Honda CR

sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut sklitva » 3.6.2013 11:25

noo..viripalikat vaikuttaa sen mitä vaikuttaa, lähestulkoon kaikki viriosat parantaa sylinterin täytöstä,ei varsinaisesti rikasta tai laihenna seosta..jokainen pyörä on yksilö eikä samat säädöt välttämättä pelaa kaikilla.siksi pitääki säätää ja ihmetellä tulppia ja tehdä wet line testiä,että on kartalla oman pyörän säädöistä..niin ja perusasiat kuten kampuran stefat on syytä olla kunnos jos haluaa että pyörän saa säätöihin.alakerran painetestin tekeminenkää ei ole pahitteeksi..diy pressure testerin tekee 30-40e motonetin ja jonku hydrauliikkaliikkeen osista..sillä saa testattua pysyykö paineet alakerras>>tietää aikas hyvin onko kone tikissä.
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
controlleR
Pyörä:
400 EXC supermoto
Paikkakunta:
Paltamo/Kajaani
Liittynyt:
19.4.2007 17:44
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut controlleR » 3.6.2013 17:39

sklitva kirjoitti:niin ja perusasiat kuten kampuran stefat on syytä olla kunnos jos haluaa että pyörän saa säätöihin.alakerran painetestin tekeminenkää ei ole pahitteeksi..diy pressure testerin tekee 30-40e motonetin ja jonku hydrauliikkaliikkeen osista..sillä saa testattua pysyykö paineet alakerras>>tietää aikas hyvin onko kone tikissä.


Lähtisin ehkäpä mieluummin alipaineella testaamaan stefojen tiiveyttä mieluummin kuin ylipaineella. Toki tämä vaatii sitten jonkinlaisen alipainepumpun.

Jos nyt kuitenkin kokeilette paineistamista, niin mitään kilon paineita ei välttämättä kannata kokeilla.
Julle1
Liittynyt:
26.12.2012 23:40
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Julle1 » 3.6.2013 18:27

Ainaki mitä pakoaukosta mäntää lampun kans kattelin, näytti ihan uudelta, 20h ajettu. Tulppia poltti talvella päivittäin, kunnes pienensin suutinta kymmenen numeroa. 20h ajettu samalla tulpalla ja ei se ihan oikean värinen ole, muttei ole palanutkaan..

E: Tollasen painetestinhän vois tehdä itse, käytössä on kompura ja mittari, sekun tekee sopivat kierteet johonki putkeen ja laittaa tulpanreikään..

E2: Käsitinkö oikein tuon wet-linen: Konetta käytetään tietyllä kaasulla, otetaan putki irti ja ihmetellään. Mistäs tuon wet-line kohdan huomaa :nolo:

E3: Sullahan oli sklatva tuolla jääratafoorumilla samat ongelmat, mitä mulla nyt :D
Viimeksi muokannut Julle1 päivämäärä 3.6.2013 22:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Parta779 » 3.6.2013 19:03

No se putki on sieltä sisältä märkä, ei kuiva ja nokinen.
Itellä just kattelin tota kelkan pakosarjaa, oli vissi koko pakosarja märkä ja vielä putkiki :D Laitoinki neuloja vähä alemmas. Pitää katella enskaudella mitä se sanoo.
It Ain't fast without mixed gas!
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut FMF » 3.6.2013 19:11

Kannattaa muuten se kelkka kattoa talvella erikseen jos tuntuu ettei ole sillon säädöissä. Kun ei edes tiedä minkälaisen ajon jäljiltä se on laitettu teloille odottamaan lumia. Tuntuu tyhmältä näin kesällä yhtäkkiä laittaa kelkan kaasaria laihemmalle, unohtaa koko homma ja lähteä sitten talvella vedättämään.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Parta779 » 3.6.2013 20:23

Joo, mutta kysessä ihan oma kelkka, ite ajellu ja viimetalven jäliltä on noi säädöt.
Ja se kävi muutenki rikkaalla, ei voinu ajaa jos sato lunta.
Ja sitte katoin sen takii vaan ko te sanoitta ko se nyt tossa palasina lattialla, ko meni pytty niin piti alkaa vähä korjaileen. :D kiitti kuitenki vinkistä.
It Ain't fast without mixed gas!
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut sklitva » 4.6.2013 4:42

Lähtisin ehkäpä mieluummin alipaineella testaamaan stefojen tiiveyttä mieluummin kuin ylipaineella. Toki tämä vaatii sitten jonkinlaisen alipainepumpun.
Jos nyt kuitenkin kokeilette paineistamista, niin mitään kilon paineita ei välttämättä kannata kokeilla


6 psi:n ylipaineella jenkivoorumeilla opastavat järjestään testaamaan..kerran oon tehny ko. operaation ja no problem.

Julle1:juu,on tullu opiskeltua CR:n sielunelämää jo muutaman vuoden,nyt alkaa yhteinen sävel löytyä.paljon oon saanu hyvää oppia säätämisestä jääratapuolen guruilta,jotka tietää muun muassa kaiken näistä kikottimista..;)

wet line tehään
pääsuuttimelle: 5 vaihteella täys kaasusta kytkin/tappo pohjaan.
neulalle 3-4 vaihteella täyskaasulla jne..
ja tyhjäkäynnille muistaakseni saa säädellä ilman vetoja kohilleen..
kyllä sen rajan huomaa pakoputken alkupääs..siitä eteenpäin pitäis olla jokseenki rutikuiva putki..

jos tarttet ohjeita niin voin laittaa kuvia ja vaikka osalistan painetesteristä ku kerkeen..netissä tosin on monista vastaavista diy vehkeistä kuvia ja osalistauksia..
e: mä laitoin oman testerin kii imukaulaan ja tulppasin pakoaukon..en tiä onnistuisko tulpanreiän kautta..
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
HannuPalmu
Pyörä:
Ktm EXC-F 250
Liittynyt:
17.4.2013 22:48
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut HannuPalmu » 8.6.2013 14:58

Onko tietoa kellään että käykö 1998vm alurunkosen takajarrusatula ja se kappale johon satula kiinnitetään niin 1994 vuotiseen? Ja jos joltain sattuu löytymään ihan tommosen putkirunkosen ceeärrän jarruhilppeet niin olisin kiinnostunut ostamaan ne! Ja noista koneen stefoista onko kampiakselin ja vaihdeakselin yms stefat vaihdettavissa ulkoalta päin vai pitäisikö leväyttää koko kone auki?
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut PKS » 8.6.2013 23:51

kampiakselin magneeton puolen stefan sekä vaihdepolkimen akselin stefan saa vaihdettua ulkoa käsin.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 9.6.2013 13:29

Kyselläänpäs taas tyhmiä, eli mulla on Honda CR 250 -91. Kuulin yhden väittävän että ton ikäisissä CR:ssä kakspuolikkaassa ja viissatasessa olisi sama alakerta. Siitähän tuli samantien sellainen hulluvisio mieleen että jos purkaamosta hommaisin tohon kaikki tarvittavat viissatasen osat. Mutta onko tolla väitteellä mitään perää?

Itse selailin varaosa luetteloa, ni ainakin kampiakselin laakerit ja kytkin on sama. Sit jotain teknisiä tietoja löysin, ni ilmeisesti iskunpituudessa on eroa, eli silloin kampiakseli on eri. Kuvia kun olen katellut ni viissatasessa on kytkimen puoleinen koppa erillainen ja vesipummpu, tietysti sen takia kun siinä ei ole pakoaukon säätöhiluja niin kuin kakspuolikkaassa. Mutta entäs sit muut vaihteiston osat ja lohkot? Eli jos hommaisi viissatasen sylinterin, kannen, männän, kampiakslin ja ottaisin paukoaukon säätöhilut pois, ni pitäisikö toi muutos onnistua? Itellä jotenkin sellainen tunne että ei tule onnistumaan, muutakuin hommaamalla koko moottori, mutta ajattelin nyt huvikseni kysyä :)
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Parta779 » 9.6.2013 17:29

Näyttäs ihan pikkusen eriltä. Ja luulis että onki nimittäin 500 kampura on 2x isompi jne...
http://www.partzilla.com/parts/search/H ... parts.html
ja

http://www.partzilla.com/parts/search/H ... parts.html
It Ain't fast without mixed gas!
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Parta779 » 11.6.2013 9:34

Mikäs nyt mun hondaan tuli ko männän vaihoin??
Booaa välillä ylipuolen kaasun ja samat säädöt ko enneki.
Just vaihoin takas isomman suuttimen niin ei voi syyttää että se ois tukossakaan.

Laitoin siis wössnerin männän.
It Ain't fast without mixed gas!
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 11.6.2013 11:57

Parta779 kirjoitti:Näyttäs ihan pikkusen eriltä. Ja luulis että onki nimittäin 500 kampura on 2x isompi jne...
http://www.partzilla.com/parts/search/H ... parts.html
ja

http://www.partzilla.com/parts/search/H ... parts.html


Joo niin mä vähän arvelikin ettei niissä sama alakerta ole. Noissa kuvissa suurin ero on oikean puoleisessa lohkossa, sylinterin etu nurkassa. Kakspuolikkaassa kun se pakoaukon säätimen akseli tulee siitä ylös, jonka takia taitaa sylinterin pulttikin osua eri kohtaan viissataseen verrattuna ja on niissä lohkoissa sit muitakin eroja. No joo varmaan unohdettava koko homma, koko viissatasen moottorista joutuu maksaa varmaan liikaa.

Parta779 kirjoitti:Mikäs nyt mun hondaan tuli ko männän vaihoin??
Booaa välillä ylipuolen kaasun ja samat säädöt ko enneki.
Just vaihoin takas isomman suuttimen niin ei voi syyttää että se ois tukossakaan.

Laitoin siis wössnerin männän.


Mikäs honda, onkos siinä tuota pakoaukon säädintä tai mikä se oikealla nimeltään on? Mulla kävi tossa kakspuolikkaassa kerran vähän vastaavasti männän vaihdon yhteydssä. Ei se kyllä varsinaisesti booannu mutta yläkierroksilla oli hirmu laiska. Siinä jostain syystä kanitti toi pakoaukon säätimen akseli päittäin. En sit tiedä oliko se tiiviste mikä tuli syliterin ja lohkon väliin ni karvanverran ohuempi vai mistä johtu, mut nostin sylinteriä vähän ylös ja viilasin siitä akselin päästä pois ni sit alko pelittää.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Parta779 » 11.6.2013 22:14

Pyörä näkyy tossa sivulla eli honda cr85r ja vika tais löytyä toinen läppä raotti.
It Ain't fast without mixed gas!
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Parta779 » 13.6.2013 17:33

Uutta ongelmaa pukkaa. Elikkä tulee öljyä kannentiivisteen välistä mitä pitäs tehä.
Sano yhestii boo sitte toimi ok menin kotiin ja näin tämän.
Osa nesteistä oli myös karannut
It Ain't fast without mixed gas!