KTM 250 EXC 2t/4t

imafinland
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 18:08
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut imafinland » 9.3.2013 15:41

Onko nuo 2005-2009 vuoden 250 EXC-F ja SX-F kovinki eroavaisia? Onko nuissa jotain lapsentauteja? mitenkä tollane 250 SX-F kestäis enskaa?
Seo hyvä kun sen maalaa!
Tapza
Pyörä:
Suzuki PV -98 ja Yamaha DT 07
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
3.11.2007 20:58
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Tapza » 18.3.2013 12:31

Mitä öljyy ootte käyttän 2008 vuotisissa nelari kakspuokeissa? Onko näis vaihteisto öljy ja koneöljy samassa?
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 19.3.2013 19:12

imafinland kirjoitti:Onko nuo 2005-2009 vuoden 250 EXC-F ja SX-F kovinki eroavaisia? Onko nuissa jotain lapsentauteja? mitenkä tollane 250 SX-F kestäis enskaa?


Alusta erilailainen ja valot.
Pöö
line
Liittynyt:
29.4.2012 12:18
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut line » 20.3.2013 14:07

Laskin neulaa pykälällä niin nyt parani. Vielä on opettelua tää 2T säätäminen.
Eloon
Paikkakunta:
Punkaharju // Sln
Liittynyt:
30.12.2006 3:25
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Eloon » 23.3.2013 14:48

Terve! tekeekö tollasel 250 nelaril mitää tieliikentees? Saakos näihin noit 450 sylinteri sarjoja ja paljon maksaa, parissa ilmoituksess oli et mukaan.
Rändömi1
Liittynyt:
28.3.2013 16:03
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Rändömi1 » 28.3.2013 16:07

Heittäkääs joku semmoinen hinta-arvio suurelle konerempalle liikkeessä ja itsetehtynä. Pyörä 250 exc 2t. Mitä kaikkia osia pitäisi vaihtaa männän lisäksi. Tuntimääriä saa myös heittää jos jaksaa. Tiedän, nämä asiat on käyty varmasti täälläkin jo tuhansia kertoja läpi, mutta en jostain syystä löydä nytten enää näitä asioita täältä..
elr
Pyörä:
tön :(
Paikkakunta:
Tois puol jokkee
Liittynyt:
4.4.2009 19:46
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut elr » 28.3.2013 17:28

liikkeessä 1000-1500e riippuu tarviiko paljonki alakerrast vaihtaa osii, ite tehtynä velvii alta tonnilla varmaan
Rändömi1
Liittynyt:
28.3.2013 16:03
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Rändömi1 » 28.3.2013 17:35

Okei, kiitos. Olenko aivan ulapalla jos sanon, että noin 200h välein tarvii isoa remppaa tehdä ja männänvaihdot noin 100h?
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 28.3.2013 17:45

Ihan oikeilla jäljillä olet ellei pidempäänkin kestä. Mulla meni osiin kaikkineen reilu 700e kun ite tein. Kaikki orkkista paitsi kiertari prox ja petarit koyo joita en suosittele rullalaakerin metallikehikon takia. Mahdollisesti hajotessaan tekee nimittäin tuhoja, orkkis laakerin kehikko kun ei helposti hajoa tai tuhoa muita osia ollessaan muoviseosta.
Rändömi1
Liittynyt:
28.3.2013 16:03
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Rändömi1 » 29.3.2013 0:06

Kiitos! Mites kun näistä 2t peleistä ei ole pahemmin kokemusta niin jos oikein olen ymmärtänyt, että mikäli mäntä on menossa niin alkaa kolisemaan jne? Varmasti voi mennä yllättäen myös mutta näin ilmeisesti voi käydä? Muistaakseni täältä olen moista lukenut.
line
Liittynyt:
29.4.2012 12:18
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut line » 29.3.2013 0:20

Mites muute tommoses 250 sx on alakerran huoltoväli? Mäntä menee varmasti tällasella harrastelialla sen 60h.. nyt olis 105h mittarissa niin mihin voi varautua seuraavaksi?
tatu41
Liittynyt:
5.3.2011 11:45
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut tatu41 » 5.4.2013 21:31

paljonko menee keulaan öljyä? oliko 750mm per pumppu?
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut everton » 14.4.2013 11:24

Ihan näin mielenkiinnosta kyselen, millä stongan offsetilla porukka vetää, jos vaikka #1 olis lähimpänä etupyörää ja #4 lähimpänä hyttiä jne..? Ilmoita myös pituutesi..
line
Liittynyt:
29.4.2012 12:18
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut line » 15.4.2013 0:15

Sitten tuli mieleen vielä sellainen kun lueskelin ohjekirjaa, et miten pakoaukon säätimen käyttäytyminen muuttuu sitä ruuvia kiristämällä tai löysäämällä ja miten se vaikuttaa moottori toimintaaan? Tuli vaan mieleen kun ohjeessa kiellettiin sen säätämisestä. Jousen vaikutuksen tiedän mutta entä tää pieni jousi? Pyörä tuntuu vähän nuhaselta,niin voisiko tässä olla jotain pielessä? On tullu ruuvailtua ruuvia ääripäihin jne...

Mites ton ilmaruuvin saa kotikonstein pysymään paikallaa? Tahtoo hieman hupia pyöriä ajosession aikana. Jousta koitin hieman venyttää. Tuntuu nyt hetkellisesti jäykemmältä.

Pyörä edelleen 250 sx -07
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut CR250 » 16.4.2013 11:48

line kirjoitti:Sitten tuli mieleen vielä sellainen kun lueskelin ohjekirjaa, et miten pakoaukon säätimen käyttäytyminen muuttuu sitä ruuvia kiristämällä tai löysäämällä ja miten se vaikuttaa moottori toimintaaan? Tuli vaan mieleen kun ohjeessa kiellettiin sen säätämisestä. Jousen vaikutuksen tiedän mutta entä tää pieni jousi? Pyörä tuntuu vähän nuhaselta,niin voisiko tässä olla jotain pielessä? On tullu ruuvailtua ruuvia ääripäihin jne...

Mites ton ilmaruuvin saa kotikonstein pysymään paikallaa? Tahtoo hieman hupia pyöriä ajosession aikana. Jousta koitin hieman venyttää. Tuntuu nyt hetkellisesti jäykemmältä.

Pyörä edelleen 250 sx -07


SX:ssä pitäisi olla punainen jousi eli ns. löysäjousi, jolloin pa-säädin vastaa herkemmin kierrosten noustessa. Jos säätöproppua kääntää kiinni, niin jousi jäykistyy ja pa-säädin ei vastaa kierroksiin nin herkästi. EXC:n mukana tulee kolme eri jäykkyydellä olevaa jousta Vihreä, Keltainen ja Punainen.

Ruuvaisin sen propun auki, jos tuntuu nuhaiselta. PA-säädinkin voisi olla hyvä tarkastella, jos on joskus levitelty nin ei aina ole takeita säätöjen paikkansa pitävyydestä.