Yam66 kirjoitti:No mielummin sitä vaihteiston rattaat uusii pikkasen useemmin. Kunhan ei tarvii konetta aukoo 15h välein niinkuin pitäis jos oikeesti koko aika menis rajotinta vasten. On vähän eri hintaluokassa noi männät ja venttiilit kuin vaihteiston rattaat. Mutta tottakai saa sitä mennä rajotinta vasten ja odotella että venttiili tippuu, säästyypähän vaihteisto. Ja voi niilläkin rahoilla laittaa kone remppaa.
Milläköhän pyörällä menee 15h/koneremontti? Kärkikuskit ehkä vaihtaa mutta yleensä vain varmuuden vuoksi. Muistelisin että joskus haastatteluissakin Tommi Mäkinen ajaisi crf 450 männillä noin 35h ja jotkut muut ajelivat 50h ja endurossa jopa 100h+. Eipä nuo venttllit tipu vaikka rajoittimella paukuttaisikin,hiekalla ne pilataan vaihtokuntoon. Yamahoissa ollut katkeamisia, mutta johtunut siitä on on päryytetty 200h+ ja venttiilit on tehty kahdesta osasta.
Ja "rajoitinta vasten" ehkei kannata ajaa niinkuin Barcia jos ite remonttinsa tekee, muuten sitä nyt ei kannata hirveästi edes varoa tai ajamisen ilo katoaa.