^risto^ kirjoitti:Juho_ kirjoitti:
Pyörinä Yamahan yz250f -07 ja yz450f -08. Tarttisko tehdä sen kummempia talvisäätöjä kaasarille? Onko minkälaisia kokemuksia miten toimii hieman kylmemmillä keleillä?
Itsellä on juuri tuon ikäinen pikkunelari Yamaha. Vaihdoin pääsuuttimen ja tyhjäkäynti suuttimen isompaa. Jos oikein muistan niin pääsuutinta n. 5 numeroa isompi ja tyhjäkäynti suutinta pari kokoa isompi. Seosruuviakin pitäisi säätää vähän.
Tyhjäkäynnillä pyörittäessä nopealla kaasunlaitolla pyörä booaa ja sammuu, jos pitää kaasun pohjassa. Tämä ilmeisesti johtuu siitä kun en itse vielä ole seosruuvia säätänyt ?
Itselläni on ollut useampi Yamahan pikkunelari. Nykyisin ajossa oleva yksilö toimii endurokäytössä kesät talvet kaasariin koskematta. Kaasun avaus -> booaus johtuu 90% kiihdytyspumpusta. Kiihdytyspumpun ruikkaamaan määrään vaikuttaa kaasarin Leak Jet. Pienempi Leak Jet = enemmän bensaa. Pelkkä kiihdytyspumpun ruikkaaman bensan oikea määrä ei riitä, ajoituksen tulee olla oikea. Huolla kiihdytyspumpun vivusto, puhdista kanavat, säädä ajoitus (ohjeita löytyy youtubesta) ja tarkista kalvon kunto. Laiska asentaja tekee vain o-ring modin, sekin poistaa monesti osan booaus ongelmaa.