KTM 250 EXC 2t/4t

Janos
Liittynyt:
22.4.2013 17:55
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Janos » 22.4.2013 18:45

Olis kiikarissa SX 250 4-tahti, 2009, n.80h. Öljyjä ja suodatinta vaihdettu säännöllisesti. Mitäs muuta tuolle on jo pitänyt tehdä/ on kohta tehtävä? :roll: Ja harrastekäytössä ollut!
HaRtsa88
Liittynyt:
4.6.2010 11:45
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut HaRtsa88 » 22.4.2013 19:59

Janos kirjoitti:Olis kiikarissa SX 250 4-tahti, 2009, n.80h. Öljyjä ja suodatinta vaihdettu säännöllisesti. Mitäs muuta tuolle on jo pitänyt tehdä/ on kohta tehtävä? :roll: Ja harrastekäytössä ollut!

Käy tuo meikän 2 tahteri mielummin, huoletonta ajoa auringon laskuun. Veikkaan et on halvempikin/samaa hintaluokkaa..
Wiltunik
Pyörä:
KTM250exc ,Yamaha DT 125, Suzuki PV, Yamaha yz50,Solifer Speed,Sach DirtyDevil
Liittynyt:
26.4.2011 21:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Wiltunik » 28.4.2013 11:54

elikkä kotarin mootorin päältä löytyy tämmöset numerot: 7-546*16593* niin mikä vuosimalli mahtaa olla kyseessä?
line
Liittynyt:
29.4.2012 12:18
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut line » 28.4.2013 13:01

Rungon vin koodista selviää valmistusvuosi.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 28.4.2013 13:22

Jos pyörä on 2000 luvun puolen välin tienoilta tai uudempi pystyy sen selvittämään myös ihan ulkonäönkin perusteella.
Tosiaan jos se on siis edes suht orkkis kunnossa.
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Jymä » 28.4.2013 14:42

Moottorin sarjanumeron ensimmäinen merkki ilmoittaa vuosimallin (7=2007), jos pyörä on 2000-luvulta. Vanhemmista tai 2010 jälkeen valmistetuista en tiedä.
Edit: Ilmeisesti se menee niin aina. Esim. 9= 1999 tai 2009 ja 0= 2000 tai 2010.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 28.4.2013 15:11

Jos peli on tosiaan 2007 niin siinä pitäs olla vaihdettava sytkäkartta eli tankin alla musta ja harmaa johto yhdistetty lieriömäisellä liittimellä siinä jossain tankin ohjuri rullien kohdalla, tätä ei vielä vanhemmissa ollut.
Myös keula sekä runko ja vanteet pitäs olla alun perin mustat, vanhemmissa oli vaaleet vanteet.
Wiltunik
Pyörä:
KTM250exc ,Yamaha DT 125, Suzuki PV, Yamaha yz50,Solifer Speed,Sach DirtyDevil
Liittynyt:
26.4.2011 21:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Wiltunik » 28.4.2013 15:30

Runko on Gs:n ja moottori on 250cc vm. 02 edellisen omistajan mukaan.mutta eikö 02 pitäsi olla jo nestekytkin? pitäs alakerta remonttia tehdä, 1 vaihde meni paskaksi niin passaako nuiden 98-2002 rattaat sinne?
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Jymä » 28.4.2013 19:38

Ei taida kyllä olla 2002. Tässä suoraan manuaalista:
http://imageshack.us/a/img199/9760/ktmjp.jpg
E: ja tässä jatkoa http://imageshack.us/a/img189/2667/ktm2u.jpg
Veikkaisin, että koneesi on vuodelta 97, jos silloin noudattivat tuota samaa kaavaa.
Wiltunik
Pyörä:
KTM250exc ,Yamaha DT 125, Suzuki PV, Yamaha yz50,Solifer Speed,Sach DirtyDevil
Liittynyt:
26.4.2011 21:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Wiltunik » 28.4.2013 20:46

Jos se nyt on tuo 97, niin jollakin sivulla oon nähny 97-purkupyörän, yllättäen nyt oon koko illan etsiny eikä löydy enää :roll:
Wiltunik
Pyörä:
KTM250exc ,Yamaha DT 125, Suzuki PV, Yamaha yz50,Solifer Speed,Sach DirtyDevil
Liittynyt:
26.4.2011 21:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Wiltunik » 1.5.2013 17:54

Nyt kun rupesin availemaan lohkoja, niin onko muilla ollut probleemaa saada lohkoja raottamaan ylemmän runkokiinnikkeen kohdalta? Ei meinaa aueta millään konstilla. Vetarin puolelta aukeaa ongelmitta ja saa sormenkin väliin, mutta etupuolelta ei millään? Niksejä? :s
sami_y
Pyörä:
ktm exc 250 2005
Liittynyt:
8.5.2013 21:24
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut sami_y » 8.5.2013 21:35

Mikä vois olla vikana kun ei mene vaihde päälle yli 1/2 kierrosalueen ei kytkimellä tai ilman? Kun vaihdetta koittaa vaihtaa niin vaihdepoljin nousee kuin tyhjää vain. Pitää koneessa laskia kierrokset että saa vaihteen silmään. Kone on aukaistu siirtäjät olivat ehjät. Pyörä on exc 250 2005.
tatu41
Liittynyt:
5.3.2011 11:45
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut tatu41 » 9.5.2013 12:20

sami_y kirjoitti:Mikä vois olla vikana kun ei mene vaihde päälle yli 1/2 kierrosalueen ei kytkimellä tai ilman? Kun vaihdetta koittaa vaihtaa niin vaihdepoljin nousee kuin tyhjää vain. Pitää koneessa laskia kierrokset että saa vaihteen silmään. Kone on aukaistu siirtäjät olivat ehjät. Pyörä on exc 250 2005.


mulla sama pyörä mutta -06 ja aivan sama vika.
kaikki vaihderattaat+siirtäjät oli kunnossa. ei mene vaihde sisään vaikka kuinka runnoo mut sitten ku odottaa et kierrokset laskee ni menee pykälät normaalisti silmään.
tatu41
Liittynyt:
5.3.2011 11:45
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut tatu41 » 20.5.2013 10:59

sami_y kirjoitti:Mikä vois olla vikana kun ei mene vaihde päälle yli 1/2 kierrosalueen ei kytkimellä tai ilman? Kun vaihdetta koittaa vaihtaa niin vaihdepoljin nousee kuin tyhjää vain. Pitää koneessa laskia kierrokset että saa vaihteen silmään. Kone on aukaistu siirtäjät olivat ehjät. Pyörä on exc 250 2005.



oisko kellään vinkkejä/tietoa että mikä mahtais olla vikana. otan varmaan tälläviikolla moottorin irti ja yritän saada vian selvitettyä, muutta ei viittis huvikseen koko konetta purkaa kun ei siellä viimekskään ollut mitään merkillepantavaa.
vaihdoin kaikki laakerit ja muutenkin siirtäjät ja rattaat oli kunnossa ja silti vain jatkuu tuo vaihteiden takertelu.
ja tuo vika on kaikilla vaihteilla, elikkä ei mene vaihteet silmään ellei anna kierrosten laskea.
rolle1
Liittynyt:
8.8.2012 1:03
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut rolle1 » 21.5.2013 20:18

mikä olisi vikana kun itselläni ei vaihtee mene päälle lainkaan silloin kun moottori on käynnissä? joskus saattavat mennä päälle sammuneena. pitääkö moottori irrottaa vian korjaamiseksi?