IsaacBawls kirjoitti:Terve!
Tuli tässä sopivasti talvella kauhea innostus motocrossin aloittamiseen. En tiedä lajista kauhean paljon, pitää varmaan käydä kattelemassa tutun ajamista ja kysellä samalla, ennen kuin mitään suurempaa asiasta päättää. Himottaa kuitenkin kysellä jo etupeltoon kaikenlaista pientä ja luultavasti tyhmääkin. Täytän kohta 20v pituutta 175cm, painoa 64kg. Kannattaisiko käytännössä ostaa 85cc pyörä vaiko sitten astetta isompi 125cc pyörä? Onko olemassa jotain "motocross-kursseja" jossa opetettaisiin ajamaan? (asun Espoossa) Kuinka paljon uudet männät keskimäärin maksavat, kun niitä ilmeisesti pitää semi usein vaihtaa? Voiko radalla ajeltavan motocross-pyörän rekisteröidä tieliikennekäyttöön tavalla, että laittaa siihen jotkut irroitettavat lamput +muut härvelit? Vai onko siinä käytännössä mitään järkeä? Kuluttaa varmaan turhaan tuota mäntääkin... Ajatuksena kumminkin.
Kannattaa kyl kääntyä tohon 250cc nelitahtipyörään. On erittäin paljon helpompi ajaa kuin 125cc kakstahti. Piikillä joutuu ajamaan koko ajan kovilla kierroksilla jos haluaa mihinkään päästä ja jos ei vaihteiden ja kaasun käyttö ole jo valmiiksi takaraivossa on varmasti helpompi aloittaa ajaminen tolla nelitahdilla.xQ kirjoitti:IsaacBawls kirjoitti:Terve!
Kannattaisiko käytännössä ostaa 85cc pyörä vaiko sitten astetta isompi 125cc pyörä?
Voiko radalla ajeltavan motocross-pyörän rekisteröidä tieliikennekäyttöön
Piikki on simppeli kampe alkuun.
OA19 kirjoitti:Suzukin pikkunelari painaa samanverran tai vähemmän kun kotarin piikkinen.
OA19 kirjoitti:Alottelijan ei tarvitse pitempien huoltovälien takia oikeestaan aukoa sitä konetta,
OA19 kirjoitti:Ja selkeesti et oo nelaria ikinä ajanut
OA19 kirjoitti:Siinä vaiheessa kun piikki hyytyy niin nelari kulkee vielä nätisti.
zeizei125 kirjoitti:250cc nelitahti on huomattavasti raskaampi käsitellä,ja sitä joutuu huudattamaan kovilla kierroksilla jos haluaa sen mihinkään liikkuvan.
zeizei125 kirjoitti:vai että oikein urakalla paskaa jauhoin?OA19 kirjoitti:Suzukin pikkunelari painaa samanverran tai vähemmän kun kotarin piikkinen.
suzukin pikkunelarin paino vs ktm 125sx.mikä vuosimalli suzukilta on ollut piikkiä kevyempi?
ainakin 2010-vuosimallin rmz 250 painaa ajokunnossa 104.5kg!
ktm 2010 125 sx paino ilmoitetaan tyhjällä tankilla 90.8kg. bensatankki imee 8l ainetta.bensa painaa noin 1kg/l=8kg.joten piikin painoksi jää noin 99kg!painoero piikin hyödyksi 5.5kg!OA19 kirjoitti:Alottelijan ei tarvitse pitempien huoltovälien takia oikeestaan aukoa sitä konetta,
siis pidempien huoltovälien verratuna nyt mihin?OA19 kirjoitti:Ja selkeesti et oo nelaria ikinä ajanut
olen kokeillut crossi ja enduro mallisia nelareita 250cc-450cc.nelipuolikas vääntää mukavasti,mutta ei semmosella uskalla ainakaan hirveästi reuhoomaan ruveta,tosi hätäseen vauhtia kerää kyseinen laite.pikkunelarista en ainakaan tykkää yhtään,kun olen muutamilla ajanut porukka sanoo että huuatan sitä liikaa,ajan kuulemma sitä kuin piikkiä,vaikka pitäs väännöllä ajaa?ja vetomiehet sanoo että pikkunelaria pitää käskee niinkuin piikkiä,mut vanhemmat äijät sanoo että väännöllä sitä viedään?SIIS MITEN VITTU SITÄ OIKEIN SITTEN AJETAAN??HÄ?OA19 kirjoitti:Siinä vaiheessa kun piikki hyytyy niin nelari kulkee vielä nätisti.
siis ketä tässä nyt vertaat ja mihin?????jos nyt harrasteajosta puhutaan,ja huolletuista pyöristä,niin aika HELVETIN KOVAA on jo kyyti kun piikki rupeaa oikeasti puutumaan!!!!!haluan nyt todellakin tietää mitä tällä hyytymisellä tarkoitat?????älä nyt sekoita tässä kahta eri asiaa,ajotaidon puutetta/piikin tehoa!!!!!se ei ole pyörän vika JOS EI OSAA AJAA!!!!!
nyt todellakin tuntuu siltä että sinä OA19 et ole koskaan piikillä ajanut!