KTM 250 EXC 2t/4t

CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut CR250 » 31.12.2012 1:01

Ittellä ei ole prässiä saati muita kaluja, nin pistin paketin Motokeitaalle, josta löytyi tarvittavat osat. Laitto teki n. 130€ postikuluineen.
EOU
Liittynyt:
5.7.2012 20:18
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut EOU » 31.12.2012 10:56

_Jre_ kirjoitti:Mites onko kellään kokemusta semmosesta että kaasarin luisti todellakin kuluis väljäks näissä? Itellä ihan kiiltävä toiselta puolelta ja saattas olla mahdollinen syy pienelle imuvuodolle joka on aikansa jo kiusannu. Tuntuu muuten vähän uskomattomalta toi 250e hinta yhelle luistille, kun koko kaasarin saa jo 400 eurolla.?!


Vähän vanhan viestin kaivelin esiin, mutta jos tämä jotakuta saman asian kanssa tuskailevaa auttais.

Ainakin uudempien 2T Kotarien Keihinin luisti näyttää samanlaiselta kuin Honda CR250 vm. 2000 luisti. Molemmat on numero 7 luisteja ja pohjassa on samanlainen lovi, työntömitalla mitattunakin näyttäisi olevan saman kokoinen. Ameriikan nettikaupoista reilut 50 $. Vissiin viimeisissä KX Kawoissa vois olla samanlainen, mutta en ole nähnyt sellaista livenä.
Endurobat
Pyörä:
KTM EXC-F 2008
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
7.1.2013 22:33
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Endurobat » 7.1.2013 22:39

Ensimmäinen 08 mallin KTM 250cc nelari täällä päässä ja loppuvuoden viimeisellä lenkillä meni ketjut poikki ja iski kytkinposken kannen klommoille ja yhden pultin siitä poikki. Pyörä ollut vasta muutama kuukauden käytössä ja vähän ajettu, joten ei aikaisempaa kokemusta mistä pääkaupunkiseudulta löytyisi hyvä paikka varaosien hankintaan ja mahdollisesti Espoon suunnalta luotettava huoltomesta?

Bikeworldit voidaan heti unohtaa eli tarkoitan jotain osaavaa ja hommaansa hoitavaa tahoa?

Varaosakatalogista en suoraan löytänyt tuota osaa, mutta varaosakoodilla: 54832061044 näytti jotain olevan, mutta minusta se ei viittaa katalogissa tuohon kanteen vaan sen sisällä olevaan kytkimen mäntään. Oliskohan joku fiksumpi tietoinen mitä osaa pitää alkaa metsästää?
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 8.1.2013 18:29

Team örthenille soittoa. Liike on siinä tuupakassa.
Pöö
poravasara
Pyörä:
KTM 350 sx-f
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
21.12.2012 13:36
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut poravasara » 10.1.2013 22:46

Milläs tuommosen -06 2t:n änkkä aukee villan vaihtoa varten kun ei näy popniittejä eikä mitään?

Ja vaikuttaakos tyhjäkäyntisuutin vai mikä kun ei meinaa ilman raivokasta polkemista käynnistyä kylmällä kelillä? Vai onko 2t ominaisuus?
Pääsuutin ja neula on manuaalin ohjeiden mukaan.
ritso
Liittynyt:
2.12.2012 21:59
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut ritso » 11.1.2013 15:13

Se änkkä aukeaa sieltä ihan takaosasta siihen tarkoitetulla avaimella.

Itselläni pyörässä ei ole ohjekirjan säädöt vaan itse olen säätänyt pyörän siten että parhaiten toimii, eikä käy liian rikkaalla eikä laihalla. Omaa kotaria saa polkea 10 kertaa käyntiin jos ei polkaise kunnolla. Kunnon polkaisulla se lähtee yleensä heti käyntiin.

Minkä kokoinen pyörä sinulla on ja mitkä suuttimet paikallaan ?
poravasara
Pyörä:
KTM 350 sx-f
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
21.12.2012 13:36
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut poravasara » 11.1.2013 20:17

ritso kirjoitti:Se änkkä aukeaa sieltä ihan takaosasta siihen tarkoitetulla avaimella.

Itselläni pyörässä ei ole ohjekirjan säädöt vaan itse olen säätänyt pyörän siten että parhaiten toimii, eikä käy liian rikkaalla eikä laihalla. Omaa kotaria saa polkea 10 kertaa käyntiin jos ei polkaise kunnolla. Kunnon polkaisulla se lähtee yleensä heti käyntiin.

Minkä kokoinen pyörä sinulla on ja mitkä suuttimet paikallaan ?


250 2t.

Pääsuutin 170, neula n8re vai mikälie, sokka alimmassa lovessa. Tyhjäkäyntisuuttimesta ei toistaiseksi tietoa. Ilmaruuvi 1,5 kierrosta auki.

Kesällä lähti poikkeuksetta ekalla käyntiin. Vieläkin lähtee kun on tallin jäljiltä lämmin mutta kylmettyään ei kunnolla.

Putki täytyy siis kiikuttaa ilmeisesti ammattilaiselle kun kyseistä avainta ei omasta tallista löydy..?
Endurobat
Pyörä:
KTM EXC-F 2008
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
7.1.2013 22:33
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Endurobat » 11.1.2013 20:33

poravasara kirjoitti:
ritso kirjoitti:Se änkkä aukeaa sieltä ihan takaosasta siihen tarkoitetulla avaimella.

Itselläni pyörässä ei ole ohjekirjan säädöt vaan itse olen säätänyt pyörän siten että parhaiten toimii, eikä käy liian rikkaalla eikä laihalla. Omaa kotaria saa polkea 10 kertaa käyntiin jos ei polkaise kunnolla. Kunnon polkaisulla se lähtee yleensä heti käyntiin.

Minkä kokoinen pyörä sinulla on ja mitkä suuttimet paikallaan ?


250 2t.

Pääsuutin 170, neula n8re vai mikälie, sokka alimmassa lovessa. Tyhjäkäyntisuuttimesta ei toistaiseksi tietoa. Ilmaruuvi 1,5 kierrosta auki.

Kesällä lähti poikkeuksetta ekalla käyntiin. Vieläkin lähtee kun on tallin jäljiltä lämmin mutta kylmettyään ei kunnolla.

Putki täytyy siis kiikuttaa ilmeisesti ammattilaiselle kun kyseistä avainta ei omasta tallista löydy..?


Kesällä lähtee munkin pyörä ekalla heti mutta kun tuli ekat pakkaset niin sai polkea kyllä aivan tautisesti. Joku tossa 10 hengen porukassa kun oltiin vetää totes heti ennen ku edes yritin, että "nojaa se siihen puuta vasten heti niin ei lähde mehut kun alat polkee - nimittäin tällä kelillä ei lähde ihan helposti". Eli ilmeisesti tämä on aika normaalia ettei lähde kylmällä!
HaRtsa88
Liittynyt:
4.6.2010 11:45
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut HaRtsa88 » 11.1.2013 22:12

Kyllä minun 250sx lähtee parilla potkulla joka kelillä.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut CR250 » 15.1.2013 21:01

Oma kottarainen potkii hyvin käyntiin. Honda CR250R oli vähän huonompi starttailemaan, mutta tähän jelppasi, kun pisti bensahanan auki ja käytti pyörän kallellaan siten, että ruilautti vähän bensaa ylitte. Tämän kallistusepisodin jälkeen viimestään toisella polkasulla käyntiin.
Juupeli6
Pyörä:
Husaberg TE 125 -12 & 250 EXC-F -13
Liittynyt:
29.12.2012 21:38
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Juupeli6 » 19.1.2013 22:03

Minkäköhän kokoinen on -08 kakstahtisen vakio eturatas? Edessä on tällä hetkellä 14 piikkinen ja tuntuu ettei enskassa noilla väleillä välttämättä edes tarvitse isompaa vaihdetta, kuin 1.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut OA243 » 19.1.2013 23:22

JT Sprocketsilta löytyy todella kattavasti kaikki rataskoot. 13/40 näyttäis olevan vakio. :)

http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/4090
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 20.1.2013 21:01

OA243 kirjoitti:JT Sprocketsilta löytyy todella kattavasti kaikki rataskoot. 13/40 näyttäis olevan vakio. :)

http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/4090


Liekkö kuitenkaan oikein nuo rataskoot?

Mx24:kin suosittelivat merkkikohtaisesti aivan mitä sattuu kotariin rattaiksi...
TILMA
Liittynyt:
1.3.2010 10:18
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut TILMA » 21.1.2013 10:27

Itselläni on 250EXC 2002 13/52
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut OA243 » 21.1.2013 10:46

No kyllä toi 40 aika pieneltä tietty kuulostaa. En nyt mistään onnistunut löytään räjäytyskuviakaan missä ois orkkis koko merkittynä.