JayDaddy kirjoitti:Miksei koko porukkaa lyödä nippuun, ajetaan aika-ajot ja sitten tason mukaan laitetaan eriin - ei iän. Olen lähtökohtaisesti ikäjaottelun vastustaja enkä näe mitään järkevää syytä siihen. En veteraaneissa, en junnuissa. Kyyti se on mikä ratkaisee. Kaikki pääsee ajamaan, ja oman tasoisia kuljettajia vastaan?
Valitettavasti se ongelma on se, että ne jotka on kieli pitkällä odottaneet joko 40 tai 50 vee ikäpyykin ylitystä pokaalin kiilto silmissä itkee nyt tuolla kun pelkäävät ettei ole mahdollisuuksia kärkeen. Ainakin facebookin puolella on kaikkein kovaäänisimpiä vastustajia ne jotka ajaa nyt veteraanien top 10:ssä. Jätkien perustelut on "nyt pitää lopettaa koko harrastus kun en pääse eriin mukaan" vaikka todellisuudessa ehkä ajavat tällä kaudella sijoista 10 - 15 entisen top kympin sijasta. Ehkä jengin kannattaisi rauhottua ja katotaan miten noi luokat muodostuu todellisuudessa. Itse tulen ajamaan varmaan pari-kolme kisaa veteraaneissa (kisat lauantaina, jee!) ja MXB superit ja tuskin vien kenenkään pokaaleja.
Lisäksi kaikki vouhottaa kuinka kova taso MXB:ssä on vaikka esim. Imatralla liigassa oli vaan 28 kuljettajaa mukana eli kyllä siellä eriin pääsee. Karkkilassa oli 50 äijää karsimassa ja ne eristä karsiutuneet pääsivät ajamaan sitten B-finaalin yhdessä MX125 karsiutuneiden kanssa. Itsekin noissa supereissa ajoin top 10 sijoituksia minini harjoittelulla (koko kautena 32h) vaikka en todellakaan ole mikään vetomies, eikä A-luokka ole ikinä ollut edes hilkulla. Olen sitä mieltä, että jengi kitisee ihan turhaan. Tuskin joku Kovalainen jaksaa sieltä Belgiasta jotain vetskukisoja tulla ajamaan