Kertalisenssi on jo nyt jotain lk. 130e, eli jos neljä kisaa ajaa, kantsii ottaa vuosilisenssi. Siltäkin varalta, että sattuis kiinnostaan ajaa vaikka joku CC tai jäärataa. Toisaalta siksi, että lisenssin vakuutuksen turvin voi suorana marssia Koskiklinikalle.
Jos sulla on vaikak joku hulttiovakuutus, tmv. lasten tapaturma, yritä saada ne yhtiössä täyttään sen SML:n kaavake, jolloin lisenssin hinta putoo kolmannekseen. Mulla kun on nyt yrittäjän tapaturma, niin koita. Tosin se fysioterapia... no terve, siis millä todennäkösyydellä mä telon itteni kuten Eetu, että sitä oikeesti tarvii? Mulla tuli Eetuun suhteessa vaan pikkuremppaa, eli eturistiside ja siinä riitti yks fysiokäynti, jonka jälkeen lekuri totes ettet sä sitä kyllä tarvii. Mutta JOS kävis pahemmin ja makais 3kk noin alkuun, saattas tarvitakin. Tosin mulla tuli siihenkin maksusitoomus liikenteestä - loppupeleissä olin varmaan yks Pohjolan halvimmista eturistisiderempoista.
Seuraavaks tulee vääntää siitä mitä lisenssi korvaa ja mitä ei. No koulupoikien suhteen se liikenteen korvaavuus on ollu usein ihan mitätön - ne kun laskee mitä maksaa a) ja mitä b), siis julkiselel ja halvimman mukaan. Julkinen kun joutuu miettiin myös yhteiskunnallisia kuluja, siis lapset hoidetaan ensin. Hyvällä tsägällä saat hyvän kirurgin, Koskissa semmosta ei vaan ole.
Eli, vakuutusturva on tärkein. Jos se on kunnossa ja meinaat ajaa max. 3 kisaa, voit ottaa kertalisenssinkin. Muutoin vuosilisenssi, silloin on ainakin valuutus myös harjoitellessa.