Miksi ihmeessä menit ostamaan moisen romun? Saatat joutua hyvinkin ostamana uudne pytynkin jos sitä on kohdeltu noin, se kun saattaa olla menny aika pahasti soikeaksi. Maksoitko siitä vaan jonkun satasen vai miksi ihmeessä?
Mietis nyt, kietarisatsi ja tasapainotus, osat ja työ siinä 200e. Mäntä 115e, laakeri 25e. Petarit tais olla 45e, kaikki koneen laakerit ja tiivisteet oli aika tarkkaan 200e ja eiköhän siinä kaikki mene. Ainoot kalliimmaat oli keskipakosäätimessä ja vesipumpulla. Pakoaukon säätimen osat yht. n. 150e.
Sylinteri 600e jos se menee, pelkkä pinnoituskin 300e ja huomaa että se pinnostusreissu on aikas todennäkönen jos toi on lämpöleikannu. Se voi hyvin olla, sen voi silti saada vielä käyntiin mutta kone tuntuu ihan paskalta, tietty.
Itse laitoin kaiken uutta missä oli mitään huomauttamista, semmosen 20h sitten kun piti tulla viritetty pyttykin (vaan oli rikottu matkalal ja tulikin tilapäisesti 85cc) ja niihin uppos 1400 tai 1600e...muistas vaan, siis ilman pyttyä. Ja rattaita en uusinut, ne oli kuin uudet, kuten akselitkin. Mm. kytkin laitettiin uusiksi ja kiksin jousi. Ei nimittäin ole mitään järkeä halkasta lohkoja, vaihtaa muutama osa ja pistää nippuun odottamaan että kohta menee jotain muuta. Ei vaan kannatta sen täydellisen rempan jälkene heti laittaa mopoo myyntiin, koska kukaan ei arvosta millään lailla sitä että kone on justiinsa laitettu alusta loppuun uudeks. Kantapään kautta koettu, hieroskelin omastani kauppoja ja hylkäsin juuri ennen laittoa tarjouksen joka oli hiukan parempi kun siitä nyt pyytelen, tuntuu noi kasiaisia ostamassa olevat olevan niin pihalla lajista että ne pitää 1,5v. ajettua peliä täysin pommina kun siihen on jo kietarikin uusittu!