Pyörän Valinta

motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41
ktm sx125 ja yamaha yz125

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 8.11.2009 18:23

olen ostamassa itselleni piikkistä krossia kysyisin ettämitä eroja on yz:tassa ja sx:sässä .Oon 173cm ja 60 kg oon harrastanut krossia vuoden ja ei riitä enää kasikymppisessä tehot ,pitäs saada muutenki isompi pyörä alle.Niin onko jompikumpi pyörä parempi.kymmassa olis parempi ajettavuus.onko pyörien kestävyydellä paljon eroja ,Pitäisi kestää mahdollisimman hyvin.Kummassa on enemmän tehoo onko se niin että ktm:mmässä on 36hp ja jammussa 39.vai osaako joku sanoa tarkalleen että kumpi on ärhäkämpi peli.vielä koneesta että kummassa kestää kauemmin mäntä ja muutenki kummalla koneella ajaa kauemmin ilman mitään suur remonttii niinku kiertokangen ja alakerran laakereiden uusimista .Olen kuullut että jammu olisi parempi minulle.ja vielä että jos tulen siihen päätökseen että ostan kottaraisen niin yritän varmaan hommata SXS version onko se sitten parempi kuin YZ.
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 8.11.2009 19:12

ylettääks vajaa 140cm ajaa 80cc yz:eet siis sitä vakiokokoista, että ei mtn isorenkasta.
Skipidiveinau
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 8.11.2009 20:39

mopodude kirjoitti:olen ostamassa itselleni piikkistä krossia kysyisin ettämitä eroja on yz:tassa ja sx:sässä .Oon 173cm ja 60 kg oon harrastanut krossia vuoden ja ei riitä enää kasikymppisessä tehot ,pitäs saada muutenki isompi pyörä alle.Niin onko jompikumpi pyörä parempi.kymmassa olis parempi ajettavuus.onko pyörien kestävyydellä paljon eroja ,Pitäisi kestää mahdollisimman hyvin.Kummassa on enemmän tehoo onko se niin että ktm:mmässä on 36hp ja jammussa 39.vai osaako joku sanoa tarkalleen että kumpi on ärhäkämpi peli.vielä koneesta että kummassa kestää kauemmin mäntä ja muutenki kummalla koneella ajaa kauemmin ilman mitään suur remonttii niinku kiertokangen ja alakerran laakereiden uusimista .Olen kuullut että jammu olisi parempi minulle.ja vielä että jos tulen siihen päätökseen että ostan kottaraisen niin yritän varmaan hommata SXS version onko se sitten parempi kuin YZ.


Männällä ajelee sun käytössäs varmaan sen ~60h oikealla huollolla. Tuosta tulevista remonteista ei voi sanoa jos käytettyä olet ostamassa. Kannattaa siis varmistua onko crossiin milloin tehty remonttia koneeseen taikka alustaa huollettu. Yammuun osat ovat jonkun verran halvempia kuin kottaraiseen ja mun muistaakseni Ktm:n piikkinen on IHAN VÄHÄN verran tehokkaampi kuin Yamaha muttei varmaan mitään kovin huomattavaa eroa.

Kestävyyttä kun hakee niin kannattaa tosiaan vertailla hinta-laatusuhdetta noissa käytetyissä. Pitää puntarissa ikää, hintaa ja uusittuja osia. Nuorempi crossipyörä ei aina ole se paras vaihtoehto.. Rempatun Yammun hankkisin jos saisin valita.

Aika ympäripyöreä ja ennestään selvä vastaus tuli mut piti silti turista turhaa :nörtti:
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 8.11.2009 20:41

yzäri_92 kirjoitti:ylettääks vajaa 140cm ajaa 80cc yz:eet siis sitä vakiokokoista, että ei mtn isorenkasta.


Etköhän yllä jos gallerias perusteella sul on Mbk:n mopokin ollut :)
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 8.11.2009 21:03

samuli91 kirjoitti:
yzäri_92 kirjoitti:ylettääks vajaa 140cm ajaa 80cc yz:eet siis sitä vakiokokoista, että ei mtn isorenkasta.


Etköhän yllä jos gallerias perusteella sul on Mbk:n mopokin ollut :)

pikkuveljen puolesta siis kyselen :D itehä oon 180cm. mut pikkuveli vajaa 140cm ja yz:ees istuin korkeus jtn vähä yli 80cm ni onko sille liia korkee?
Skipidiveinau
Noc
Pyörä:
500whp
Paikkakunta:
Tokyo
Liittynyt:
10.7.2005 14:26

ViestiKirjoittanut Noc » 8.11.2009 21:53

yzäri_92 kirjoitti:pikkuveljen puolesta siis kyselen :D itehä oon 180cm. mut pikkuveli vajaa 140cm ja yz:ees istuin korkeus jtn vähä yli 80cm ni onko sille liia korkee?
Selviää ihan sillä kun käy koittamassa. Eikä sillä silti ole tarkotus jalat maassa ajellakkaan, se riittää periaatteessa ku pystyy jarrua polkemaan ja pykältämään hyvin. :D
2JZ no shit!
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 8.11.2009 22:37

oisha se hyvä että varpaat ees ylettäs :) pitääpi käydä tesmii sitte tuolla paikallisessa mpliikkees.
Skipidiveinau
Juhavee
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
9.2.2009 23:03

ViestiKirjoittanut Juhavee » 9.11.2009 2:11

Oon miettiny jonkun 250cc nelari monttupyörän ostoa kun alkaa 80cc yz käymään vähän pieneksi.
voisiko joku kertoa, että jos vaikka haluan yamahan 250cc nelari crossin, niin mikä sen "nimi" on? CRF? Ei meinaan tiedä ollenkaan. ja Hondan nimityksen noista pyöristä vois myös sanoa. Sitte tehoista, mites sellanen pyörä pärjää hiekkamontulla, kai se jaksaa hyvin mennä? Monta hp suunnilleen?
Kiitos etukäteen.
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 9.11.2009 13:21

samuli91 kirjoitti:
mopodude kirjoitti:olen ostamassa itselleni piikkistä krossia kysyisin ettämitä eroja on yz:tassa ja sx:sässä .Oon 173cm ja 60 kg oon harrastanut krossia vuoden ja ei riitä enää kasikymppisessä tehot ,pitäs saada muutenki isompi pyörä alle.Niin onko jompikumpi pyörä parempi.kymmassa olis parempi ajettavuus.onko pyörien kestävyydellä paljon eroja ,Pitäisi kestää mahdollisimman hyvin.Kummassa on enemmän tehoo onko se niin että ktm:mmässä on 36hp ja jammussa 39.vai osaako joku sanoa tarkalleen että kumpi on ärhäkämpi peli.vielä koneesta että kummassa kestää kauemmin mäntä ja muutenki kummalla koneella ajaa kauemmin ilman mitään suur remonttii niinku kiertokangen ja alakerran laakereiden uusimista .Olen kuullut että jammu olisi parempi minulle.ja vielä että jos tulen siihen päätökseen että ostan kottaraisen niin yritän varmaan hommata SXS version onko se sitten parempi kuin YZ.


Männällä ajelee sun käytössäs varmaan sen ~60h oikealla huollolla. Tuosta tulevista remonteista ei voi sanoa jos käytettyä olet ostamassa. Kannattaa siis varmistua onko crossiin milloin tehty remonttia koneeseen taikka alustaa huollettu. Yammuun osat ovat jonkun verran halvempia kuin kottaraiseen ja mun muistaakseni Ktm:n piikkinen on IHAN VÄHÄN verran tehokkaampi kuin Yamaha muttei varmaan mitään kovin huomattavaa eroa.

Kestävyyttä kun hakee niin kannattaa tosiaan vertailla hinta-laatusuhdetta noissa käytetyissä. Pitää puntarissa ikää, hintaa ja uusittuja osia. Nuorempi crossipyörä ei aina ole se paras vaihtoehto.. Rempatun Yammun hankkisin jos saisin valita.

Aika ympäripyöreä ja ennestään selvä vastaus tuli mut piti silti turista turhaa :nörtti:



Ai ajeleeko kummallakin pyörällä 60h.oikea huolto?olen ostamassa uutta tai 09 niin kai joku osaa sanoa ,että kummalla ajaa kauemmin ilman isoa remppaa. minä luulin että jammussa on pari heppaa enemmän kun kaikkialla lukee,ettäktm:mässä olis 36 jajammussa 39.No entäs sitten nopeus onko jammu nopeampi?
VesaL
Pyörä:
Husqvarna TC 610
Paikkakunta:
Salo (Kiikala)
Liittynyt:
18.2.2004 17:28

ViestiKirjoittanut VesaL » 9.11.2009 13:27

Se on vaan kuskista kiinni kumpi on nopeampi. Jos meinaat samaa pyörää kauan pitää niin osta japsi pyörä saat varaosia tarviikkeena vielä pitkään.
mopojen kuvia käykääs kattoo
http://www.bikepics.com/members/zeta112/
VesaL
Pyörä:
Husqvarna TC 610
Paikkakunta:
Salo (Kiikala)
Liittynyt:
18.2.2004 17:28

ViestiKirjoittanut VesaL » 9.11.2009 13:31

DeadMemory kirjoitti:Oon miettiny jonkun 250cc nelari monttupyörän ostoa kun alkaa 80cc yz käymään vähän pieneksi.
voisiko joku kertoa, että jos vaikka haluan yamahan 250cc nelari crossin, niin mikä sen "nimi" on? CRF? Ei meinaan tiedä ollenkaan. ja Hondan nimityksen noista pyöristä vois myös sanoa. Sitte tehoista, mites sellanen pyörä pärjää hiekkamontulla, kai se jaksaa hyvin mennä? Monta hp suunnilleen?
Kiitos etukäteen.

Varmasti jaksaa mennä kauemmin kun jaksat sillä ajaa. Ajaahan niillä ammattilaisetkin kilpaa niin kai ne harraste monttu ajoon piisaa.
Yamaha YZF
Honda CRF
Kawasaki KXF
Suzuki RMZ
mopojen kuvia käykääs kattoo
http://www.bikepics.com/members/zeta112/
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 9.11.2009 13:46

VesaL kirjoitti:Se on vaan kuskista kiinni kumpi on nopeampi. Jos meinaat samaa pyörää kauan pitää niin osta japsi pyörä saat varaosia tarviikkeena vielä pitkään.


meinaan huippunopeutta!
allue
Pyörä:
Yamaha yzf250 -08, Yamaha neo's
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
1.3.2007 15:18

ViestiKirjoittanut allue » 9.11.2009 14:43

mopodude kirjoitti:
VesaL kirjoitti:Se on vaan kuskista kiinni kumpi on nopeampi. Jos meinaat samaa pyörää kauan pitää niin osta japsi pyörä saat varaosia tarviikkeena vielä pitkään.


meinaan huippunopeutta!


Huipuilla ei ole paskaakaan väliä, jos crossia ajat. Kuskista täysin kiinni kumpi on nopeampi jos pyörät on täysin laatikosta vedettyjä. Juuri niinku aikasemminkin sanottiin niin itekkin kallistuisin/olen kallistunut japsipyörien puolelle, osiensaannin ym. takia. Eli vaikka ylivuotista mutta uutta suzukia kattelemaan, hinnatkin alkaa olemaan kohdillaan =)
kozi
Pyörä:
KX250F
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.4.2006 15:38

ViestiKirjoittanut kozi » 9.11.2009 15:08

Nettimotossa uusia -08 RM 125, 5250e 8)
rjm
Pyörä:
KX250F / ZX-10R
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut rjm » 9.11.2009 16:26

kozi kirjoitti:Onko kellään kokemusta Suzuki RMZ 250 -08, mitenköhän soveltuisi endurokäyttöön? Pitäisikö iskunvaimennukselle tehdä paljonkin ihmeitä, jotta peli sopisi alle 70kg kaverille hitaaseen suomienduroon? Ilmeisesti ainakin joissain Suzukeissa olisi mahdollista saada valot palamaan ilman uusia käämityksiä/valovirtapäätä.


Hyvin sopii enskaan suoraan pakasta vedettynä. Iskareille ei välttämättä tarvi tehdä mitään. Ja "katsastus"valot saa tehtyä pyörän omista sähköistä.