Mitään isompia huoltoja ei ole tarvinnut tehdä. Perushuolloilla ollaan selvitty.
- Rungosta ei ole toistaiseksi vaihdettu yhtään laakeria, tosin nyt siitä alkaa tulla välystä linkuihin ja swingiin. Toisen etuputken sfefa on alkanut hiljalleen kulumaan ja pitää putkea vähän kosteana. Sekin pitäisi vähitellen vaihtaa. Rungossa ei ole tullut yhtään halkeamaan tai muuta vastaavaa väsymisvauriota. Alaputket ovat saaneet jonkun verran kyyti, samoin jalkatapit ja polkimet. Jarrupolkimia olen saanut katkeamaan kaksi kappaletta.
- Koneeseen ei ole tarvinnut tehdä mitään korjausta. Venttiilivälykset olen kertaalleen tarkistanut. Öljyjä vaihtelen melko usein n.2-3t ajon jälkeen. Vaihteisto itseasiassa rupeaa vasta herkistymään 10t ajon jälkeen, uutena se on jonkun verran kankea. Sähköjärjestelmä on toiminut moitteetta, mitä nyt olen startti ja sammutinapin rikkonut kaatuessa. Mitään ylimääräisiä suojauksia ei ole tarvinnut tehdä. Ilmanputsari on toimiva, ei ime vettä sisäänsä. Ei toistaiseksi saa tarvikeputsareita.
- Iskarit ovat mitoitukseltaan standardin mukaiset. Meillä on SP mallissa kyb:n 47 jousi takana, alkuperäinen 51. Takaiskarin esijännityksen säätö on normaali portaaton "isot mutterit". Edessä ei ole esijännityksen säätöä. Paluu/sisäänvaimennuksen toimivat edessä ja takana. Ei erikseen nopean ja hitaan alueen säätöjä, mitä löytyy kalleimmista tämän päivän offroad alustoista. Etupäästä ja takapäästä vaihdettu öljyt kertaalleen.
- Äänet mitattiin nummelan kisassa. Olin ennakoinut vähän turhankin paljon sitä ja olin kuristanut ulostuloa pienemmäksi. Se on ilmeisti turhaa koska, sain mittaustulokseksi 86db. Vakio vaimenninta ei ole virallisesti mitattu missään. Aina ovat korvakuulolla todenneet äänet niin pieniksi ettei ole tarvinnut mitata
- Elektoninen mittari löytyy. Nopeutta ja matkaa se näyttää ei muuta.
Elikkä ihan samoja huoltoja on joutunut tekemään kuin länsipelissäkin, tosin konetta ei ole tarvinnut availla kuten kireimmissä kisakoneissa voi joutua?
Jos nyt jotain huonoja puolia haluaa hakea niin muovit ovat ehkäpä aavistuksen kovaa seosta.