iskarien säätäminen

Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 30.10.2011 15:19

Ei se säätäminen iskaria riko, sattui vain paljastamaan sen että tunnit olivat jo täynnä.
weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut weeto269 » 6.11.2011 21:23

Voiko tuohon ohjattavuutenvaikuttaa jollain tavalla? ku kaverin husaberggii kokeilin niin iha hemmetin kevee kääntää sitku vertas omaan ktm nii paljon raskaampi. :roll:
x-racee
Pyörä:
derbi
Liittynyt:
2.9.2008 19:13
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut x-racee » 19.11.2011 22:23

tietääkö kukaan voiko yamaha dt 125 takaiskaria säätää kovemmaksi? :) vai pitääkö ostaa kokonaan uuden iskarin ?
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 19.11.2011 23:19

Ei pysty millään tavalla, täys lelukeppi niissä on takana.
pecu_83
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
28.5.2008 10:18
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut pecu_83 » 21.11.2011 9:47

weeto269 kirjoitti:Voiko tuohon ohjattavuutenvaikuttaa jollain tavalla? ku kaverin husaberggii kokeilin niin iha hemmetin kevee kääntää sitku vertas omaan ktm nii paljon raskaampi. :roll:


Voi. Esimerkiksi keulaputkien korkeutta säätämällä. Putket ylös -> kääntyy herkemmin, putket alas -> vakaampi suorilla ja pateissa. Tai sitten jos ohjauslaakeri on vähän turhan piukassa, jotkut tykkää pitää sitä vähän nahistavana, niin toimii vähän kuin ohjausiskari. Mutta jos se on sulla ihan löysällä, niin älä lisää löysytä ettei tuu väljää. Kannattaa myös tarkistaa sag, eli takapään painuma. Jos on kauheen perä maassa niin on kans vähän kankee kääntymään.

Noita kannattaa kokeilla ja tunnustella miten vaikuttaa. Ja aina vaan yks säätötoimenpide kerrallaan, että tiedät miten juuri se vaikutti.
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut funktio » 7.12.2011 8:46

koeajoin ktm 350 exc-f:n ja (etu)iskarit oli parhaat mitä olen ikinä kokenut.
kysymys: saanko 2008 exc:n iskareista samanlaiset kopioimalla simmipakat? vai onko siellä muita tekijöitä mitkä vaikuttaa radikaalisti iskarien toimintaan?

onko kellään tietoa paljonko maksaa uudet vakioiskarit ktm:ään?
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 8.12.2011 22:49

funktio kirjoitti:onko kellään tietoa paljonko maksaa uudet vakioiskarit ktm:ään?


No villi veikkaus, että ihan helvetisti. Pumput varmaan tonnin per pumppu ja takaiskari tonnin?

Paljon se kuitenkin maksaa, kun kyseessä on ktm/wp.
Pöö
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut jot » 8.12.2011 23:18

hondassa tais olla puolet uuden pyörän hinnasta.
NeKi
Pyörä:
KTM SX 250 -12, YCF 140 -12
Paikkakunta:
Mörköperä
Liittynyt:
23.5.2005 13:07
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut NeKi » 8.12.2011 23:48

Hirveesti ne maksais! Muistaakseni showan keulaan oli pelkkä uus likuputki 410e kipale npm:llä niin voi jotai päätellä, että ei paljon alle parin tonnin saa uutta keulaa.. :roll:
Ride fast or be last!
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut funktio » 9.12.2011 18:42

joo. kalliita ovat. sama ostaa ttx jos on ostaakseen. varmaan perus wpstä saa simmattua kuitenkin hyvät. pitää vähän perehtyä simmauksen saloihin lisää. saako jostakin tilattua yksittäisiä simmejä vai pitääkö ostaa kerralla iso satsi?
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut xQ » 21.12.2011 10:53

Funktio sun pitäis kiikuttaa ne kepit sellaselle pajalle missä on iskari penkki!
Nii ja sit tarvis tietty olla ne vertailu kepit minkälaiset haluaisit niistä omista.
Iskari penkillä siis pystytään periaatteessa kopsaamaan säätö vaikka ei ois ees samallaiset iskarit.
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut funktio » 24.12.2011 14:44

xQ kirjoitti:Funktio sun pitäis kiikuttaa ne kepit sellaselle pajalle missä on iskari penkki!
Nii ja sit tarvis tietty olla ne vertailu kepit minkälaiset haluaisit niistä omista.
Iskari penkillä siis pystytään periaatteessa kopsaamaan säätö vaikka ei ois ees samallaiset iskarit.


kiitos vinkistä.
kukahan on erikoistunut wp:n iskareihin?
onko kellään kokemuksia? onko hintansa väärti?
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut JMH » 25.12.2011 18:03

funktio kirjoitti:kiitos vinkistä.
kukahan on erikoistunut wp:n iskareihin?
onko kellään kokemuksia? onko hintansa väärti?


Ainakin Ari Skog. Omat iskarit käynyt siellä huollettavana/shimmitettävänä pari kertaa ja on ollu kyllä hyvät sen jälkeen. Luulis miehen tietävän mitä tekee, onhan sillä aika pitkä kokemus alalta ;)
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 26.12.2011 15:46

motoracingcompany on ainakin wp:n valtuuttettu huoltaja. ja hyvää jälkeä tulee..
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 26.12.2011 18:36

Skog on kyllä hyvä valinta, eikä pelkästään sen takia että on työskennellyt ktm:llä ja tekee huolella. Selitti myös tarkkaan miten homma tehdään, mistä osista koliseva ääni oli johtunut jne.. ja oli vieläpä testannut veden alla typpivuodot, kun semmosta epäili. Selvisi myös että monessa paikassa lyödään vaan uudet öljyt sisään tiivisteitä vaihtamatta, näin oli omalla kohdalla käynyt.