Muuta Keskustelua

ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05

ViestiKirjoittanut ilexxx » 11.9.2010 16:11

välzy kirjoitti:
Jepax kirjoitti:MItäs porukka harrastelee talvella kun lumi peittää radat? :|

ajetaanhan sitä rossia talvellakin :seko: :D
Tai menee halliin ajamaan :D
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 11.9.2010 16:19

Joo elikkä ostin juuri käytetyn brembon 2 mäntäs setin satkulla tosta vantaalta.
Ja jarruna toimii beringerin 6 mäntänen satula.'


willik kirjoitti:
J!gs@w# kirjoitti:Koko satula ottaa kiinni enskavanteen pinnoihin. Moto vanteen pinnojen ja satulan väliin jää n 1-3mm

Eli sinulla on varmaan 4-mäntäinen brembo/beringer/FTE jarruna?
Siihen tilalle ihan normi 2-mäntäinen satula niin no problem. ebaystä noita brembolaisia löytyy paljonkin välistä myytävänä.
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 11.9.2010 17:09

ilexxx kirjoitti:
välzy kirjoitti:
Jepax kirjoitti:MItäs porukka harrastelee talvella kun lumi peittää radat? :|

ajetaanhan sitä rossia talvellakin :seko: :D
Tai menee halliin ajamaan :D

jäärataa
yz250f
Pyörä:
yamaha yz250f,rieju mrt -10
Paikkakunta:
Suonenjoki
Liittynyt:
21.1.2010 21:27

ViestiKirjoittanut yz250f » 11.9.2010 18:26

enskaa (lumispoori on muuten pirun mukavaa ku alkaa ite päästä jyvälle siitä että miten ajetaan eikä oo kokoajan turvallaan :lol: ) ,rossia,jäärataa ja minkä verran pienempi takaratas pitää laittaa jäälle pikkunelariin että kiihtyy vielä?tällä hetkellä 13-49 kiekot
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 11.9.2010 21:18

yz250f kirjoitti:enskaa (lumispoori on muuten pirun mukavaa ku alkaa ite päästä jyvälle siitä että miten ajetaan eikä oo kokoajan turvallaan :lol: ) ,rossia,jäärataa ja minkä verran pienempi takaratas pitää laittaa jäälle pikkunelariin että kiihtyy vielä?tällä hetkellä 13-49 kiekot

Ei vakiolla tullu jäällä ajettua, mut eiköhän se 40-41 takaratas oo ihan sopiva.
yz250f
Pyörä:
yamaha yz250f,rieju mrt -10
Paikkakunta:
Suonenjoki
Liittynyt:
21.1.2010 21:27

ViestiKirjoittanut yz250f » 11.9.2010 21:25

Mikes kirjoitti:
yz250f kirjoitti:enskaa (lumispoori on muuten pirun mukavaa ku alkaa ite päästä jyvälle siitä että miten ajetaan eikä oo kokoajan turvallaan :lol: ) ,rossia,jäärataa ja minkä verran pienempi takaratas pitää laittaa jäälle pikkunelariin että kiihtyy vielä?tällä hetkellä 13-49 kiekot

Ei vakiolla tullu jäällä ajettua, mut eiköhän se 40-41 takaratas oo ihan sopiva.

kiitti!pittää kokkeilla, sillähän se selviää
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 12.9.2010 10:58

kyllä nyt harmittaa kaverin puolesta :( käytiin soramontulla ajamassa ja tehtiin hiekkahyppy, no sillähän jäi hyppy vajavaksi ja jymähti suoraan vastapattiin :( lääkärit teki selvää, että sillä olis sääriluut jotenki "painuneet" väärään asentoon sieltä jalkaterän päästä. No se on tievossa pian pari kuukautta rullatuolissa ja ajokausi on ohi :(
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 12.9.2010 21:11

Itse kysyisin vielä toiseltakin tohtorilta jos niille koiville ei tehty mitään muuta (esim. leikattu) kuin istutettiin jäbä pyörätuoliin.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 12.9.2010 22:42

Anssi_L kirjoitti:Itse kysyisin vielä toiseltakin tohtorilta jos niille koiville ei tehty mitään muuta (esim. leikattu) kuin istutettiin jäbä pyörätuoliin.


Olen samaa mieltä.On asioita joilla ei leikitä.
M-Racer
Liittynyt:
28.9.2008 17:38

ViestiKirjoittanut M-Racer » 13.9.2010 8:55

Muutenkin noissa isommissa loukkaantumisissa kannattaa aina kysyä parikin mielipidettä ja mieluiten yksityiseltä puolelta, koska niillä on intoa tehdä kaikki mahdollinen ja sitä kautta tuoda rahaa taloon. Mulla repesi aikoinaan reisilihas irti ja yleisellä puolella olivat sitä mieltä, että lepoa ja sitten vaan hyväksyt sen että et enää voi juosta portaita ylös. Mehiläisessä sitten leikattiin ja ihan ok on vaikka ei sillä enää pitkää matkaa juosta, mutta lyhyet pyrähdykset onnistuu kyllä ja portaitakin voi juosta.
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 13.9.2010 12:43

Nytkun päästiin tuohon yksityinen vs. julkinen vertailuun niin kerronoman kokemukseni.

Noin 15 vuotta sitten jäin bilistä pelatessa lyöntiasentoon kun selkä meni jumiin. Seuraavana aamuna menin terveyskeskukseen kun jokaisella askeleella sattui selkään. Lääkärin pyysi taivuttamaan eteenpäin ja peukalolla kokeili selkärankaa ja sanoin "kaikki ok, noin nuorella kaverilla ei voi olla mitään vikaa selässä". Edelleenkin jokainen askel sattui.

Soitin samantien yksityiselle johon pääsin heti ja seuraavana päivänä kuviin joissa paljastui yhden nikaman ja kahden välilevyn rikkoutuminen.

Kuvien kanssa kävin sitten terveyskeskuksessa näyttämässä lääkärille. Käytiin samalla keskustelu siitä kuinka kannattaisi tutkia myös nuoren kaverin ongelmia.

Ehdottomasti jos lompakko/vakuutukset sallii niin aina vaan yksityiselle. Yksityiseltä puolelta saa myös lähetteitä kunnalliselle puolelle toimenpiteisiin, jolloin yksityiselle ei ole pakko maksaa kuin diagnoosista.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 13.9.2010 18:35

Monet vakuutusyhtiöt myös vaatii että käydään niiden sopimus yksityisellä lääkärillä
ranne putos..
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 13.9.2010 18:42

joo se makaa tällä hetkellä oulussa sairaalassa ja oottelee leikkausta, en ole varma joko on tehty mutta tänään piti leikata. toivottavasti mennee leikot hyvin :|
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 22.9.2010 21:49

Minkälaista kuntoilua teillä on ajamisen lisäksi.Olen ajanut koko kesän 2-5 kertaa viikossa ja aina tuppaa jaloista voima katoamaan.Oikeastaan ne menee hapoille,vaikka yritän muistaa verrytellä.
Tosin yksi syy on tupakka,jota en ole saanut pois ja myös aika vanhalla iällä aloittelin lajin uudelleen.
Oisko vinkkejä?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 22.9.2010 22:58

No mä oon aina ihmetelly miten porukka selittää tapeilta ajamisen käyvän jalkojen päälle, kun ittellä ei ole jalkojen kans ollu tapeilta ajaessa ikinä muuta ongelmaa kuin kahtena ekana keväänä lumispoorilyllerrysten jälkeen n. 1,5h yhtäjaksoisen (ei tauon taukoa) kohdalla kipeytymistä polvissä. Käsiin kyllä ottaa, sitä enempi mitä ylisuuri peli alla on, mutta ei jalkoihin. Oltiin just 4vrk Saarenmaalla ja reisien loppumista valitteli aika moni, mulla ei samoissa lihaksissa edes tuntunu koko aikana. Ainoo ero siinä porukassa ja ylipäänsäkin aina kun moista keskustelua viriää, on fillarienduro. Eli mä harrastan sitä, enkä tiedä ketään joka harrastais ja mopon päällä jalat väsyis. Vaikka toiset käy puntilla ja minä en, mun jalat ei ryydy. Toinen ero on toki sekin, että olen alusta asti harrastusta ajanut enempi tapilta kuin muut, eli jalat on varmasti vahvistunu siinä ohessa lisää. Mutta kun ongelmia ei ole ollut alkuunkaan, väitän kivikoiden, mäkien, kallioiden jopa kylki edellä ylöspäin pompottelun fillarilla antaneen sen pohjan. Trial'n ajamisessa, kuulemma, tyypillisesti aloittelijoilla ei riitä voima eikä nopeus jaloissa. Mulla riitti, ainakin se nopeus ja kestävyys, voima vai massa, sitä en osaa sanoa, ei. Mutta uskallan väittää, että kun maastofillarilla ajat edes kerran viikossa sen enskalenkin läpi, alkaa helposttaa mopoilussa nopeesti. Käy alkuun aika pahasti reisille sutasut, opitpa samalla haltsaamaan pitoa ja milloin sit mopolla annat kaasua, eli se trial-miesten "pitää tietää missä takapyörä milloinkin menee".
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413