Gas Gas

^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 16.12.2014 13:32

Reilu vuoden aikana tuli koitettua kawaa ja suizaa ja viikonloppuna paluu gasgasiin.
Semmosta vaan piti kysellä, että löyttykö noista sähköistä näihin jotain kaaviota?
On pari ylimäärästä liitintä ja mittaristossa ei ole mitään henkeä, Muuten kyllä valot yms. pelaa.
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 17.12.2014 19:02

No nyt sain mittaristoon valot toimimaan, muttei mitään muuta. Mitähän sen kuuluis näyttää?? Tuntimäärä nyt olis olennaisin. Pitäiskö myös kierrosluku ym. Näkyä??
Edellisessä gasgasissa tuota mittaria ei ollut, joten siitä ei tietoa.
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 18.12.2014 14:13

Täällähän saa nähtäväsit ihan yksin puhua, mutta puhutaan.
Patterin vaihdolla siihen sain näkymään vähän kaikenlaista., Mutta onko siis niin ettei tuo näytä tuntimäärää ollenkaan. Siinä näkyy nyt: Kello, Nopeus, Kokonaismatka, Ja ilmeisesti trippi. Elikkä tosta ei juurikaan mitään hyötyä ollut, kun ei se nopeusmittari taida enää mulla toimia.
Redgas
Liittynyt:
31.12.2014 0:41
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut Redgas » 31.12.2014 0:55

Mikähän voisi olla vikana kun ec250 2-tahti -03 on normaalisti pelatessa sammutettu ja nyt ei lähde käyntiin? Kun sillä ajettiin niin oli vielä lämpöasteita ja ehti seistä sen jälkeen kylmässä tilassa yli kuukauden käyttämättömänä.

Pakkasta oli 5 astetta kun sitten yritettiin eikä edes yrittänyt lähtä.
Bensaa se saa, ilmaa se saa, kipinä tulee ja tulppakin vaihdettiin siitä huolimatta, mutta kun polkee niin bensa haisee ja tulppa kastuu.

Onko tuohon joku jippo miten saa kylmänä käymään? Menee hermot ku se ei ees yritä käynnistyä. Osaisko joku neuvoa mitä voi vielä kokeilla...
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut paapeli » 2.1.2015 10:40

Yksi kikka "ryypyttää" konetta on, hana auki, ryyppy päälle, ja kallistaa mopo kupeelleen, ja ylös. Auttaa, jos on hiukan laihat suuttimet yms, ja oikein kylmää.
Epäonnistuneiden käynnistys yritysten jälkeen voi pahentaakin tilannetta..
Redgas
Liittynyt:
31.12.2014 0:41
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut Redgas » 5.1.2015 15:44

Tuota ei kyllä kokeiltu, mutta vaikuttaakohan se ryypyttää enää lisää kun kastelee tulpan jo nyt? Kaasuttimeen on edellisen omistajan toimesta vaihdettu isommat suuttimetkin.
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 19.1.2015 13:35

Saitkos käyntiin?

Mulla teki samaa aiemmin, mutta uutta tulppaa sisään niin lähti. Ei ilmeisesti antanut paineessa tarpeen hyvää kipinää. Oliskos uuskin tulppa sulla rikkinäinen?

Koita myös kaasupohjassa polkea käyntiin niin kuivaa vähän tulppaa?
Redgas
Liittynyt:
31.12.2014 0:41
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut Redgas » 8.2.2015 11:51

Ei ole päässyt nyt kokeilemaan. Kokeiltiin kyllä 2 uudella tulpalla sitä ja kaasupohjassa kuivattiinkin välissä. Seuraavana sitten lämpimään laitos ja bensan vaihto vuorossa.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut Maekine » 19.2.2015 9:56

Nyt GG-miehet herätys !

Pitääkö paikkansa, että (vanhat) GG ec 200, 250 ja 300 on kaikki samalla alakerralla?
Uskaltaako ostaa 2000-luvun alun pyörän ja mistä muualta saa varaosia, kun jokaosasta?

EC200 ja EC300 kiinnostavat, koska spekseistä päätellen todella vääntävän oloisia ja valmiiksi enduroita, eikä edes hinnalla pilattuja.
¤SuZuKi¤
Palis Moderaattori
Pyörä:
Husqvarna te300 2017
Paikkakunta:
Vihtijärvi
Liittynyt:
1.11.2001 3:00
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut Palis » 20.2.2015 17:10

Maekine kirjoitti:Nyt GG-miehet herätys !

Pitääkö paikkansa, että (vanhat) GG ec 200, 250 ja 300 on kaikki samalla alakerralla?
Uskaltaako ostaa 2000-luvun alun pyörän ja mistä muualta saa varaosia, kun jokaosasta?

EC200 ja EC300 kiinnostavat, koska spekseistä päätellen todella vääntävän oloisia ja valmiiksi enduroita, eikä edes hinnalla pilattuja.


Ec300 itellä, ja voin suositella. Vääntää vääntää ja vääntää :) Yllättävän vähän jää jäällä kotarin 300:lle, suoralla ehkä puol pyöränmittaa.

Osia oon tilaillu greenlandmx:ltä Espanjasta. Nopee toimitus ja Ahvalaa halvemmat hinnat + melkeen kaikkea hyllyssä. Suomesta saa Ahvalaracingista.

Alakerroista en osaa sanoa.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut Maekine » 21.2.2015 21:36

Kiitos vastauksesta.

Sepksien mukaan EC 200:ssa on potkua noin 37hp, eli hieman vähemmän kun tavan 125cc crossissa. EC 300:ssa näyttäis olevan n. 50hp, mikä sekin vähemmän kun pienemmässä 250cc crossissa.
Sehän tässä tapauksessa tarkoittanee hyviä vääntöjä ja suhteellisen tasaista koneen luonnetta..?

Ei oo malttanu sitten GG luopua trialmaisesta koneen luonteesta enskojenkaan kohdalla :)

Onko näissä 98...05 vuosien GGeissä mitään isompia tyyppivikoja/heikkouksia?
¤SuZuKi¤
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 22.2.2015 0:10

Maekine kirjoitti:Kiitos vastauksesta.


Onko näissä 98...05 vuosien GGeissä mitään isompia tyyppivikoja/heikkouksia?


Back to the Stone Age....
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut Maekine » 22.2.2015 1:03

Mutta ajaa asiansa.
¤SuZuKi¤
Palis Moderaattori
Pyörä:
Husqvarna te300 2017
Paikkakunta:
Vihtijärvi
Liittynyt:
1.11.2001 3:00
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut Palis » 22.2.2015 12:49

Maekine kirjoitti:Kiitos vastauksesta.

Sepksien mukaan EC 200:ssa on potkua noin 37hp, eli hieman vähemmän kun tavan 125cc crossissa. EC 300:ssa näyttäis olevan n. 50hp, mikä sekin vähemmän kun pienemmässä 250cc crossissa.
Sehän tässä tapauksessa tarkoittanee hyviä vääntöjä ja suhteellisen tasaista koneen luonnetta..?

Ei oo malttanu sitten GG luopua trialmaisesta koneen luonteesta enskojenkaan kohdalla :)

Onko näissä 98...05 vuosien GGeissä mitään isompia tyyppivikoja/heikkouksia?


GasGas taitaa olla tällähetkellä value for money suhteeltaan. Halpoja ja silti hyviä, ei parhaita mutta hyviä harrastelijalle. Öhlärin takapää toimii loistavasti ja keulastakin saa hyvän kun vie ammattilaiselle (esim mpracingin iskarihuolto).

Ec300 on kyllä yksi miellyttävimmästä koneista suomienskaan mitä oon törmänny. Ei stumppaa herkästi eli voi lirutella iha tyhjäkäynnillä kivikossa, silti löytyy jotain luonnetta pellolle. Kaikkea saa parannettua ja tuota ala/keskirekisteriä saa pakoaukon korkeammalla kannella parannettua paljon, tulee herkempi ja voimaa rutosti. 2t koneessa on aina pieni piikki, jopa näissä isommissa. Tosin näissä se ei tuo sitä voimaa samallalailla lisää kuin pienissä, eli tasainen se on.

Miinuksia mitä mun ajolla (n.35h) on löytyny:
- Viimeistely ei ole japsien tasolla
- Ilmanputsarin "pikakansi" ei pysy paikallaan, ite korvasin koriruuvvilla
- Matala, jalkatapit menee matalemmalla kuin muilla, samoin kone alhaalla

Uskallan siis suositella, eritoten jos ei kiinnosta painaa 3k pyörään mikä seisoo tallissa suurimman osan vuodesta :lol:
enskapena
Pyörä:
2011 Ktm Exc 250
Liittynyt:
9.2.2006 10:04
Re: Gas Gas

ViestiKirjoittanut enskapena » 25.2.2015 10:31

Palis kirjoitti:[Osia oon tilaillu greenlandmx:ltä Espanjasta. Nopee toimitus ja Ahvalaa halvemmat hinnat + melkeen kaikkea hyllyssä. Suomesta saa Ahvalaracingista.

Ehin jo innostuu kun bongasin tuolta että 200 ec:tä sais vielä. Mutta taitaa Gassi laittaa lapun luukulle tai muuttuu sekin Kotariks :roll: