opa_ kirjoitti:Haluaisin kuitenkin faktaa tästä.
Eli teho ja vääntökäyrät rinnakkain ja tehot sekä väännöt esim. 1000, 2000, 3000 kierroksella jne.
Tuossa Suzukien arvoja muutaman vuoden takaa:
http://img116.imageshack.us/img116/8247 ... el2zf7.jpg
opa_ kirjoitti:Haluaisin kuitenkin faktaa tästä.
Eli teho ja vääntökäyrät rinnakkain ja tehot sekä väännöt esim. 1000, 2000, 3000 kierroksella jne.
latettaja kirjoitti:Olen nyt yrittäny saada jotain selkoo näistä eri tahdin koneista, mutta omaan asiaan en ole vielä vastausta saanu. Eli tarkotuksena olis ostaa täysverinen motocross pyörä tossa joulukuun jälkeen. Kuutioltaan 125-250cc. Edellisestä pyörästä (Yamaha 80cc 2t) on aikaa 6-7vuotta, joten alottelijasta vielä mennään. Pöyrä tulisi sekalaiseen ajoon, montuille ja metsäpoluille, tai missä nyt mukavan näköistä maastoa ikinä onkaan.
Mulla on mielikuva että pienemmällä koneella, esim. 125cc, nelari ei toimi vielä niin hyvin kuin 2t. Eli nelari olisi hyvä kun ajatellaan suurempia koneita, esim. 250cc. Onko tässä mitään perää vai puhunko niinsanottua paskaa. Kuinka on asian laita jos katsotaan 150cc konetta, vaikkapa Hondan CRF 150 pyörää.
Ite en ole koskaan nelaria kokeillut, se kiinnostais mutta en nää 2tahdissakaan mitään vikaa. Nuo huolto tarpeet ei luultavasti kovin paljoo vaikuta ostopäätökseen vielä tässä vaiheessa, niitä laskeskelen sitten jos harrastus alkaa kehittyä.
Sanottakaan vielä se, että pyörä ei tule olemaan uusinta uutta, koska budjetti ei ole kuin max. 2000€. Ajamisen hauskuus on se tärkein asia meikäläisellä.
Jonkulaine +/- taulukko vois olla kova sana koko keskustelun kannalta
^^jünther^^ kirjoitti:Kiitos tästä, ja alhaalla "kestää" kaikki samalla tavalla ku 2-tahdissaki?
[^lollero^] kirjoitti:Nyt ennenkuin kauheasti alkaa pyöriä ehdottelemaan niin olisi kiva kuulla kyseisen henkilön ikä ja koko mikä vaikuttaa varmasti joissakin määrin pyörä valintaan.
Ja littlerider ei tainnu lukea kunnolla kun budjetti oli 2k luokkaa.