Huolto & korjaus

mts98
Pyörä:
Tunturi tiger -85 ja Suzuki rm 125 -98
Liittynyt:
19.8.2012 13:36
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mts98 » 8.4.2013 18:26

Eli nyt on semmonen onkelma että piikkinen rm:ä kuumenee vähän turhan paljon, on kokeiltu säätöjä sun muuta mutta ei tunnu auttavan :s Vesipumpussa ei vika pitäisi olla koska ruiski vettä niin pirusti kun otin letkun irti. Ja kone tuli juuri rempasta että siinä ei pitäis olla vika. Ja tulppahan on NGK ja lämpöarvoltaan 9. Apuja kaivataan :)
Slyffe
Pyörä:
Päreinä tallissa..
Liittynyt:
20.11.2011 12:24
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Slyffe » 8.4.2013 18:49

En tiiä miten tavallista on että jäis ilmaa jäähytysjärjestelmään noissa. Mut jos vesi kiertää kunnolla eikä oo ilmaa ni seos laihalla tai sytkä pielessä. Näin arvelisin. Muut kertokoon tarkemmin.
mts98
Pyörä:
Tunturi tiger -85 ja Suzuki rm 125 -98
Liittynyt:
19.8.2012 13:36
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mts98 » 8.4.2013 18:59

Sytkän ei pitäis olla pielessä koska on "viiva viivaa" vasten eli saman lailla kuin ennenkin. Ja seosten ei laihalla pitäisi olla koska vaikka ryyppy päällä ajaa niin röpeltää ja kuumenee saman lailla kun ilman, ja kun on tyhjäkäynnillä pari minuuttia ja kierrättelee niin lämpiää aika nopiasti, ja tämähän ilmeni sen jälkeen kun jäälle menin ajamaan :s
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut AceFin » 8.4.2013 19:54

Pohjapanssarin välissä vitusti paskaa? Kannattaa se jäähyjärjestelmä ilmata vielä, hyvin mahdollinen syy, jos kerran säädöt ja sytytys kohdillaan.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
mts98
Pyörä:
Tunturi tiger -85 ja Suzuki rm 125 -98
Liittynyt:
19.8.2012 13:36
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mts98 » 8.4.2013 20:36

Pohjapanssaria ei satu olemaan. Ja miten se ilmaus tehään? Itse olen tehnyt niin että kaadan niin paljon kun menee panen käyntiin korkki auki ja kaadan taas niin paljon kun mahtuu. Teenkö oikein vai miten :s Ja tämähän on vm -98, että mietityttää jos syyläri on "lopussa".
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mikulov » 8.4.2013 20:55

käykö se oikeasti liian kuumana vai luuletko vain? ,siis "keittää" nesteet pihalle?? ,silloin on kyllä joku tukos kyseessä tai ei muuten pumppaa kunnolla. ,säädöthän ovat tietenkin kohdallaan että käy ja kulkee nätisti..
mts98
Pyörä:
Tunturi tiger -85 ja Suzuki rm 125 -98
Liittynyt:
19.8.2012 13:36
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mts98 » 9.4.2013 18:22

Juu siis oon myös ajanu ryyppy päällä mutta röpeltää ja kuumene saman lailla. tulppa valkone ja männässä reunoilla rotansyömää mutta vain pikkasen. Ja n. 1.5-2km lenkin jälkeen polttaa niin pirusti jos koitta sylkkää ja jäähdytintä ja putkelle jos lunta niin sihisee ja höyry nousee. Eli siitä päättelin että kuumana käy. Nesteitä ei vielä oo pihalle heittänyt mutta ihmetyttää kun syksyllä ajoin crossia niin toimi normaalisti ja n. kuukausi sen jälkeen rupes ongelmat. :s Ja kaikki on käyty läpi että kyllä sieltä sitä vettä tulee mutta pitääpi vielä kerran kattoa kaikki.
weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut weeto269 » 9.4.2013 19:46

Ethän vaan tunkenu ylisuurta mäntää sisään?Eihän ole remontissa mitään bling bling kansia tms laiteltu(kiilloteltu?)? Vai mitä meinaat "koneremontilla"? Mutta voin sanoa, älä aja ainakaa väkisin jos tota tekee. Kohta leikkaa kiinni 99%..

Tietenki perus, olethan laittanu uudet bensa jat ÖLJYT sekaa :lol: .
Ite putsaisin kaasarin ja laittasin isommat suuttimet.
Viimeksi muokannut weeto269 päivämäärä 9.4.2013 19:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Terzon
Pyörä:
Suzuki Rm250 -00
Paikkakunta:
Jalasjärvi
Liittynyt:
4.11.2007 23:26
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Terzon » 9.4.2013 19:51

Kova lämpeneminen on tullut tutuski autopuolelta. Sytytysennakko myöhäisellä. Autoki lämpenee paljon ja nopeasti, syö ainetta paljon eikä kulje niinkun pitäis.


Mutta kysytääs nyt täältä vielä omaan ongelmaan elikkäs

lohkojen sisempi tiivistepinta on niin huonos kunnos niin uskaltaakohan siitä ottaa lastun pois? jotain 0.05mm molemmista. lohkot tulis sen 0.1mm lähemmäs toisia? tuskin vielä ahdistaa muita osia?
mts98
Pyörä:
Tunturi tiger -85 ja Suzuki rm 125 -98
Liittynyt:
19.8.2012 13:36
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mts98 » 9.4.2013 19:59

Juu siis konerempalla tarkotin että kaikki konen laakerit, stefat sun muut on uusittu, ja ihan liikkeessä tehty että ei ole mitään omia räpellyksiä :) Ja bensana käytän 98:a ja castrol racing öljyä 2.5% blandningilla. Pitääpi kattoa toi sytytys, ei pitäisi olla myöhäsellä mutta katotaan. Ja tietääkö kukaan kuinka paljon (asteissa,milleissä) sytytysennakon pitäisi olla.
Jokke*
Liittynyt:
21.5.2009 19:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jokke* » 9.4.2013 20:47

Mitäs mieltä porukka on täällä raskaskalustoon käytettävistä öljyistä kuten Delvac MX 10w - 40 enduro käytössä?

Just ite töppäsin 200cc Kotariin Delvacit lootaan, kun Belrayt pääs loppumaan, enkä jaksanut 60km päästä lähteä hakemaan. Tuntus ainakin 15min ajon jälkeen pelittävän hyvin, eikä Belrayhyn juurikaan eroa.

Ennen kuin rupeatte mustamaalaamaan, niin toivon että puhutte omista kokemuksista, eikä naapurin Villen kokemuksista. ;)
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 10.4.2013 17:48

Terzon kirjoitti:
lohkojen sisempi tiivistepinta on niin huonos kunnos niin uskaltaakohan siitä ottaa lastun pois? jotain 0.05mm molemmista. lohkot tulis sen 0.1mm lähemmäs toisia? tuskin vielä ahdistaa muita osia?


Kyllä pystyy ottaa. Sitte jos laatikko pyörii huonosti ni simmauksia muuttamaan. Toinen vaihtoehto että ku kasaat ni laitat kaks tiivistettä.. ;)
Pöö
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 10.4.2013 21:41

Tuli semmnen mieleen, että kuinka vanhoilla bensoilla kannattaa lähtä vielä ajamaan? 300:ssa 3 viikkoa vanhat bensat tankissa,johon sekotettu motulin 800. Kait noilla tohtii enskaamaan vielä lähtiä..?
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Hsippe » 10.4.2013 21:55

3 vkoa?
Pilalla ne on, tuo mulle mä hävitän ne halvalla, vain 1€/L :lol:
Kyllä ne siis useamman kk:n kestää joka tapauksessa.
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 10.4.2013 22:24

3kk kai ton pumppubensan pitäis vähintään kestää.