Huolto & korjaus

Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 13.3.2013 18:05

Koskaan kuullu densosta? :lol:
On hyviä tulppia.
Pöö
Julle1
Liittynyt:
26.12.2012 23:40
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Julle1 » 13.3.2013 19:07

CRhonkkeli kirjoitti:Denson tulpista.. Uskaltaako tuota 300exceehen laittaa? Aina ollu ngk tulppia ja olivat motonetistä loppuneet niin myyjä antoi denson joka siis vastasi Ngk br 7 es. En oo tosiaan ennen kuullukaan koko densosta.


Eikö sen tulpan pidä muuten olla EG loppunen :)
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 13.3.2013 19:13

Kyllä 300:n manuska ainakin sanoo, että br7 es.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 13.3.2013 19:28

no ei varmana oo es, nehä on mopo tulppia :D
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 13.3.2013 20:40

Mopopuolella on tullut joku ihmeellinen outo käsitys että kaikki ''es'' loppuiset tulpat olisivat jotain ns. mopotulppia..?

Ja ihan tiedoks, että kyllä noita ''es'' loppusia käytetään myös kelkoissa ja ties missä. :roll:
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mikulov » 13.3.2013 20:48

CRhonkkeli kirjoitti:Kyllä 300:n manuska ainakin sanoo, että br7 es.
en kyllä noin kuumaa tulppaa laittaisi, mutta kysy joltakin kisakuskilta jolla on samanlainen peli.., ngk:n kasia olen itse käyttänyt 250-500cc crossipyörissä.
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 13.3.2013 21:44

mikulov kirjoitti:
CRhonkkeli kirjoitti:Kyllä 300:n manuska ainakin sanoo, että br7 es.
en kyllä noin kuumaa tulppaa laittaisi, mutta kysy joltakin kisakuskilta jolla on samanlainen peli.., ngk:n kasia olen itse käyttänyt 250-500cc crossipyörissä.

Mulla ei oo paljon kokemusta näistä pyöristä niin tullu mentyä noiden manuskan ohjeiden mukaan.. Oulun kotarien jällenmyyjä mulle noi br7 es myi ja sanoin kyllä mikä pyörä mulla on :/ . Siis mitä tulppaa tohon nyt kannattais laittaa? Mitä se meinaa käytännössä, että on liian 'kuuma' tulppa?
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut arsori » 13.3.2013 22:48

Saattaa sytyttää polttoaineen liian aikaisin, jolloin rupeaa nakuttamaan, ja loppujenlopuks mäntä antaa periksi. Joku viisaampi vielä korjatkoon jos olen väärässä ;)
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 13.3.2013 22:49

Laita vaan se mitä ohjekirja sanoo. Ei voi mennä metsään. Vastaava denson tulppa käy myös.
Pöö
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 14.3.2013 7:24

poistettu
Viimeksi muokannut mantsapoika päivämäärä 15.3.2013 21:10, muokattu yhteensä 1 kerran
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 201262 » 14.3.2013 11:52

CRhonkkeli kirjoitti:
mikulov kirjoitti:
CRhonkkeli kirjoitti:Kyllä 300:n manuska ainakin sanoo, että br7 es.
en kyllä noin kuumaa tulppaa laittaisi, mutta kysy joltakin kisakuskilta jolla on samanlainen peli.., ngk:n kasia olen itse käyttänyt 250-500cc crossipyörissä.

Mulla ei oo paljon kokemusta näistä pyöristä niin tullu mentyä noiden manuskan ohjeiden mukaan.. Oulun kotarien jällenmyyjä mulle noi br7 es myi ja sanoin kyllä mikä pyörä mulla on :/ . Siis mitä tulppaa tohon nyt kannattais laittaa? Mitä se meinaa käytännössä, että on liian 'kuuma' tulppa?
Lämpöarvo kertoo sen että, kuinka paljon tulppa johtaa lämpöä sylinterinkanteen, ja sitä kautta jäähdytysnesteeseen. Mitä pienempi numero, sitä "kuumempi" tulppa.
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mikulov » 14.3.2013 13:08

esim. championin tulpissa menee niin päin että pienempi numero = "kylmempi", taitaa olla joka valmistajalla oma merkintätapa( championin L3G:tä käytin aikoinaan mutta vaihdoin ngk:n 8 -lämpöarvoisiin jotka ovat toimineet moitteettomasti).
Tuomas_S
Pyörä:
Honda CRF 450
Paikkakunta:
Suonenjoki
Liittynyt:
14.2.2005 19:31
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Tuomas_S » 18.3.2013 14:07

Näköjään nokka-akselin ketjunkiristimen jousi poikki. Rupes kone hieman rallattelemaan. Kokonaan uusi kiristin vai saako jousta jostain? Mistä? Hakemalla ei löytynyt, paitsi että muillakin ollut vastaavaa ongelmaa. Kohteena on siis crf450 r 04.
NeKi
Pyörä:
KTM SX 250 -12, YCF 140 -12
Paikkakunta:
Mörköperä
Liittynyt:
23.5.2005 13:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut NeKi » 22.3.2013 19:49

Mistähän lähtis kattelee syytä ku -12 mallin 10h ajettu 250 sx kotari on syöny 2 tulppaa nyt 3h sisään? Suuttimina on kiinni tyhjis 45 ja pää 172.. Ei oo entisissä pyörissä ollu talvisinkaan tälläsiä oireita.
Ride fast or be last!
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mikulov » 22.3.2013 20:38

tulppa pimenee eli kastuu kun moottori käy liian kylmänä, mikäs "plugi" sulla on ollut käytössä?