Kiinailmiöt

Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 9.12.2008 12:51

Huh huh. Jopas tuli paljon kysymystä :) Yritetään vastailla kaikkiin

Mitään isompia huoltoja ei ole tarvinnut tehdä. Perushuolloilla ollaan selvitty.

- Rungosta ei ole toistaiseksi vaihdettu yhtään laakeria, tosin nyt siitä alkaa tulla välystä linkuihin ja swingiin. Toisen etuputken sfefa on alkanut hiljalleen kulumaan ja pitää putkea vähän kosteana. Sekin pitäisi vähitellen vaihtaa. Rungossa ei ole tullut yhtään halkeamaan tai muuta vastaavaa väsymisvauriota. Alaputket ovat saaneet jonkun verran kyyti, samoin jalkatapit ja polkimet. Jarrupolkimia olen saanut katkeamaan kaksi kappaletta.

- Koneeseen ei ole tarvinnut tehdä mitään korjausta. Venttiilivälykset olen kertaalleen tarkistanut. Öljyjä vaihtelen melko usein n.2-3t ajon jälkeen. Vaihteisto itseasiassa rupeaa vasta herkistymään 10t ajon jälkeen, uutena se on jonkun verran kankea. Sähköjärjestelmä on toiminut moitteetta, mitä nyt olen startti ja sammutinapin rikkonut kaatuessa. Mitään ylimääräisiä suojauksia ei ole tarvinnut tehdä. Ilmanputsari on toimiva, ei ime vettä sisäänsä. Ei toistaiseksi saa tarvikeputsareita.

- Iskarit ovat mitoitukseltaan standardin mukaiset. Meillä on SP mallissa kyb:n 47 jousi takana, alkuperäinen 51. Takaiskarin esijännityksen säätö on normaali portaaton "isot mutterit". Edessä ei ole esijännityksen säätöä. Paluu/sisäänvaimennuksen toimivat edessä ja takana. Ei erikseen nopean ja hitaan alueen säätöjä, mitä löytyy kalleimmista tämän päivän offroad alustoista. Etupäästä ja takapäästä vaihdettu öljyt kertaalleen.

- Äänet mitattiin nummelan kisassa. Olin ennakoinut vähän turhankin paljon sitä ja olin kuristanut ulostuloa pienemmäksi. Se on ilmeisti turhaa koska, sain mittaustulokseksi 86db. Vakio vaimenninta ei ole virallisesti mitattu missään. Aina ovat korvakuulolla todenneet äänet niin pieniksi ettei ole tarvinnut mitata :D

- Elektoninen mittari löytyy. Nopeutta ja matkaa se näyttää ei muuta.

Elikkä ihan samoja huoltoja on joutunut tekemään kuin länsipelissäkin, tosin konetta ei ole tarvinnut availla kuten kireimmissä kisakoneissa voi joutua?

Jos nyt jotain huonoja puolia haluaa hakea niin muovit ovat ehkäpä aavistuksen kovaa seosta.
kgtsm
Liittynyt:
9.2.2008 12:38

ViestiKirjoittanut kgtsm » 9.12.2008 13:31

Kiitoksia paljon tyhjentävistä vastauksista!

Kirjoitit ettei edessä ole esijännityksen säätöä. Tarkoititko ettei sitä pääse mistään ulkoa säätämään? Kyllähän se säätö suurimmassa osassa länsipyöriäkin pitää tehdä putki avaamalla ja säätämällä eri paksuisia esijännityspaloja jousen ylä- tai alapäähän. Eli kai siellä tällainen on mahdollista? Tosin, jos vakiona siellä ei ole mitään ylimääräisiä paloja, niin eipä sitä esijännitystä pysty ainakaan vähentämään. Menee sitten jousien vaihdoksi (ei niitä varmaan lyhentääkään kannata), jos haluaa löysemmäksi.

Ja sekö oli tosiaan niin, että vakiona tuo alusta on kovahko?

Mutta muutenhan tuo kaikki kuulosti ihan hyvältä.
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 9.12.2008 15:06

Etupää on juuri niinkuin kirjoitit. Siellä ei ole tällähetkellä yhtään ylimääräisiä paloja.

Teimme tuohon PS malliin sillä tavalla, että vaihdoimme sinne 85 rämän jouset ja laitoimme alkuperäisen väliprikan, jonka alle laitoimme lyhennetyn jäykemmät jousen. Siinähän on edessä kaksi jousta per putki(Jäykempi ja löysempi). Tällä tavalla tehdas on hakeneet sinne progressiivisuutta. Juha joka tykkää löysästä alustasta on kehunut sitä nyt juuri hänelle sopivaksi. Itse tykkään jämäkämmästä alustasta, joten vakio alusta on ollut minulle ihan passeli.

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttäristä :lol: :lol: :lol:
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 9.12.2008 19:05

Toni I kirjoitti:Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttäristä :lol:


Kyllä :lol: Millos nää tulee myyntii ja missä näit myydää? Vai onko jo myynninssä?

Ps. Saatan olla kattoo Päitsii Lahen kohal et pistäkää parasta sitte 8)
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 9.12.2008 20:28

MX230 on varastossa vielä muutamia. EN230 toistaiseksi loppu, mutta voimme tehdä MX-mallista kisaendurovausteisen version asiakkaan toiveiden mukaan.

EN250 ja MX300 tulee ennakkomyyntiin tammikuun puolessa välissä, kun saamme mallipyörän maahan. Toimitus asiakkaille maaliskuun alussa.
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 9.12.2008 20:30

Ookkei :) Erooks noi MX ja EN mallit vaa et EN on valot ja kilventeline? Et tehot ja kaikki on muuten sama? Paljos painoo täl vehkeel on? Siis jos nyt puhutaa MX.
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 9.12.2008 20:47

+ Mittari, katkaisijat, jarruvalokatkaisija ja johtosarja. Teho, välitykset, jousitus, jne.. on samat.

MX230 painaa 110kg isommat malli muutaman kilon enemmän.
Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 9.12.2008 23:10

Oletko Toni päässyt kokeilemaan neliventtiilistä 250:stä tai 300:sta?
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 10.12.2008 9:27

Ei olla vielä. Mallipyörä tulee tammikuun puolessa välissä.
kgtsm
Liittynyt:
9.2.2008 12:38

ViestiKirjoittanut kgtsm » 10.12.2008 10:21

Vielä tuosta alustasta: Kun on tällainen noin 70 kiloinen, ajaa pääasiassa suomienskaa ja tykkää herkästi toimivasta jousituksesta, niin on äärimmäisen todennäköistä, että tuota on löysennettävä. Kysymys kuuluukin, että voitteko toimittaa pyörän valmiiksi löysemmillä jousilla varustettuna pienellä lisähinnalla? Uskoisin, että iskunvaimennus ei välttämättä vaadi mitään shimmityksiä, mutta ne jouset pitäisi saada löysemmiksi.
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 10.12.2008 10:32

Onnistuu. Meillä on tällä hetkellä demopyörissä 2 eri versiota löysennetystä alustasta ja yksi pyörä on vakio alustalla. Helpointa on kun tulet kokeilemaan vaihtoehtoja ja sen jälkeen päätät millä asetuksilla sen haluat.
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 10.12.2008 11:27

Missäs näitä pyöriä voi tulla kattomaa? Missäs tää Patoni motors on?
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 10.12.2008 11:32

Toistaiseksi toimimme pienimuotoisesti Siuntiosta. Ensivuoden alussa saamme pienen oman myymälän Lohjalle. Pyöriä voit tulla katsomaan siuntioon tai sitten ennakkoon sovittaessa johonkin lähialueen harjoitusalueelle.
kgtsm
Liittynyt:
9.2.2008 12:38

ViestiKirjoittanut kgtsm » 10.12.2008 13:35

No Täytyypä sitten tulla testaamaan noita alustavaihtoehtoja, kun se on ajankohtaista.

Se uusi EN250 tulee olemaan rekisteröitävissä, niinhän se oli? Tarkoittaako se myös sitä, että siinä on kaiken maailman pakokaasujen kierrätyssysteemit ynnä muut? Ja onko rekisteröitynä ja rekisteröimättömänä ostettu laite mukaan tulevien varusteiden osalta samanlainen vai eikö punakilpisen mukana tule mitään ylimääräistä (vilkut, peilit jne)?

Entäs jos vielä ensi vuonnakin haluaisi ostaa alurunkoisen, kunnon alustalla varustetun ilmajäähdytteiden 230cc punakilpienduron, niin saako näitä tilauksesta jatkossakin?
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 10.12.2008 15:18

Uudesta EN250 osaa sanoa millä palikoilla se tulee maahan, mutta todennäköisti juuri noilla kaikilla ylimääräisillä hilavitkuttimilla.... :D Jos meinaat punakilpistä tehdä niin se kannattaa tehdä suoraan MX300 mallista. Virtalähteet, yms. osat ovat samoja eli sen puolesta ei ole mitään ongelmia.

Kun noi nykyiset alurunko ilmakoneet loppuvat niin se ne on edelleen tilattavissa tehtaalta myös alurungolla. Hinta on muutamia satasia kalliimpi kuin teräsrunkoisena.