KTM GS-Keskustelua :)

Plussapallo
Pyörä:
-07 matrix. Fude. -05 aerox
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
30.11.2004 22:09

ViestiKirjoittanut Plussapallo » 22.6.2006 17:43

http://nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=367294 ylläoleva ktm nyt myynnissä. jossei mene 1-2viikon sisällä otan pois myynnistä ja laitan kaasarin ja jarrut kuntoon ja taas myyntiin :)
sampakoski
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
17.8.2003 17:29

ViestiKirjoittanut sampakoski » 26.6.2006 22:16

http://www.motot.net/talli/8939 Paljonkoha tämmösellä arvoo ku ei mee millää kaupaks?
jonsson
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.3.2005 21:12

ViestiKirjoittanut jonsson » 28.6.2006 19:38

mitäs mäntiä on isketty vanhoihin kottaraisiin?
täytyis 54,25 mäntä saada mutta ei tahdo löytyä mistään.
ja mistä wössnerin mäntiä saapi?
Nykyinen menopeli tzr 125
plank
Paikkakunta:
Pekola city
Liittynyt:
27.12.2004 21:10

ViestiKirjoittanut plank » 28.6.2006 19:48

jonsson kirjoitti:mitäs mäntiä on isketty vanhoihin kottaraisiin?
täytyis 54,25 mäntä saada mutta ei tahdo löytyä mistään.
ja mistä wössnerin mäntiä saapi?

http://www.motocross-x.com

sivuilla ei näytä olevan, mutta sainpa sieltä 91' hondaankin wisecon männän. kysy vaikka sähköpostilla.
Seesami
Pyörä:
Nismo
Paikkakunta:
Rannikko
Liittynyt:
21.4.2005 19:22

ViestiKirjoittanut Seesami » 28.6.2006 19:49

www.suitzaman.fi

tai

www.jokaosa.fi
mudface
Pyörä:
KTM GS 125 -88
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
22.6.2006 1:05

ViestiKirjoittanut mudface » 4.7.2006 1:11

jonsson kirjoitti:mitäs mäntiä on isketty vanhoihin kottaraisiin?
täytyis 54,25 mäntä saada mutta ei tahdo löytyä mistään.
ja mistä wössnerin mäntiä saapi?

Stormilta löytyy Proxin mäntä. Tuotekuvauksessa lukee, että se on CR:n mäntä, mutta luettelossa on sama tuotekoodi KTM:lle.

http://www.storm-motor.fi/product_info.php?products_id=2229
Wussy
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
5.7.2006 0:50

ViestiKirjoittanut Wussy » 5.7.2006 1:17

Kokeillaanpa..

Ktm 89 mx onkin hauska nakki noiden mäntien suhteen :)

Edellä olikin mainittu että niihin saa proxin mäntiä (honda cr) Stormilta.. Niissä on vain pieni, muttei ylitse pääsemätön ongelma. Männänrenkaan katkospaikkaa joutuu muutaman millin muuttamaan, sekä imupuolen helmaan tekemään uuden muotoilun. Mahdollisesti myös (jaksamisesta kiinni) joutuu avartamaan helmojen välistä. Samalla vaivalla kai sitten pyöristelee valupinnat ym.. :)

Jos tilaat Stormilta myös neulalaakerin, varaudu siihen, ettei se olekkaan ihan sopiva (Laakeri menee kierttikseen, mutta tappi ei enään laakerin läpi).

Joku jossain aikaisemmin kysyi suuttimen koosta, itsellä 125cc 89vm mx:ssä 3mm suutin, jolla sai puuttuvia tehoja nostettua. Toki läpät on jotkut v*tn hiilikuitu kisaläpät ja "rajoitin" on poistettu kurkun ja kampikammionväliltä. Sekä sytty TIETYSTI käännetty aikaisemmalle ;) P-aukon säädin on myös poistettu käytöstä käytännön syistä.

Jostain kun vielä löytäis asbestinauhaa tai vastaavaa pakoputken ympärille ja tehoputken, niin helpottais elämää..
mudface
Pyörä:
KTM GS 125 -88
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
22.6.2006 1:05

ViestiKirjoittanut mudface » 5.7.2006 1:24

Taitaa olla sama kone MX:ssä ja GS:ssä, joten arvatenkin kertomasi modit joutuisi tekemään GS:ssä. Kyllähän se oudolta vaikuttikin, että Kotkassa ja japsissa olisi täsmälleen samat mitoitukset.
Wussy
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
5.7.2006 0:50

ViestiKirjoittanut Wussy » 5.7.2006 1:43

125cc ei saa ylikoko mäntiä, joten ne joutuu tekemään itse :( Johtuu sylinterin kovakromauksesta. Männän teko ja pytyn "poraus" ei kuitenkaan ole iso ongelma.

Hieot, pienelä dremelin laikalla väärässä kohdassa olevan männänrenkaan tapin pois ja poraat toiseen kohtaan 1- 1,5mm reiän ja junttaat isomman (0,1mm) terän sinne kiinni. Sen sitten taas hiot jne..

Sylinteri putken isonnuskin tapahtuu oikein kätevästi tasohoonilla (Autojen kiertokankien liukulaakerit työstetään tällaisella ja tällä ei ole mitn tekemistä porakone hoonien kanssa).

Ainiin unohtui, että mäntää joutuu avartamaan vielä n.4mm, että neulalaakeri mahtuu leveydessä..
Plussapallo
Pyörä:
-07 matrix. Fude. -05 aerox
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
30.11.2004 22:09

ViestiKirjoittanut Plussapallo » 5.7.2006 14:13

Kellään tietoa paljon menee vuoden 82 ktm laatikkoon öljyä?
bätmän
Pyörä:
Husqvarna TE 450 -04, KTM GS 125 -91, Honda Monkey 50 -86
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
6.5.2004 21:29

ViestiKirjoittanut bätmän » 12.7.2006 16:10

Kokemuksesta paras on vakiomäntä sidecarilta noin 160¤.. ei joudu modaileen..
On on.....
Normipaiva
Liittynyt:
24.2.2005 3:42

ViestiKirjoittanut Normipaiva » 8.8.2006 2:59

mikäs ihme muovipalikka on tuossa läppärungon sisällä peittää kahdet läpät melkeenpä kokonaan vaikuttaisi joltain kuristukselta? ja pyörähän oli ktm gs´92
mudface
Pyörä:
KTM GS 125 -88
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
22.6.2006 1:05

ViestiKirjoittanut mudface » 8.8.2006 4:10

Kyllä se on jonkinlainen imuvirtauksen ohjain, ei kuristus. Kysyin nimittäin samaa maahantuojalta.
Normipaiva
Liittynyt:
24.2.2005 3:42

ViestiKirjoittanut Normipaiva » 11.8.2006 0:36

Hei mitenkä te ootte saannu jotka ootte avannu konetta nii ton magneeton mutterin auki millä pidätte kiinni magneetosta ettei pyöri :S
Ceriffi
Pyörä:
10 R
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
21.3.2005 16:19

ViestiKirjoittanut Ceriffi » 11.8.2006 0:59

Ana2 kirjoitti:Hei mitenkä te ootte saannu jotka ootte avannu konetta nii ton magneeton mutterin auki millä pidätte kiinni magneetosta ettei pyöri :S

Pulttipyssy tai magneeton mutterin avaamiseen tarkotettu avain.