Pyörän Valinta

SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 26.10.2009 0:38

Määrittele "tyyppivika" ensin, vrt. sun ed. sivun kommentti...
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 26.10.2009 1:17

Että mitä ongelmia porukoilla tullu vastaan?


Esimerkkinä vaikka ktm exc 530 tyyppivikana 1 ja 2. vaihderattaiden "heikkous", gas gas ruisku ei toimi kylmällä ym ym varmaan ymmärrät mitä ajan takaa?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 26.10.2009 16:35

Valojen sähköissä pientä pätkimistä, yks starttivika, osien saatavuus tökkii, siinä ne mitä mä oon kuullu/tullu suorana omistajilta vastaan.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Tomppo92
Pyörä:
Husaberg FS 650e
Paikkakunta:
Äänekoski,Liimattalacity
Liittynyt:
10.3.2008 22:01

ViestiKirjoittanut Tomppo92 » 26.10.2009 21:57

Kotkista viel sen verra et pehmee kampura vakiona ongelmana se että pitkittäis välys menee 0, samoin husabergeistä. Mutta ongelma selviää ku mittaa vaikka heittokellolla 10h välein pitkittäisvälyksen. Ja tarvittaessa uusii ne ns halvemmat osat ennenku paukkuu jotain suurempaa ja sitten itkettää ;)
Vois kait sitä jarruttaa, jos ois jarrut millä jarruttaa!
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02

ViestiKirjoittanut SJK » 27.10.2009 16:16

Mitäs sanotte -03 250yzf:stä? Kuulemma 20h sitte tehty isokoneremppa. Minkälainen pommi noin vanha pikkunelari on?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 27.10.2009 23:18

No JOS se iso koneremppa = uusi kampura, KAIKKI laakerit, uus mäntä, uus nokkaketju, uudet venat ja se ON VARMASTI TEHTY, mikäs tossa, eihan sun enää tarvi kun laitattaa iskarit ja ehkä rungosta laakerit niin sullahan on ajolleen ja pidolleen liki uudenveronen pyörä. Ja -03 oli sentäs eka hyvä vuosimalli. Ja jossain enska-ajossa tms. välikaasupöristelyssä noilla pääs ekoilla venoillakin yli 200h.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Tomppo92
Pyörä:
Husaberg FS 650e
Paikkakunta:
Äänekoski,Liimattalacity
Liittynyt:
10.3.2008 22:01

ViestiKirjoittanut Tomppo92 » 28.10.2009 17:43

SMK) kirjoitti:No JOS se iso koneremppa = uusi kampura, KAIKKI laakerit, uus mäntä, uus nokkaketju, uudet venat ja se ON VARMASTI TEHTY, mikäs tossa, eihan sun enää tarvi kun laitattaa iskarit ja ehkä rungosta laakerit niin sullahan on ajolleen ja pidolleen liki uudenveronen pyörä. Ja -03 oli sentäs eka hyvä vuosimalli. Ja jossain enska-ajossa tms. välikaasupöristelyssä noilla pääs ekoilla venoillakin yli 200h.


Se vähä riippuu kellä se pyörä on ollu. Tossa voi pahimmillaa mennä lohkoki ja sitte se on kallista huvia. Mikäs siinä ei se nii iso vaiva oo aina välillä kattoa noitte laakereitte kuntoa.
Vois kait sitä jarruttaa, jos ois jarrut millä jarruttaa!
opa_
Pyörä:
KTM SX-F 450 08
Paikkakunta:
TAMPERE
Liittynyt:
19.9.2002 23:43

ViestiKirjoittanut opa_ » 28.10.2009 19:34

SMK) kirjoitti:No JOS se iso koneremppa = uusi kampura, KAIKKI laakerit, uus mäntä, uus nokkaketju, uudet venat ja se ON VARMASTI TEHTY, mikäs tossa, eihan sun enää tarvi kun laitattaa iskarit ja ehkä rungosta laakerit niin sullahan on ajolleen ja pidolleen liki uudenveronen pyörä. Ja -03 oli sentäs eka hyvä vuosimalli. Ja jossain enska-ajossa tms. välikaasupöristelyssä noilla pääs ekoilla venoillakin yli 200h.


Tarviiko näihin pyöriin todella vaihtaa kampiakselista lähtien kaikki ihan kulutusosana noinkin uudessa pyörässä vai viittaako tuo koneen hajoamiseen?

Itselläni on kokemusta lähinnä autojen moottoreista, joihin ei vaihdeta koskaan kiertokankia tai kampiakselia ja nokkaketjullakin ajaa päälle 100tkm.

Mikä näissä osissa (kampiakseli, kiertokanki, mäntä, venttiilit) kuluu? Ja kestääkö suurempi kokoinen vähemmän rasitettu moottori huomattavasti pidempään?
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 28.10.2009 23:14

opa_ kirjoitti:Tarviiko näihin pyöriin todella vaihtaa kampiakselista lähtien kaikki ihan kulutusosana noinkin uudessa pyörässä vai viittaako tuo koneen hajoamiseen?


Tarvii pikkunelareihin kuulemma vaihtaa, ei toi kurapyöräks oo uusi ja ei viittaa.

opa_ kirjoitti:Ja kestääkö suurempi kokoinen vähemmän rasitettu moottori huomattavasti pidempään?


Kestää.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 28.10.2009 23:17

Ei joka paikasta kestä...
Ja tuon ikäseen on hyvin todennäköisesti pistetty jo toista kertaa koko pannu uusiks.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
r0ckstar
Pyörä:
Honda CRF250R -10
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
26.8.2008 20:23

ViestiKirjoittanut r0ckstar » 1.11.2009 18:54

Mites onko tollane uus 250crf 170cm ja 60 kiloselle liian iso pyörä metsään ja radalle?
Kokemusta on 125:sta ja kasiaisista.
Viimeksi muokannut r0ckstar päivämäärä 27.11.2009 18:18, muokattu yhteensä 1 kerran
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 1.11.2009 19:19

Itse olen 168cm ja ajelen tuollaisella suizan rmz 250 ja hyvin sillä pystyn ajamaan. Ehkei metsään niinkään kun maa katoaa jalkojen alta aika nopeesti. Mutta pellolla ja radalla menee hyvin ainakin minulla.
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 1.11.2009 20:00

mites kun rupes kiinnostaa joku pikkulelu ja miettiny tommosta yz 80cc? ite pitkä vajaa 180cm. Onko liian pieni mulle? iha random käyttöön menis(temppuilu,hiekkateitä,peltoja) ja budjetti semmonen 1000€ luokkaa (kunhan on eka säästäny muutama kk, eli vielä en oo ostaa pyörää).
Skipidiveinau
kozi
Pyörä:
KX250F
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.4.2006 15:38

ViestiKirjoittanut kozi » 1.11.2009 20:21

Ihan liian pieni se on. Säästä tonni lisää ja osta piikki, niin voit saada jopa hyvänkin pelin.
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 1.11.2009 20:35

budjetti loppuu tohon tonniin, valitettavasti, kun ei porukatkaan sponssaa. Kuiteskin oon ajellu pikku fudeil (110) yms nii semmonenki riittäis ni jos ostais sit sen kasikymppisen leluks vaa. :roll:
Skipidiveinau