Ranpo kirjoitti:Ite etin jotain 125 2-T tai sitte ~250cc 4-T. Yleensä varmaa ajelisin jossain metässä, montulla. Mutta harvemmin renkaat kävisi radalla.
Mikäs on muute tän pelin korkeus? Jos nyt puhutaa 250cc mallista?
Kaikki isot Shinen MX/EN mallit ovat fyysisesti samankokoisia. Satulakorkeus 980mm. Satulaa voi helposti madaltaa jos se tuntuu liian korkealta.
Jos käyttötarkoitus on aloittelijan metsä ja monttuajo, niin suosittelen mielumminkin 230 mallia. Se on huomattavasti helpompi ajettava metsässä kuin noi ylhäällä kiertävät isommat mallit. Alusta siinä on toistaiseksi sama kuin isommissa. Hintaa tonnin vähemmän.
80% harrastajista 230 malli riittää tehojen puolesta täyttä häkää. Itse tykkään tuon koneen ominaisuuksista kuin hullu puurosta
. On vahva ala ja keskialueen vääntö. Sillä on sitä hienompi ajaa mitä huonompi maasto. Väitän että sillä kerkeään helposti enskassa B-kärkivauhtiin asti kun on oikea kuski puikoissa ja alusta säädetty mieleiseksi. Ei sillä huipputeholla mitään tee kun ajetaan 1-3 vaihteella puiden ympärillä ja sitähän tämä suomi enska 80% on. Niillä muutamalla pätkällä mitkä on nopeampaa, ei heikompitehoisella koneella häviä kuin sekuntteja. Erot tehdään siellä hitailla pätkillä, missä erot kasvat helposti minuutteihin.
Tulemme Päitsille ainakin muutamalla kuskilla. Toinen ainakin ajaa 230 ilmakone mallilla ja toinen 250/300 4-valve mallilla.