Huolto & korjaus

_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 29.3.2013 3:28

Eikai se ole väärin kirjoittaa faktaa pöytään jos näin todella on asiat olleet? Noo eipä siinä kaikki taitaa tietää mistä firmasta puhutaan.
Hieman kummastuttaa nettimotossa ko. firman ilmoitus hyväkuntoisesta kotarista joka nyt on siellä halvimpien joukossa ollut jo muistaakseni ainakin pari vuotta ellei kauemminkin :lol: Ja tosiaan silikonikuorrutus on tämän rikollisen yleisin tuntomerkki.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut L_rppa » 30.3.2013 2:19

Linkut meinasin rasvata näin ennen kesäkauden alkua, mahtaako olla pahakin homma, tekemisen arvoinen se lienee kuitenkin. Kun ne ottaa auki ja rasvaa niin levähtääkö ne neulalaakerit sieltä käsiin? Toivon vain etteivät ole kovin hengessään ne pultit siellä.

Tulipa kauhisteltua oman, juuri ostetun pyörän jarrunesteitä tänään, varsinaista tummaa siirappia näytti olevan niin koostumuksensa kuin värinsä puolesta, onneksi tuli ne vilkaistua ja samalla vaihettua. :eek:
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 30.3.2013 13:33

Eihän tuo rasvaus paha homma ole, paitsi ehkä hieman hankalampi ja työläämpi jos ei ole rasvattu pitkään aikaan, niin että ovat päässeet ruostumaan.

Ei sitä neulojen irtoamista kannata pelätä, kunhan purkaa siististi ettei huku yhtään. Ite otan ainakin kaikki neulat suosiolla irti ja puhdistan ne pöydällä erikseen. Ja uudella vaseliinilla ne saa kivasti pysymään paikoillaan asennuksen yhteydessä.

http://www.youtube.com/watch?v=DqLMflrwsjs
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OA243 » 31.3.2013 1:51

Jos on ruostuneet niin vaihtoon vaan, ei tuu hyvää enää. Ja stefat samalla.
Ite oon tykänny pitää satsin vanhoja laakereita tallessa varalla kun sieltä kuitenkin välillä se yks neula tippuu lattiialle ja hukkuu ja sitten harmittaa. :D
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut L_rppa » 31.3.2013 13:59

Olihan noita näköjään joku joskus rasvaillut kun eivät varsinaisesti jumissa olleet, pöydällä ne kuitenkin käytin ja neula neulalta putsasin ja uudet vaseliinit sisään. Pientä kulumaa niissä oli, mutta kun eivät erityisen väljiltä tuntuneet (eikä olleet ruostuneet) niin takas vaan, nyt liikkuu entistä paremmin. Swingin laakereille tein vielä saman homman.
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 31.3.2013 14:08

Yleensä swingin laakerit kestää vähän pidempään kuin linkun laakerit. Ite vaihdoin just linkun laakerit ja putsasin swingistä kaikki neulat, pata padalla otin pienet ruosteet pois niistä holkeista niin avot taas mennään.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 31.3.2013 17:32

Mites kottaraisesta lähtee iskarin yläpään laakeri irti? :D
Pöö
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JMH » 3.4.2013 15:58

Siinä pitäs olla semmoset sokat, samanlaiset kun männässä. Otat ne pois ja lähtee sitten prässäämällä. Jos oikein muistan. :lol:
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 3.4.2013 17:29

Ei löytyny sokkia :D
Uskaltaako tuota vaan suoraan prässissa painaa ja toivoo ettei oo sokkia?
Pöö
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JMH » 3.4.2013 17:46

Hassua koska ainakin tuossa räjäytyskuvassakin näyttäs olevan. Sivu 11 osa numerolla 4. Oletan siis että on 2013 vuoden piikki exc. En nyt mene varmaks sanomaan mutta pitäs siinä olla muistaakseni vähintään toisella puolella :roll: voin olla kyä ihan väärässä.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 3.4.2013 19:04

Kyl ainakin alapään laakerissa on lukkorengas toisella puolella ellei kummallakin jos aivan väärin muistan.
Tai jos se on pomppinu helvettiin tai unohdettu laittaa joskus, ken tietää. Ei siinä mitään muutakaan pitäs olla edessä jos ei kerta selvästi näy. Ja sokkahan vaan vääntyy ja tulee ulos jos väkisin painat, ei siinä mikään muu kaiketi hajoa.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 3.4.2013 21:03

No hmm joo enpä ajatellut kattoa räjäytyskuvia.. :roll:
Mutta. Kun ei lähde noi holkitkaan pois? Vien huomenna kouluun iskarin ja ihmettelen siellä osaavan maikan kanssa. :D
Pöö
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JMH » 4.4.2013 13:00

Ne holkit ja stefathan lähtee ihan vetämällä pois. ;) Vähän sitä hellyyttä kehiin niin lähtee :)
Slyffe
Pyörä:
Päreinä tallissa..
Liittynyt:
20.11.2011 12:24
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Slyffe » 8.4.2013 14:30

Piikkisen kx:n sylinteri pitäs tyhjätä,mutta pakoaukonsäätimen akseli johon laipat kiinnittyy ei irtoa. Apuja?
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 8.4.2013 14:41

lämpöä ja rakkautta ? :nörtti:
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)