Kawasaki Kx

xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut xQ » 30.7.2012 13:03

Crossi käyttöön en suosittele laittaan tapponarua! Todella vaarallinen!!
J00ntte
Pyörä:
Derbi terra 125, Kawasaki 65cc kawasaki kx 250 -05
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
10.5.2011 21:24
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut J00ntte » 5.8.2012 16:42

xQ kirjoitti:Crossi käyttöön en suosittele laittaan tapponarua! Todella vaarallinen!!


Mikä siitä tekee niin vaarallisen mielestäsi? Minusta siitä olisi ollut hyötyö tilanteessa jossa kaasu jää pohjaan ja jalka joutuu renkaan ja takahaarukan väliin.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut OA243 » 5.8.2012 19:37

Mä väitän että jalka ei sinne kovin isolla todennäkösyydellä joudu ja kun joutuu niin saapas suojaa. Itseä ainakin ärsyttäis polkee pyörää käyntiin joka lippojen jälkeen. :D
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut jot » 5.8.2012 22:40

en kyllä pyörään pistäisi.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 5.8.2012 23:01

J00ntte kirjoitti:Mikä siitä tekee niin vaarallisen mielestäsi? Minusta siitä olisi ollut hyötyö tilanteessa jossa kaasu jää pohjaan ja jalka joutuu renkaan ja takahaarukan väliin.


Olen nähnyt "pari" krossierää, enkä ihan heti muista tilannetta jossa takapyörä olisi jäänyt jyrsimään jalkaa. Veikkaisin että on n. 100 kertaa todennäköisempää että systeemi pettää tai naru sotkeutuu jotenkin niin että pyörä sammuu kesken hypyn tms.
J00ntte
Pyörä:
Derbi terra 125, Kawasaki 65cc kawasaki kx 250 -05
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
10.5.2011 21:24
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut J00ntte » 5.8.2012 23:31

Anssi_L kirjoitti:
J00ntte kirjoitti:Mikä siitä tekee niin vaarallisen mielestäsi? Minusta siitä olisi ollut hyötyö tilanteessa jossa kaasu jää pohjaan ja jalka joutuu renkaan ja takahaarukan väliin.


Olen nähnyt "pari" krossierää, enkä ihan heti muista tilannetta jossa takapyörä olisi jäänyt jyrsimään jalkaa. Veikkaisin että on n. 100 kertaa todennäköisempää että systeemi pettää tai naru sotkeutuu jotenkin niin että pyörä sammuu kesken hypyn tms.


No tuossa on järkeä. :) Tuttu endurokuski vaan kertoi tuosta, mutta se onkin varmaan eri juttu enduro puolella. Unohtui ottaa huomioon noi hypyt motocrossissa. :s
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut OA243 » 6.8.2012 0:17

No kyllähän siinä endurossakin ilmassa käydään, ne hypyt vaan on pahimpia paikkoja missä sammuttaa se kone, sen takia varmaan esimerkkinä. Mutta en oo kyllä minäkään nähnyt että kellään ois jalka jäänyt oman pyörän takarenkaan väliin, tai ketään crossiradalla tapponarun kanssa.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut xQ » 6.8.2012 23:04

Oon ollu aika monta kertaa pyörän alla, välissä ja päällä nii tiedän kokemuksesta et ei se kovin kipeetä tee yleensä :D Jääradalla eri juttu josta muistuukin mieleen ku kaverilla oli naru talven jäljiltä paikallaa nii eihä siitä tullu mitään...
yamari
Liittynyt:
14.4.2011 20:27
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut yamari » 5.9.2012 14:32

Tallistani löytyy vm.03 Kawasaki kx 125. Männän vaihto aikaan huomasin että petareissa on väljää? Elikkäs magneeton puolelta heiluttamalla testasin, tuloksena että laakeri on väljä ylhäältä alas päin heiluttaessa, kun taas sivuttais suunnassa ei välystä olekkaan. Magneettoa pyörittäessä välys tuli eri kohtiin että esim. puolen kierroksen pyöräytyksen jälkeen välys olikin sivuttais suunnassa, mutta ei ylhäältä alas heiluttaessa. Tämä tuskin on kunnossa olevan laakerin merkki? Ja sitten itse huoltoon. Olen ollut mukana koneen avaamis- ja kasausvaiheessa, onkos kawan kone kuinka vaikea kasata avauksen jäljiltä? Avausvaiheessa leviääkö esim. loota käsiin kun ottaa lohkot irti toisistansa? Tarvitsenko muita "erikoistyökaluja" kuin ulosvetäjän magneetolle? Hinnallisestihan nuo laakerit eivät ole kalliit? Jollain sivustolla oli wisecon runkolaakerit n.30e, eikös runkolaakeri ole synonyymi sanan petari kanssa? Ja tottakai parhaat sänkikelit alkoivat juuri ja sitten tulee tämmöinen takapakki. Mahdollisia räjäytyskuvia, hyviä vinkkejä etc, otetaan vastaan ! :D
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut 201262 » 6.9.2012 13:49

200€ saat uuden kampuran, kannattaako maksaa 100 egee veivistä, siihen vielä vaihtotyö päälle? Varmista kuitenkin moposi vuosimalli, -02 ja -03 on ihan eri mopot, kun taas -03:sta -08 samoja pyöriä. -02 on Keihin kaasari, uudemmissa Mikuni, helppo tarkistaa.
yamari
Liittynyt:
14.4.2011 20:27
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut yamari » 6.9.2012 16:04

Niiin. Mutta entäs sitten nämä muut kysymykset? :D
aremirp00
Paikkakunta:
Salla
Liittynyt:
4.9.2012 11:13
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut aremirp00 » 6.9.2012 18:18

Mistä ihmeestä löydän kx125 vm95 uuden imukaulan?
Olen selannut jo monta nettikauppaa läpi mutta ei ainakaan silmään ole sattunut ensimmäistäkään.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut OA243 » 6.9.2012 18:20

Jos otat puhelimen käteen ja soitat lähimmälle kawasakin orkkisosien myyjälle?
aremirp00
Paikkakunta:
Salla
Liittynyt:
4.9.2012 11:13
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut aremirp00 » 6.9.2012 18:30

näin se täytyy tehdä huomenissa kun liikkeet aukeaa. mutta jos joku ois tiennyt jonku nettikaupan niin ois tilannu ja katellu samalla muutakin rompetta.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut OA243 » 6.9.2012 18:53

Huomattavasti halvemmalla pääsee kun keskittää ostokset paikalliseen liikkeeseen ja lopettaa näiden 24mx:ien tukemisen. Ne liikkeet kuitenkin ostaa sponsoritilaa kerhoilta, tapahtumilta ym. ja tukee lajia.