KTM 250 EXC 2t/4t

VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 30.1.2013 13:42

Morjesta kaikille! Mulla olis suunnitelmissa ostaa pikku a pyöräks tollanen ktm exc 250 tai 300, tietääkö joku miten tollasta 250cc 2t kotkaa pitäis huoltaa? Tuleva pyörä olis noin 140 tuntia ajettu. Ajo tulis olemaan ihan asfaltti ajoa smoto renkailla.

Varmasti ainakin:

-ölyt 10-20h välein?
-ilmanputsarin huolto 10-20h, vai mitenkäs usein katuajossa? AInakin piikissäni olen sitä ahkerasti vaihellut...
-muuta tiuhaan vaiheltavaa?

Mikäs noissa mahtaa olla männän vaihtoväli? Joku on puhunut 150h mutta onko jollain jokin muu tieto? Mitenkä usein alakertaa (kankisarja, petarit) joutuu remppailemaan?

Paljonko tollasesta 250cc exc:stä löytyy heppoja :)?

Entäs sitten tämä 300cc? Ainakin 300cc pytty menee suoraan 250cc tilalle, tietysti putken myös vaihtamalla ja kaasarin säätämällä...

Mitä kaikkea kannattaa katsoa kun on ostamassa pärrää?

ketjut, rattaat, jarrupalat, jarrulevyt, alustan klapit, keulan stefat, renkaiden pinta, yleis kunto (esim onko kone ihan paskanen vai puti puhdas), stongan suoruus ja tietysti pyörän toimivuus... Muuta vielä?

Kiitoksia jo valmiiksi tiedoista :)
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut paapeli » 30.1.2013 15:53

"Ajo tulis olemaan ihan asfaltti ajoa smoto renkailla."
Mitkään näistä ns. kisaenskoista ei kuulu katuajoon.
Varsinkaan kaksitahtista kukaan "järkevä" aja turhaan kadulla.
Enskakisojen tiesiirtymätkin urpoa ajaa.
Tietty jos oikealle radalle motoa kokeilemaan, niin jotkun ovat kaksitahtisilla ajaneet sitäkin. 500cc.
No asiaan, tärkein on vain pitää seokset kohdillaan, ettei mene laihalla, niin kai katuajossakin kestää, kun pennuilla piikitkin kestää..
250 ja 300 kaksitahti, ei mitään eroa katuajelussa. 250 tuntuu räväkämmältäkin oikeassa ympäristössä. Itsellä 300.

Eli, suomeksi, nelari kadulle. ;)
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 30.1.2013 16:02

No minulla on ainakin ktm:män kisapiikki kadulla enkä ole mitään ongelmaa sen kanssa nähnyt. Tosiaan öljyjä ollut 2.25% ja seokset sopivat niin hyvin on toiminut, tietysti välikaasuja pitää antaa että pysyy kone auki. Ja muutenkin välillä pommittaa että kone ei tukkeudu :)

Niin niistä huoltoväleistä 250cc kanssa? Smoto renkailla ajelulla tosiaan en tarkota mitään koulu matka ajoa kun sitä mitä piikilläkin; keulimista, endottamista, muuta tunttailua :)
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
ritso
Liittynyt:
2.12.2012 21:59
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut ritso » 30.1.2013 18:06

Tuossa olisi ylimääräisenä suht vähän ajettu 250 valkokilpi kotari ! http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ktm/exc_250/id30133/

Pyörässä kulutusosat hyvässä kunnossa ja männälläkin ajaa vielä pitkään.

VinskiMo taisitkin jo kysellä tuosta nettimoton puolella.
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut paapeli » 31.1.2013 11:17

Nätisti vain sitä yrittää neuvoa nuorisoa oikeille harrastuspaikoille. Ei kylillä turhia ajeluita, varsinkaan kaahailuja, endoiluja keulimisia.
Vaikuttaa muutaman kuskin toilailut kylällä ihmisten mielipiteisiin kummasti, kun esim kisoja varten yrittää jotain lupia yms. järjestää. Tai edes pitää yllä harjoituspaikkoja.
Jos pakko kaahailla, ja esiintyä tieliikenteessä, niin joku muu kuin ktm..
Oletko vinski käynyt oikeilla enskareiteillä piikkisellä?
Uskomattoman paljon mokoma hitaahko ajo mukavampaa kuin normi tiellä ajelu.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 31.1.2013 13:00

paapeli kirjoitti:Nätisti vain sitä yrittää neuvoa nuorisoa oikeille harrastuspaikoille. Ei kylillä turhia ajeluita, varsinkaan kaahailuja, endoiluja keulimisia.
Vaikuttaa muutaman kuskin toilailut kylällä ihmisten mielipiteisiin kummasti, kun esim kisoja varten yrittää jotain lupia yms. järjestää. Tai edes pitää yllä harjoituspaikkoja.
Jos pakko kaahailla, ja esiintyä tieliikenteessä, niin joku muu kuin ktm..
Oletko vinski käynyt oikeilla enskareiteillä piikkisellä?
Uskomattoman paljon mokoma hitaahko ajo mukavampaa kuin normi tiellä ajelu.


No onhan se totta tuokin, mutta on myös keulimiselle ja endottamiselle olemassa ihan omat paikkansa, meilläpäin yksi teollisuus alueen leveä ja pitkä asfaltti pätkä missä tota käydään harjoittamassa eikä se häiritse siellä oikeistaan ketään. Ymmärrän kyllä täysin pointtisi tossa jutussa. En itse harrastakkaan sitä että pitkin liikennettä vedetään keula pystyssä vaikka mulla valkokilpinen piikki onkin.

Tosiaan en ole piikkisellä käynyt maastossa kun alla oli koko kesän tommoset "katuenduro" renkaat jolla ei oikeesti maastossa tee mitään, sen sijaan mulla on kyllä tommonen Gas gasin piikkinen kilvetön peli millä oon käyny mutapolkuja ja crossi ratoja suhaamassa :)

Toisaalta en nää kyllä mitään järkeä omalla (4000e) kotarilla lähteä enskaa ajamaan kun sitä varten saa tonnilla vehkeet jotka voi täysin pyhittää siihen tarkoitukseen. Meinaan että enskatessa aina sattuu ja tapahtuu...

Juu oon kyllä samalla linjalla että pidetään ne liikenteessä keulimiset (ainakin ktm:millä) jossain muualla, mutta kyllä täytyy sanoa että keulimiseenkin ym. se kotari on vaan paras peli alustan, jarrujen ja nestekytkimen takia :P
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
reiskapena
Liittynyt:
29.10.2011 13:15
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut reiskapena » 1.2.2013 0:27

Mitäs kaikkee herkkua tos six day mallises 250 exc-f on ? verraten perus malliin
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 1.2.2013 0:46

reiskapena kirjoitti:Mitäs kaikkee herkkua tos six day mallises 250 exc-f on ? verraten perus malliin


Motokeitaan sivuille ja sieltä se osio mis myydään pyöriä, sieltä sixdays mallin päälle ja sielä lukee ne lisäominaisuudet.
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
AlluZ1_^
Pyörä:
HVA SM 125 -11
Liittynyt:
18.4.2010 21:29
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut AlluZ1_^ » 2.2.2013 18:37

Esim. 250 EXC-F Six Days -mallin erot tavalliseen ovat Motokeitaan mukaan:

- Oranssi runko
- Koneistetut T-Kappaleet
- Oranssi ohjaustanko
- Supersprox teräs/alumiini takaratas
- Oranssi takajarrun suoja
- Reiättömät jarrulevyt
- "Camel" Satula erikoispäällisellä
- Pohjapanssari
- Special GIANT vanteet mustilla pinnoilla
- Etuvanteen pikairroituskahva
- Jarruletkujen pikairroituspultit
- Flekti
- Äänenvaimenin erikois-Titanium päällysteelllä
- Six-Days teippisarja
reiskapena
Liittynyt:
29.10.2011 13:15
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut reiskapena » 2.2.2013 21:12

Jooo iha näppärä lista on kyl :). Huomen pääsee ihaileen moisia mp-13 messuil : )
Juupeli6
Pyörä:
Husaberg TE 125 -12 & 250 EXC-F -13
Liittynyt:
29.12.2012 21:38
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Juupeli6 » 3.2.2013 10:49

Vaikkei tuossa lue, niin eikös siihen silti kuulu myös paremmat etuiskarit?
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 3.2.2013 13:12

Kyllä, six days mallissa on uus WP nelikammiokeula.
Pöö
line
Liittynyt:
29.4.2012 12:18
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut line » 24.2.2013 3:07

Mistä voisi johtua kun paikallaan kierättää niin kierrosalueen yläpäässä hieman röpöttää hetken ja sitten parkasee kunnolla? Niin ja pyörä on 250 sx
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 6.3.2013 10:26

line kirjoitti:Mistä voisi johtua kun paikallaan kierättää niin kierrosalueen yläpäässä hieman röpöttää hetken ja sitten parkasee kunnolla? Niin ja pyörä on 250 sx


roska kaasarissa, ilmansuodatin likainen, tulppa menossa ,liian paljon öljyä suhteessa bensaan
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut PKS » 6.3.2013 10:38

tai pääsuutin liian suuri