2-t öljyt

willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 25.3.2010 15:58

1550 kirjoitti:Mikroautoissahan käytetään jotain +4% seoksia moottoreissa.

Käytimme 8% seosta raketin 120 moottorissa. 100cc yamaha ja ICA vehkeissä moni käyttää moisia seoksia.
Henrijaakola2 kirjoitti:elikkä mikä olis semmonen hyvä öljy rosentti bensaan ku kaverin isä sano et käyttää rossissa 1% ja jotkut sannoo et 3, ite oon sitä mieltä et 2.5 ois aika hyvä????

Käytä sitä 3% äläkä vaivaa mieltäsi asialla onko se nyt oikea vai ei.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 25.3.2010 20:14

zeizei125 kirjoitti:sinä domizz pidät tällaisia tyyppejä fiksuina ja ammattilaisina niinkuin tomppo92,joka neuvoo,nyt jo lukitetussa topicissa laittamaan nelariin castrollin mtx:ää...et näin hyvin täällä tiedetään näistä vehkeistä!te kakarat vaan suututte siitä jos joku tietää enemmän kuin te ja on eri mieltä asioista kuin te olette!

Ennen kuin ala yleistämään ja haukkumaan niin esimerkiksi hondan crf(nelari) voi ihan hyvin mielin laittaa mtx:ää vaihelaatikkoon. Tai Betan enduroissa(nelari), tai ktm(nelari) uusissa enskoissa.
Neula kirjoitti:Hyvinhän moottorisahassakin riittää toi 2.5%seos ja se sentään huutaa kokoajan täysillä tai tyhjäkäynnillä (kohta alkaa joku nimeltämainitsematon vinkumaan kuinka se on ihan erilaite)

En nyt tiedä oonko oikea nimeltämainitsematon vinkuja mutta tähän nyt ei voi olla puuttumatta.
Niin kauan kun puhutaan ilmajäähdytteisestä ja nestejäähdytteisestä moottorista niin puhutaan eri laitteesta.
Juuri aiheeseen liittyen polttoaineen ja sitä kautta öljynmäärä mitä työnnetään moottoriin on aivan eri asia ilmajäähdytteisessä mitä on nestejäähdytteisessä. Nestejäähdytteisen voi säätää huomattavasti tarkemmin oikealle AFR:lle(edellyttää pumppaavaa ajotyyliä, pakolämmöt nousee liikaa jos kaasua pidetään auki. Puhutaan jopa minimissään 5s täyskaasuista. Jos haluaa koneen kestävän täyskaasua niin silloin pitää 2t moottorin saada lisää soppaa), kun jos ilmajäähdytteisen säädät optimaalliseksi niin melkein voisin väittää, että mäntien sulamiset ja lämpöleikkaamiset kasvaa eksponentiaalisesti.
Eli moottorisahat sahoina, crossipyörät crossipyörinä. Ei aleta sotkemaan eri vehkeitä keskenään.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
migko
Liittynyt:
5.11.2009 17:38

ViestiKirjoittanut migko » 31.3.2010 19:59

2.5% seoksii käytän piikki kotaris
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 31.3.2010 22:09

Kannattaa käyttää 2,5% seosta jos haluaa 101% tehoista irti ja ostaa mielummin mäntiä ku öljyä! 4% jo vähä savuuttaa ja voi tehoissa eron huomata, mutta kaikki tekee miten haluaa! en alle 3% tekis kyllä kun voi tulla aina vähän heittoakin!
h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51

ViestiKirjoittanut h0m3r » 31.3.2010 22:34

reilulla 2% seoksella täällä myös porkkanasorvi laulaa. Tuntuu olevan tuolle pelille ihan optimaaliseos. Kerrohan sjo miksi ei ole turvallista käyttää alle 3% seoksia ja mihin väite perustuu. Miksi ohjekirjoihin painetaan suosituslukemat (1:60 - 1:40) jos niitä ei ole syytä käyttää?
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 31.3.2010 22:38

Siinä viestissähän lukee.. Jossain offroadprossa oli juttua tosta 2t öljy asiasta. Oliko se gustafssoni testannu asiaa ja päätyny tulokseen, että 3% on paras koska ei tehot vielä häviä ja jos tulee huononpia eriäkin öljyä nii voitelee vielä hyvin tms. Ei voi muistaa tarkalleen.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 31.3.2010 23:01

Mä heitän tohon seokseen kohta muutaman faktan... koitaa nyt vaan pojjaat saada ensin ne kaasarit säätöihin, jotta tietää mistä puhuu... tällä sivulla harvinaisen paljo asiaa.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 1.4.2010 7:14

Tuo s**tanan 0,5% öljymäärä on yks ihan sama siinä polttoaineen seassa.
Antakaa vain olla ja kaataa se mitä sattuu siihen bensan sekaan vaikka 3% ±0,5% niin säilyy hyvä mieli niillä ketkä ajaa 2,5% seoksella ja ne ketkä >3%:lla.

On niin turhan päiväistä kinastelua, että ihmetellä täytyy mistä tuota intoa riittää.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 1.4.2010 11:03

-06 lopputalvesta, kun rupesin hakkaan päätä seinään piikillä, laskeskelin muutaman ajoreissun jälkeen jerrykannu jo tyhjenneenä, että aika paljon saa muuten nelariin joutua vuodessa remppaa tekemään, jotta tulee edes tää bensakustannusero täyteen, multa kysy yks temmikuski, että paljonko sä sitä öljyä oikein läträät. Johon mää, että purkin kyljessä lukee 3.5% ja eiköhän sen liemen sekottaneet tiedä parhaimmin ja 3-3,5% väliin tähtään. Eikös se sanonu mulle, että hulluhan sä oot, sullahan menee öljyyn jo yks omaisuus vuodessa, 2% hän on käyttäny aina ja hyvin on pelannut (mitä nyt todellisuudessa leikannu mäntä kii mettässä ja kietari siirtymällä...). Ja vastaavia kommentteja kuulee tämän tästä.
No niin just, vaikka se öljy maksais sen 27e/l, sä laitat sitä 2% tai 4%, bensa makso sen 1,5e/l, että kylläpä se hirveesti kustannuksia lisääkin, siinä 20% (just laskin, kun en muistanu enää), bensan osalta, joka nyt on aika marginaalinen osa kokonaiskustannuksia. Puunkierrossa 2T:ssä voi olla kolmannes, mut riskeerata sit 700-1000e osat mokomalal säästöllä, tyhmää.
Sit tuli se temmi mulle ja jahka olin saanu kaasarin säätöihin, aika suurpiirteisesti sai sitä öljyä lorottaa sinne bensaan, kokeilin 5%'kin, ei haitannu silloin kun säädöt ja keli kohtas. Ajoin öljystä riippuen purnukan mukaan siinä suosituksella tai vähän yli, eli 2,5tai3,5% ja vähän tietty marginaalia.

Ja sit joku tosiaan viittii jotain puolta prossaa viilata, puol prossaa pois vaikka 2,5% on vaan puol
prossaa lisää bensaa, mut jo 20% vähempi voitelua. Ei haittaa toimivuutta, eikä ole kustannyssyy, korkeintaan tekosyys ja jos tuntuu haittaavan, pitää vikaa hakea muualta.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
m4ukkeli
Liittynyt:
9.5.2009 10:08

ViestiKirjoittanut m4ukkeli » 4.4.2010 20:40

Mitä öljyy laadukasta ja EDULLISTA öljyä suosittelisetti Tm 125:seen 06 En:ään. Ei oikein tkeis mieli mtn 20e 1l purkkeja ostaa... Kaveri kehunut jotain mobil (low smoke) 4l purnukkaa, tiedä häntä... Eli joku laadukas öljy hakusessa...

edit: ja bensan sekaan siis laitettavaa haen
Viimeksi muokannut m4ukkeli päivämäärä 4.4.2010 21:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Pohjolan äija
Pyörä:
Yamaha yz 250, Masai db 50, Atv 200cc, 110cc
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
21.12.2009 16:21

ViestiKirjoittanut Pohjolan äija » 4.4.2010 21:44

Nyt tullut ostettua puolikkaan boxiin tuommosta "Teboil 15w-50 motorbike" öljyä ja täytyy myöntää, että hinta/laatusuhteeltaan hyvää on. Ei rutise loota, vaihteet menee hienosti päälle ja kytkin ei luista yhtään. Nelareihin tuo on tarkoitettu, mutta kytkimen ja vaihteiston lisäaineistuksen vuoksi ei pitäisi laatikkoa rikkoa- käyttäähän ne jäälläkin tuommosia 10w-40 yleismineraaliöljyjäkin.
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 4.4.2010 22:16

Kuka mitäkin. Omassa pyöri jäällä koneessa Castrolin Snow Race 0W40 ja laatikossa Hondan oma vaihteistoöljy. Kesti ainakin ne ajetut 23h nipussa.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 4.4.2010 23:43

No voithan sä ostaa jotain TB:n bikee, kun sit muistat joka 5-10 kannullinen ajaa jollain liki 30e/l öljyllä, mulla toimi niin se shellin kallein, et pesi biken aiheuttamat karstat pääosin pois. Mut alle 100l välein sai kyllä purkaa ja pessä pakoaukonsäätimet silti. Ja 20e/l ei oo enää yhtään paha, vrt. laskemani edellä, jos siinä tarvii säästää niin pelkäänpä pahoin et säästät paljon muissakin väärissä paikoissa -> lopullinen kokonaiskustannus nousee vaan. Ja sit kun joku öljy on vaikka sen 20-27e/l, niin ostappa isompi erä kerralla, kantsii vaikka meilailla mulle, semmotteet ostajat saa aina tuntuvan alennuksen. Öljykulut ON NIIN PIENI OSA kokonaiskuluista, ettei kannata säästää ihan niitä viimesiä euroja.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Janne07
Pyörä:
Rieju Spike 70cc
Liittynyt:
26.6.2009 18:31

ViestiKirjoittanut Janne07 » 5.4.2010 11:29

Ostin tollasta MOTULin Off Road 800 Factory Line täysynteettistä kisaöljyä :D
purkissa lukee: Vain esisekoitukseen. Voiko tätä silti käyttää tuorevoitelussa, tuleeko ongelmia?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.4.2010 13:46

Tuoreöljyvoitelussa viskositeetti on tärkeä, en menis kokeileen semmosta minkä purkissa nimenomana kielletään.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413