2-t öljyt

Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 20.3.2010 14:26

Sehän oli niin, että tujumalla seoksella tulee se parhain teho sieltä. En nyt vain muista, millasesta seoksesta puhuttiin.
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 20.3.2010 15:01

No ei taida nyt ihan niinkään olla. Se öljyn palaminen tuottaa vähemmän energiaa ku bensan. Tietenki suuremmat männän nopeudet ja kovemmat palamislämpötilat vois vaatia suhteessa enemmän öljyä, mut näis peleis tulee muut ongelmat aikasemmin vastaan.
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 20.3.2010 15:30

zeizei125 kirjoitti:no kerroppa domizz mikä minun jutuissani on vialla?laitappa nyt domizz siihen kotkaas sitten 4% seos,ja kerro paraneeko suorituskyky.

Mietippä sitä... Nii laitankin, ei se mitään suuremmin vaikuta, kun suuttimet oikeenlaiset. Eipähän leipase kiinni vaikka ois tullu vähän huononpi sarja öljyä....

En tiiä kuka sä oot, mutta pikkuhiljaa alkaa kyllä vahvasti kiinnostamaan...
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 20.3.2010 17:32

Domizz kirjoitti:
En tiiä kuka sä oot, mutta pikkuhiljaa alkaa kyllä vahvasti kiinnostamaan...


...mietippä sitä.....
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 20.3.2010 19:49

Onse hyvä sieltä nimimerkin takaa kommentoida asioita tolla "äänen"sävyllä...
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 20.3.2010 21:18

Koittakaas lopettaa puolin ja toisin toi muustakuin asiasta väittely,yks kun lopettaa nii toinen tulee heti tilalle
ranne putos..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 21.3.2010 0:23

No en kyllä lopettanu, enkä lopeta, vaikka mr. ZZ kertoisi kuka siellä nickin takan lymyilee, niin posketonta juttua tulee, kuten tää että on ollu kaikessa oikeessa diipa daapa, mitä nyt muakin tässä kuukauden sisään koittanu nokitella asiattomia... mieleenjäävimpänä se kuinka olen muka haukkunu temmin maan rakoon! Kokenu rossikuski = isi tms. laittanu aina kaiken, eikä osaa edes rengasta itse vaihtaa? Ei pahalla, mutta kokenu, nopee, mitä-vaan rossikuski ei millään tavalla takaa mitään teknistä tietämystä, vaikkei sitä myöskään poissulje.
Suosittelen pistään sen kaasarin säätöihin ja laittaan esim. öljyä, jonka suositus on 2%, sijasta 4%, ei riko mitään. Olettaen, että käytetään tarkoitukseen soveltuvaa öljyä, eikä mitään karstaavaa huoltiskökköö, joka tukkii kaiken vaikka ajais pelkillä hajuilla. Kaiken kukkuraks, ZZ:kin tiedoksi, on oikein kauppojen hyllyillä semmosiakin öljyjä, joita laitetaan jopa viisinkertaisesti verrattuna jopa saman kaupan hyllyllä olevaan toiseen öljyyn, riippuen vaikkapa öljyn laimennusasteesta (kysy pois, ellet tiedä mistä on kyse) ja perusaineesta.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Neula
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
20.4.2006 21:23

ViestiKirjoittanut Neula » 21.3.2010 11:29

Väittääkö joku oikeesti, että laatuöljyä pitäis olla se 4% :lol:

Onhan se parempi, että sitä öljyä on liikaa kuin se että sitä olis liian vähän, mutta ihan turha tunkee se 4%, kun 2,5 riittää mainiosti.

Hyvinhän moottorisahassakin riittää toi 2.5%seos ja se sentään huutaa kokoajan täysillä tai tyhjäkäynnillä (kohta alkaa joku nimeltämainitsematon vinkumaan kuinka se on ihan erilaite)
GTi-mies
Pyörä:
Pv, Cagiva mito Lucky Explorer, KTM exc 125 -04
Liittynyt:
20.4.2008 22:11

ViestiKirjoittanut GTi-mies » 21.3.2010 16:15

Vaan moottorisahapa säädetään yläpäästään vähän rikkaalle. Esim. Uudet Husqvarnat kuuluu tehtaan mukaan säätää röpöttämään.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 21.3.2010 18:31

Eipä se öljyn määrä vaikuta juurikaan koneen kestoon oli sit 2 tai 5% kyllä se vaan ne oikeat säädöt on,ihan sama mopossa ja moottorisahassa
ranne putos..
Oo-
Liittynyt:
26.8.2007 10:43

ViestiKirjoittanut Oo- » 21.3.2010 21:52

Mikroautoissahan käytetään jotain +4% seoksia moottoreissa. Itse käytän isompaa seossuhdetta myös vesiskootterin 2t moottorissa.
Siihen mikä on oikea seos eri peleihin vaikuttaa; sylinterin ja männän välys, koneen käyntilämpötila ja sylinteriputken materiaali/pinnoitus.
Noista on hyvä iteroida itselle se sopiva seossuhde, seossuhteella voi myös pelata kun haetaan säätöjä viimeisenpäälle kohdilleen. Eli jos tuntuu että pelit on paksulla niin lisää öljyä ja toisinpäin...
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 22.3.2010 23:53

Jep, ja RR:ssä 5% tavallisesti, risiiniöljypohjaset lk 2xnormaalit, jne. Mut mitäs näistä, jokainen valittee ketä uskoo ja missä uskoo, en mä ainakana jaksa enää välittää siitä jos joku uunottain jotain.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Henrijaakola2
Liittynyt:
14.3.2010 17:03

ViestiKirjoittanut Henrijaakola2 » 24.3.2010 21:54

elikkä mikä olis semmonen hyvä öljy rosentti bensaan ku kaverin isä sano et käyttää rossissa 1% ja jotkut sannoo et 3, ite oon sitä mieltä et 2.5 ois aika hyvä????
h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51

ViestiKirjoittanut h0m3r » 24.3.2010 22:25

Paljon riippuu pyörästä ja ölpästä.
Henrijaakola2
Liittynyt:
14.3.2010 17:03

ViestiKirjoittanut Henrijaakola2 » 24.3.2010 22:28

pyörä on 250 yz 2t.