Kaikki TM VRX 125!

Niko901
Pyörä:
SUZUKI DR 350&BUELL CYCLONE 1200
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
29.10.2004 21:43

ViestiKirjoittanut Niko901 » 28.11.2006 21:18

SMK;-) kirjoitti:Vai uusi. Ton voisit hei saada myytyäkin, jos se kävis sen ikäsiin millä vielä ajetaan suht. aktiivisti kisaa.

No, multa saa 400e -06 asti ainakin sopivan 85cc:n, täydellisenä. Puolet noista tunneista, vieläpä yksinomaan enskaa. Uutena kymppien tarkkuudella sen hintanen setti kuin piikinkin. Eikä silti kukaan osta. Käytetty.


Itsekkään en ole radalla ajanut tolla.
Katsoin leguidevertistä, niin iskunpituus on ainakin vm. -93--->2000 sama 54,4mm.
Elikkäs noihin ainakin menee suoraan.
Vanhempiin ei näkynyt tietoja.

Uudempiinkin osaavan käsissä taipuu siis laskien, että 2000-->temmeissä on vain 0,1mm pidempi iskunpituus(54,5mm), eli 0,1mm korotuspala sylinterin alle riittäisi uudempiin laittamiseksi(54,5mm-54,4mm=0,1mm), mikäli/kun sylinterit olisivat samanlaiset.
Mutta itse olen noita koropaloja värkännytkin, mutta melko vaativaa ja hidasta hommaa, mutta osaavalta käy helpostikin...

En tosin vanno että sylinterit olisivat identtiset, mutta näyttäävät ainakin melko identtisiltä?
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 29.11.2006 0:34

Nyt kyllä karkas Nikolta mopo pahemman kerran käsistä!

Kuule, ei se sun sylinteri sovi uudempiin, eikä kukaan hullu laittaisikaan. Aukot on ihan eri lailla, koko pakoaukon säädin on erilainen, jne. Edes pakoputki ei käy.

Oot vissiin uskonu sen yhden hemulin juttuja, joka myi -92 TM:äänsä "tekniikka ei ole tähän päivään mennessä tuosta juurikaan muuttunut", bu..hah..hah ;-)
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Niko901
Pyörä:
SUZUKI DR 350&BUELL CYCLONE 1200
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
29.10.2004 21:43

ViestiKirjoittanut Niko901 » 29.11.2006 8:53

SMK;-) kirjoitti:Nyt kyllä karkas Nikolta mopo pahemman kerran käsistä!

Kuule, ei se sun sylinteri sovi uudempiin, eikä kukaan hullu laittaisikaan. Aukot on ihan eri lailla, koko pakoaukon säädin on erilainen, jne. Edes pakoputki ei käy.

Oot vissiin uskonu sen yhden hemulin juttuja, joka myi -92 TM:äänsä "tekniikka ei ole tähän päivään mennessä tuosta juurikaan muuttunut", bu..hah..hah ;-)


En ole minkään mopopojan -92 temmi juttuja uskonut/kuullut edelleenkään.
En sanonut että sylinterit ja lohkot ovat samanlaiset uudemmissa, vertasin vain, että jos olisivat samanlaiset, niin osaava saisi sen sovitettua kiinni.

Mut ainakin toi sylinteri menee 1993-2000 vuosimallin temmeihin.
Latexdude
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
24.6.2004 19:37

ViestiKirjoittanut Latexdude » 29.11.2006 21:50

Saakeli sopiikohan tuo Nikon pytty itselle, kun mun tietääkseni toi mun on 2001 vuosimalli. Saiskohan sitä runkonumeron perusteella tarkistettua, täytyypi huomenna pirauttaa purolle.

E: Mistäs tälläsiä osia sais http://www.bikepics.com/pictures/685431/

2001 toi taitaa olla sittenkin, perhana sentäs.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 30.11.2006 4:13

Ai menee -00, miksi menisi? Joo, en muista muttuko missä välin, mutta kaverilla on -01 ja siihen näkee perssilmällään jo kuvistakin ettei käy.

Toi -93'kin vähän epäilyttää, jos se on "wanhaa" mallia niin käy siihen, muttei uudempiin.

Ennen kuin molkotat tuommosia, niin katsis kysyä Purolta. Ja vaikka se sylkky käviskin, niin ne koneet/sylkyt on kehitty niin paljon tossa välissä, ettei voi puhua enää muusta kuin mekaanisesta sopimisesta. Ominaisuudet heittää mitä luultavimmin ihan häränpyllyä.

Pornovaatehemmo: voi saada tehdasosana hiilariänkän, mutta järkevämpää laminoida vaippa ite. Vai mitä osaa meinasit? Orkkis motovanteita saapi kyllä.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Niko901
Pyörä:
SUZUKI DR 350&BUELL CYCLONE 1200
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
29.10.2004 21:43

ViestiKirjoittanut Niko901 » 30.11.2006 8:45

SMK;-) kirjoitti:Ai menee -00, miksi menisi? Joo, en muista muttuko missä välin, mutta kaverilla on -01 ja siihen näkee perssilmällään jo kuvistakin ettei käy.

Toi -93'kin vähän epäilyttää, jos se on "wanhaa" mallia niin käy siihen, muttei uudempiin.

Ennen kuin molkotat tuommosia, niin katsis kysyä Purolta. Ja vaikka se sylkky käviskin, niin ne koneet/sylkyt on kehitty niin paljon tossa välissä, ettei voi puhua enää muusta kuin mekaanisesta sopimisesta. Ominaisuudet heittää mitä luultavimmin ihan häränpyllyä.

Pornovaatehemmo: voi saada tehdasosana hiilariänkän, mutta järkevämpää laminoida vaippa ite. Vai mitä osaa meinasit? Orkkis motovanteita saapi kyllä.


Perkele, smk sinusta huomaa, että olet joku vitun inssi.

Sanoppa miten 2-t tekniikka on kehittynyt sitten 1995vuoden?

Noi inssit sais minun mielestä hirttää narulla, kun ei edes ton vertaa älyä...

Ja edelleen ainakin 1993-2000 on samalla motilla varustettu.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 30.11.2006 8:53

Täällä on pahasti pallo hukassa, haluan kuulla perustelut kuinka sylinteritekniikka on kehittynyt sitten -90 luvun vaihteen? V: Samat huipputehot saatiin jo silloin otettua, tehoaluetta on pyritty nyt kehittämään laajemmaksi, pyrkimällä kuitenkin pitämään tehot hyvällä tasolla. Ei ne kuule mitään 2000-luvulla keksittyjä teknillisiä ratkaisuija ole, mitä uusissa pyörissä on. Ne samaset kikat on tietty viimestään jo -90 luvun alussa.


Miks vitussa ei vois olla samat sylkät -93-2000, kyllä ne on, ja sama alakerta. Ajoituksissa tuskin isoja eroja voi olla, samat männät käy Temmiin -90 luvun alkupuolelta ainakin 2006 vuoteen asti.

Tarkemmin ottain 1992-2006 menee samat männät 125cc Tm:ään.

Täällä olisi vaan kiva kuulla teknillisiä uskottavia perusteita, eikä vaan rankkaa pätemistä, ja omia arvioita.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 30.11.2006 10:10

No just! EIHÄN VAAN OLEKAAN MITÄÄN EROA MOOTTORIN OMINAISUUKSISSA 1992 ja 2006 TM:n PIIKISSÄ!?!?!?

Sama mäntä käy kyllä pitkälle aikavälille, tuskin se ihan noin iso haarukka oli, mutta iso joka tapauksessa. Se ei todellakaan tarkita sitä, että kone muuten olisi sama. Siinä olette täysin väärässä. Paitsi jos olette sitä mieltä, ettei esim. kytkin ole osa konetta, kampuran muuttuminen on yks ja sama, pakoaukon säätimen toiminnallinenkin muutos, sylinterin ajoitukset, kanavien suuntaukset. Mun koulutukseen ei kuulu mitenkään moottoritekniikka, mutta sen voin sanoa, että laskenta on tehostunut niin toiselle levelille viimesen 20v. aikana, ettei ole tosiaan ollut toivoakaan saada niin tarkkaan tehtyä sekä ala- että yläkierrosten ominaisuuksia samaan sylinteriin joskus -90 kuin nykyään.

Joten pitäskö tätä nyt nimittään jonkin 9-prossusen Unix-murskaimen pätemisen tarpeeks?
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
VoiD
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
11.1.2006 17:55

ViestiKirjoittanut VoiD » 30.11.2006 10:12

SMK;-) kirjoitti:Joten pitäskö tätä nyt nimittään jonkin 9-prossusen Unix-murskaimen pätemisen tarpeeks?
:D
Mua vituttaa muutamat tyypit täällä foorumilla iha vitusti...
Todennäkösesti oot sillä listalla.
Itseasiassa mua vituttaa lähes kaikki tyypit täällä foorumilla...
Todennäkösesti oot silläki listalla
ETERNAL HATE VITUN HOMOT TUUTTE JONOSSA LÄHETTE PINOSSA!
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 30.11.2006 12:17

Niko901 kirjoitti: Noi inssit sais minun mielestä hirttää narulla, kun ei edes ton vertaa älyä...


Milläs sä sitten ajaisit? Polkupyöräl? Eiku neki on inssien suunnittelemia, kävellä saisit, mut kengätki joutuisit teetättää suutaril tai tekemään ite..
Viimeksi muokannut Oretna päivämäärä 30.11.2006 12:32, muokattu yhteensä 1 kerran
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 30.11.2006 12:29

Nykyisten pyörien moottoriluonne on täysin erilainen kuin 90 luvun alun pyörien. Tehoalueet ovat huomattavasti laajentuneet ja tehon tuotto tasoittunut nykypäivän 2t pyörissä. Kyllä vähäisemmänkin ajokokemuksen omaavan kuskin pitäisi huomata ero 90 luvun pyörien ja nykypäivän pyörien moottoriluonteessa.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Niko901
Pyörä:
SUZUKI DR 350&BUELL CYCLONE 1200
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
29.10.2004 21:43

ViestiKirjoittanut Niko901 » 30.11.2006 13:23

Oretna kirjoitti:
Niko901 kirjoitti: Noi inssit sais minun mielestä hirttää narulla, kun ei edes ton vertaa älyä...


Milläs sä sitten ajaisit? Polkupyöräl? Eiku neki on inssien suunnittelemia, kävellä saisit, mut kengätki joutuisit teetättää suutaril tai tekemään ite..


Kappas, minäkin osaan suunnitella pyörän, jos vaan ei rahasta olisi puutetta...

Ja toisekseen, tiedän kyllä, että nykyään 2t piikit koitetaan tehdä laajemmalle tehoalueelle kuin 1995, mutta tämä vie ylhäältä melkeinpä huipputehoa alas, joissakin tapauksissa.
Latexdude
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
24.6.2004 19:37

ViestiKirjoittanut Latexdude » 30.11.2006 13:47

SMK;-) kirjoitti:Pornovaatehemmo: voi saada tehdasosana hiilariänkän, mutta järkevämpää laminoida vaippa ite. Vai mitä osaa meinasit? Orkkis motovanteita saapi kyllä.

Joo vastasitkin noihin kahteen mitä en halunnut tietää, tuota ufon takalippaa katsoin, ei taida olla mikään tm:n tehdasosa kun on ton värinen? Mutta kun ufon sivuilta katoin, he eivät tee katesarjoja temmiin :S Mistäköhän tollasen sais? Sopii pirun hyvin ;)
plank
Paikkakunta:
Pekola city
Liittynyt:
27.12.2004 21:10

ViestiKirjoittanut plank » 30.11.2006 14:37

ei tullu mieleen, että toi on voinu liimata noi tarrat tohon, vaikka ei ookkaa ufon muovit.
Renthal
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
12.9.2003 16:41

ViestiKirjoittanut Renthal » 30.11.2006 15:05

Niko901 kirjoitti:
Oretna kirjoitti:
Niko901 kirjoitti: Noi inssit sais minun mielestä hirttää narulla, kun ei edes ton vertaa älyä...


Milläs sä sitten ajaisit? Polkupyöräl? Eiku neki on inssien suunnittelemia, kävellä saisit, mut kengätki joutuisit teetättää suutaril tai tekemään ite..


Kappas, minäkin osaan suunnitella pyörän, jos vaan ei rahasta olisi puutetta...


Jos ihan puhtaalta pöydältä rupeisit suunnittelemaan kaiken moottorin virtauksista, jäähdytysjärjestelmän termoodynamiikasta, vaihderattaiden kuormituksista, iskarien sisäisistä virtauksista ja niin edelleen, sillein että siitä tulisi mahdollisimman suuri voitto, niin veikkaan että voisi olla vähän hiljaista.
Vaihdoin siniseen.