.
Nykyisissä Nikasil-sylintereissä wiseco toimii niinku pitääki.

Nykyään ei taida kovakromipinnoitteita löytyä mistään vehkeestä.[/quote]
hmm.. Tuli mieleen et koskahan viimeks on ees kovakromia käytetty yleisimmis laitteissa? Tietääkö kukaa?[/quote]

Joskus 80-luvulla, ja silloinkin lähinnä ilmajäähy koneissa. Esim Honda CR 125-250 tuli nicasil pinnoite 80-luvun lopulla n. 88-89. Cr 500:set oli porattavalla valurautaputkella.