iskarien säätäminen

olppe
Pyörä:
Yamaha YZ250F -07
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
18.12.2007 17:33
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut olppe » 25.3.2012 12:50

Mites kun pyörä on tällähetkellä jääratasäädöissä ja nyt pitäisi saada iskarit normaaleiksi kesää varten. Lähinnä takaiskaria pitäisi säätää kun pyörässä on perä liian matala ja löysä. Onnistuuko tuo säätäminen ihan kotona? Yritin ohjekirjasta katella mutta ei oikeen selvinnyt tuo juttu, kun en noista iskareista tiedä kauheesti.

Pyörä on siis yamaha yz250f 2007.
__mikke__
Liittynyt:
30.7.2009 18:47
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut __mikke__ » 25.3.2012 21:52

Ei pidä juuri huollettu 250cr -02 takaiskari öljyjä sisällä. Niin mitä kulutusosaa pitää iskariin vaihtaa että saa sen pitämään öljynsä sisällä? Jälleenmyyjältä saa varmaan osat iskariin?
Rasori
Pyörä:
Suzuki Pv 80cc, Yamaha Aerox 68cc, Fantic 180cc,KTM exc 125cc
Paikkakunta:
Kylmäkoski
Liittynyt:
27.6.2009 17:59
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Rasori » 26.3.2012 16:20

Löytyiskö tampereelta iskarihuoltamoo ja minkä hintasta, kun päässy kulahtaan tosta exc 125:sta täysin löysäksi. Pystyykö tollasta edes elvyttään?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut SMK) » 26.3.2012 22:40

Löytyy ja jos Lempäälästä kelpaa niin saattaa saada nopeastikin. Saahan sen kuntoon, todennäkösesti vaan öljy jo ihan kuraa ja kulumaa sylinterissä, mutta toiminnallisesti saa lähes uudenveroisen kyllä.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
myllis89
Liittynyt:
1.2.2012 18:54
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut myllis89 » 3.4.2012 17:14

Paljonko sitä öljyä tarvii etu-iskareihi???
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 3.4.2012 18:51

myllis89 kirjoitti:Paljonko sitä öljyä tarvii etu-iskareihi???
pitäis ennemmin tietää se öljyn pinnan korkeus eikä määrää,menee yli litra yhteensä et yksi pullo ei ihan riitä.Aina helpottaa jos tietää mikä pyörä..
mopopoika14
Liittynyt:
15.5.2011 13:56
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut mopopoika14 » 18.4.2012 18:52

Osaisko kukaan sanoa mite säädän takaiskaria? taino teidän kyllä mutta seon niin pirun jäykkä alkaa vääntämää, oisko mitään keinoja mite sais nostettua sitä? tai muuten vain nostaa perää fudesta, eli kiinalaine 110.
juusso
Pyörä:
Yamaha yz 250 -10, cbr 900 -99
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.8.2009 20:33
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut juusso » 18.4.2012 20:51

mopopoika14 kirjoitti:Osaisko kukaan sanoa mite säädän takaiskaria? taino teidän kyllä mutta seon niin pirun jäykkä alkaa vääntämää, oisko mitään keinoja mite sais nostettua sitä? tai muuten vain nostaa perää fudesta, eli kiinalaine 110.

Ei taida korkeus säätöä löytyä fuden iskarista :D koropalan väsäämällä saat korkeemmaks sitä perää siitä jos tarvii.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut OA243 » 18.4.2012 21:52

Ei kauheesti kannata fudessa koittaa alustaa alkaa säätämään noin niinkun suoraan sanottuna...
Mikaasd
Pyörä:
Fude110cc
Paikkakunta:
Lappi
Liittynyt:
18.4.2012 19:00
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Mikaasd » 19.4.2012 8:38

juusso kirjoitti:
mopopoika14 kirjoitti:Osaisko kukaan sanoa mite säädän takaiskaria? taino teidän kyllä mutta seon niin pirun jäykkä alkaa vääntämää, oisko mitään keinoja mite sais nostettua sitä? tai muuten vain nostaa perää fudesta, eli kiinalaine 110.

Ei taida korkeus säätöä löytyä fuden iskarista :D koropalan väsäämällä saat korkeemmaks sitä perää siitä jos tarvii.

no siinä o kuulemma kun ostin niin ostettu säädettävä takaiskari
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut FOX151 » 19.4.2012 10:24

Luultavasti siinä on esijännityksen säätö ja/tai vaimennuksensäätö, mutta ei mitään korkeussäätöä :D Väsäilet jonkinlaisen koropalan, jos se nyt on pakko saada korotettua ;)
propalis
Pyörä:
hva wr 250
Liittynyt:
22.2.2012 18:28
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut propalis » 21.4.2012 14:32

paljonkohan menee husgvarna wr 250 98vm keulaan öljyä? siinä on 50mm normaali keula. ei löydy edes mp rasingilta semmosta tietoa. iskarit olis huollettuna muttä öljymäärä on hukassa.
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut ilexxx » 29.4.2012 19:34

Mua kiinnostais tietää, että onko mahdollista tavallaan vaan parantaa iskareiden toimintaa vakiosta, siis esim kun myydään niitä race-techin kittejä, ni tuli mieleen niistä. Mutta en tarkoita että sitä välttämättä hankkis vaan esim veis jollekkin ammattilaisel laitettavaks vakiot. Mutta siis tarkotan etten tiedä yhtään mitä niille pitäis tehdä, mutta haluan tietää että onko niissä sellaista varmaa parantamisen varaa vakiosta, että niistä vaan tulis sulavammat tai jotain asetuksia sinänsä muuttamatta, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan.. :lol:
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 29.4.2012 21:39

Vakioiskarit on tehty mahdollisimman hyviksi keskivertokuskille keskivertotilanteeseen. Joissain pyörissä tämä on tosin epäonnistunut jostain syystä, useimmiten niin että balanssi on jotenkin hakusessa.

Harvoin tilanne on kuitenkaan sellainen että viet iskarit ja rahaa jollekin velholle joka ilman lisätietoja tekee niistä paremmat(paitsi jos niillä on ajettu 50h(joissain tapauksissa tunteja taitaa olla pikemminkin 500 ja siinä tapauksessa voi tulla vähän kalliimpaa remppaa) edellisen huollon jälkeen). Kun tekijällä on tiedossa kuskin paino, vauhti ja olosuhteet joissa ajetaan niin lopputulos on luultavasti parempi kuin vakioalusta.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut jot » 2.5.2012 20:20

ilexxx kirjoitti:Mua kiinnostais tietää, että onko mahdollista tavallaan vaan parantaa iskareiden toimintaa vakiosta, siis esim kun myydään niitä race-techin kittejä, ni tuli mieleen niistä. Mutta en tarkoita että sitä välttämättä hankkis vaan esim veis jollekkin ammattilaisel laitettavaks vakiot. Mutta siis tarkotan etten tiedä yhtään mitä niille pitäis tehdä, mutta haluan tietää että onko niissä sellaista varmaa parantamisen varaa vakiosta, että niistä vaan tulis sulavammat tai jotain asetuksia sinänsä muuttamatta, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan.. :lol:


Ei kannata viedä ennen kun on selvä kuva iskareista minkälaisia muutoksia haluaa.

Kannattaa ensin perehtyä oikeisiin jousien jäykkyyksiin ja asioihin mitä pystyt itse helposti säätämään naksut,sag,etupumppujen korkeus,öljynmäärä etuiskareissa,tangon asento.

Ja ajotekniikkaa pitää olla myös hyvin hallussa tai tulee muuten aivan väärä kuva vaikka pyörä olisikin säädetty oikein.

Kun nuo on hallussa ja tuntuu että ei vieläkään pelaa niin pitäisi ainakin olla jo selvä visio mitä haluaa.