Eilen tuli suhailtua köyhän miehen valot crossiin. Pyöränä siis Suzuki RM-Z 450 2010. Kävin Motonetista hakemassa tuommoisen:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=48-1043 sille katkaisijan ja Bosch yleismallisen jännitteensäätimen.
Sitten tallilla aloin miettimään, että ruiskupyörässähän varmaan on jo omasta takaa jännitteensäädin. Otin yleismittarin käteen, löin pyörän tulille ja aloin mittailemaan jännitteitä testipistokkeen navoista. Alkuun oli tarkoitus ottaa aivoboksille, bensapumpulle tai puolalle menevästä johdosta haara valoille, mutta testipistokkeellekin tuli tasainen 13,6V, joten ajattelin kokeilla lamppua siihen. LEDi on vain 18w joten tuolla jännitteellä se haukkaa vain hieman toista amppeeria, eikä näin ollen pitäisi käräyttää mitään.
Vedin pistokkeelta piuhat katkaisijan kautta ja hyvin palaa. Virittelin lampun vanhaan Polisportin maskiin kiinni, joka tulee kumilenksuilla iskareihin kiinni. Kävin pienellä testilenkillä illalla ja eihän tuo yötä päiväksi muuta, mutta tuohon hintaan ihan mukavasti valotehoa. Valokeila saisi olla vähän kapeampi, niin etenemissuuntaan riittäisi vähän enemmän valotehoa.
Hinta: lamppu 39€
katkaisija 2€
jännitteensäädin (jos tarvetta) 13€