M-Racer kirjoitti:Höpöhöpö pojat. Kai ymmärrätte, että Suomessa ei saa tota pyörää koko kesäksi käyttöönsä tai edes sillä ajokerralla juurikaan ehtii osia alkaa vaihtamaan. Mun mielestä riittää sag kohdilleen ja stonga ja kahvat sopivaan asentoon ja sitten vetämään. Klikkereillä sitten korjaa jos siltä tuntuu. Täytyy muistaa, että esim. jo sarvet vaihtaa sitä tuntumaa niin paljon että on enemmän kuin perusteltua ajaa sillä stongalla, putkella ym. minkä tehdas haluaa tarjota kuluttajalla ensiasennuksena. Toisaalta jos tolle osien vaihtelun tielle lähtee, mihin laittaisi sen rajan mitä pitää vaihtaa omiin palikoihin? Ensin sarvet ja tupit, sitten vähän putkea, renkaat, vanteet, kovempi penkki, jalkatapit, iskarit shimmitettäväksi...
Tollaisten testien tarkoituksena on antaa vähän kuvaa miten pyörä käyttäytyy yleisellä tasolla ja muihin pyöriin verrattuna. Jos oikeasti haluat saada käsitystä pyörästä, katsot missä lähin koeajopäivä on ja käy kokeilemassa.
Tarkotin juurikin että hallintalaitteet haetaan kohdalleen, eikä aleta osia vaihtamaan! Mutta lähinnä alustan säätöjä tarkoitin. Suurin osa palautteesta kertoo siittä kuinka hyvin pyörä kääntyy tai käyttäytyy suorilla. Itse ainakin pitäisin siitä, että paremmin kerrottaisi onko sag edes säädetty ennen testiä ja kenen painolle. Ero 95 ja 110 sagilla on kuitenkin kuin yöllä ja päivällä. Ja ikinä ei ole mainittu että onko klikkereitä ruuvattu ja mihinkä suuntaan. Sekin olisi mukava tietää kun kuitenkin parilla naksulla saattaa hyvä säätö muuttua helvetiksi. Suomen radoilla tuo "vakio" 100 sag ei kyllä oikeen riitä missään.
Ja kaiken takana siis on, että saisi paremman kuvan vakioalustasta ja saako siitä edes kalua ilman shimmittämistä sekä yleensäkin rungon toiminnasta.
Mutta kuitenkin tulee ne arvostelut luettua moneen kertaan