-06 lopputalvesta, kun rupesin hakkaan päätä seinään piikillä, laskeskelin muutaman ajoreissun jälkeen jerrykannu jo tyhjenneenä, että aika paljon saa muuten nelariin joutua vuodessa remppaa tekemään, jotta tulee edes tää bensakustannusero täyteen, multa kysy yks temmikuski, että paljonko sä sitä öljyä oikein läträät. Johon mää, että purkin kyljessä lukee 3.5% ja eiköhän sen liemen sekottaneet tiedä parhaimmin ja 3-3,5% väliin tähtään. Eikös se sanonu mulle, että hulluhan sä oot, sullahan menee öljyyn jo yks omaisuus vuodessa, 2% hän on käyttäny aina ja hyvin on pelannut (mitä nyt todellisuudessa leikannu mäntä kii mettässä ja kietari siirtymällä...). Ja vastaavia kommentteja kuulee tämän tästä.
No niin just, vaikka se öljy maksais sen 27e/l, sä laitat sitä 2% tai 4%, bensa makso sen 1,5e/l, että kylläpä se hirveesti kustannuksia lisääkin, siinä 20% (just laskin, kun en muistanu enää), bensan osalta, joka nyt on aika marginaalinen osa kokonaiskustannuksia. Puunkierrossa 2T:ssä voi olla kolmannes, mut riskeerata sit 700-1000e osat mokomalal säästöllä, tyhmää.
Sit tuli se temmi mulle ja jahka olin saanu kaasarin säätöihin, aika suurpiirteisesti sai sitä öljyä lorottaa sinne bensaan, kokeilin 5%'kin, ei haitannu silloin kun säädöt ja keli kohtas. Ajoin öljystä riippuen purnukan mukaan siinä suosituksella tai vähän yli, eli 2,5tai3,5% ja vähän tietty marginaalia.
Ja sit joku tosiaan viittii jotain puolta prossaa viilata, puol prossaa pois vaikka 2,5% on vaan puol
prossaa lisää bensaa, mut jo 20% vähempi voitelua. Ei haittaa toimivuutta, eikä ole kustannyssyy, korkeintaan tekosyys ja jos tuntuu haittaavan, pitää vikaa hakea muualta.