pikku_pekka kirjoitti:minkähänlainen mahtas olla piikkinen säksä noin enduro ajossa?
onko jousitus jäykkä originellina enskaan?
jaksaako mennä metsässä hyvin?
ootteko minkälaisia valovirityksiä tehny näihin pyöriin?
hei vain pikku-pekka. oon rakentanut -07 sx:stä enduron. valot ja kaikki. rahaa on mennyt sen tuhat euroa eikä loppua näy. kalliiksi tulee. kaikki osat on kuitenkin uusia. käytettynä saat paljon halvemmalla. ois kannattanut ostaa exc suorilta käsiltä, mutta minusta exc on tehoton verrattuna sx:ään.
valovehkeiden ja enskavaimentimen asentamisen jälkeen vääntöä on tullut lisää. vakio sx on kuitenkin tarpeeksi vääntävä ja voimakas metsään. jos valoja et tarvi niin huolla vain iskarit liikkeessä (itse jos osaat) ja pyydä poistamaan ainakin yhdet simmit sieltä keulaputkista ja takaiskarista. sitten metsään. tai en ole varma siitä etuiskarista sillä mulla on 2006 malliset exc:n keulaputket, niihin en ole tehnyt muutoksia. -07--> on kaksoiskammiokeula josta mulla ei ole kokemuksia. takavanteen koolla en ole huomannut mitään väliä onko se 18 vai 19 tuumaa. joku muu voi valaista tästä. minun kohdalla (vauhdittomuudella) eroa ei huomaa.
kuitenkin iskarit sen enskan tekee. niitä säätämällä saat pyörästä kuin pyörästä enduroon sopivamman. kovaa työtä vain ja paljon tunteja tutulla polulla. piikki on kuitenkin piikki vaikka mitä tekisi. ei se hirvittävän vääntäväksi ikinä muutu. ei edes rahalla.