Pyörän Valinta

xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 21.11.2009 21:13

sepostetaa vielä vähä lisää tosta mielenkiintoisesta aiheesta mistä voi jauhaa mailmantappiin asti netissä, saunassa ja ennenkaikkea pubin jakkaralla!

jos otetaan hanurin alle samanpainoiset pyörät nii nelarin on raskaamman tuntoinen koska siinä on painopiste ylempänä aluksi tuntuu raskaalta kääntää mut kaikkeen tottuu toiset nopeampaa ja ilmeisesti toiset ei ikinä.. pitkä pehmeä lähtö suora ja pahimmoilleen vielä loivasti ylämäkeen kun on nii kylläpä siihen puomille vituttaa parkkeerata piikillä.. nelari antaa piikkiin verrattuna kaiken anteeksi vaikka ei sekään mikään kuuraketti alakierroksilta ole.. jos piikillä joku sälli ajaa samaa vaihtia ku toine nelarilla ni saahan se 2t:ltä haiseva kaveri tehä paljon enempi töitä!
ja tomppo92 ei pikkunelaria voi verratakkaan isoon kuten ei piikkiä puolikkaaseen ero on kuin yöllä ja päivällä..
vaan eikös tälle ikuiselle kinastelulle ollu ihan oma aihekkin?? 2t vs 4t???
r0ckstar
Pyörä:
Honda CRF250R -10
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
26.8.2008 20:23

ViestiKirjoittanut r0ckstar » 21.11.2009 22:46

Stumppaako muuten tuollane crossikäyttöön tarkotettu 250-4t enskassa kovinki helposti?
Tomppo92
Pyörä:
Husaberg FS 650e
Paikkakunta:
Äänekoski,Liimattalacity
Liittynyt:
10.3.2008 22:01

ViestiKirjoittanut Tomppo92 » 22.11.2009 0:01

xQ kirjoitti:sepostetaa vielä vähä lisää tosta mielenkiintoisesta aiheesta mistä voi jauhaa mailmantappiin asti netissä, saunassa ja ennenkaikkea pubin jakkaralla!

jos otetaan hanurin alle samanpainoiset pyörät nii nelarin on raskaamman tuntoinen koska siinä on painopiste ylempänä aluksi tuntuu raskaalta kääntää mut kaikkeen tottuu toiset nopeampaa ja ilmeisesti toiset ei ikinä.. pitkä pehmeä lähtö suora ja pahimmoilleen vielä loivasti ylämäkeen kun on nii kylläpä siihen puomille vituttaa parkkeerata piikillä.. nelari antaa piikkiin verrattuna kaiken anteeksi vaikka ei sekään mikään kuuraketti alakierroksilta ole.. jos piikillä joku sälli ajaa samaa vaihtia ku toine nelarilla ni saahan se 2t:ltä haiseva kaveri tehä paljon enempi töitä!
ja tomppo92 ei pikkunelaria voi verratakkaan isoon kuten ei piikkiä puolikkaaseen ero on kuin yöllä ja päivällä..
vaan eikös tälle ikuiselle kinastelulle ollu ihan oma aihekkin?? 2t vs 4t???


Niin tiedän että ne on kaks eri asiaa muistaakseni bike lehessä verrattiin 250cc 2t pyörää ja 250cc 4t pyörää. Kannattaa lukea se ei siitä sen enempää. ;)
Vois kait sitä jarruttaa, jos ois jarrut millä jarruttaa!
Jaze
Pyörä:
KTM 125sx 2009
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
20.7.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Jaze » 22.11.2009 0:06

Tosta testiraporttia piikistä haaveilevalle. Tosin noi ei aivan vakio pelejä oo...
http://twostrokemotocross.com/2009/11/125mx-com%E2%80%99s-2009-shootout-tm-vs-yz-vs-ktm/

Voi kun suomeenkin saatais joskus 2-t kisaluokka. Vois olla täälläkin tungosta puomille.
Ei riemulla rajaa kun crossilla ajaa!
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 22.11.2009 0:26

Enskassahan on... muttei tungosta... nippa nappa 3 kärki on yleiskisan 15 sakissa.
Ja kyllä, rossinelarit on on ihan pyllystä stumppaamisen suhteen vs. enskat, rossiin tarvii laittaa enskan sytkä, putki ja nokat, jotta muuttuis kunnolla.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Jaze
Pyörä:
KTM 125sx 2009
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
20.7.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Jaze » 22.11.2009 0:39

En tarkottanu mitään enskaa. ihan rossi meininkiä vaan... MXJ luokka sieltä pois ja piikkiluokka tilalle enska malliin ja vaikka iso 2-t luokka vielä kaupan päälle.

E: tossa on jotain säpinää englannista http://video.mpora.com/watch/N4jGVVhuV/
Viimeksi muokannut Jaze päivämäärä 22.11.2009 0:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa kun crossilla ajaa!
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 22.11.2009 0:44

Ei siellä varmaan tungosta ois.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
Jaze
Pyörä:
KTM 125sx 2009
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
20.7.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Jaze » 22.11.2009 0:56

Tais vaan olla enska puolellakin hieman enemmän piikkiluokassa kuin 250 4-t luokassa kuskeja?
Ei riemulla rajaa kun crossilla ajaa!
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 22.11.2009 1:06

Ei kyllä yleensä, ainakaan mun laskutaidon mukaan.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
Jaze
Pyörä:
KTM 125sx 2009
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
20.7.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Jaze » 22.11.2009 1:57

No kalkun sivuilta nyt luurasin jostain kisasta kuinka noita kuskeja oli ollu.
Ei riemulla rajaa kun crossilla ajaa!
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 22.11.2009 9:13

Tomppo92 kirjoitti:Tähä ei voi muuta sanoa että zeizei125 miks väität tommosta paskaa mikä ei pidä paikkaansa? Voi hyvinkin olla että 250cc pikku nelari on kevyempi kuin 125cc lussu piikki. Itsellä tuommonen Husaberg FE450cc ja ei todellakaa tarvii huudattaa ku mäkeen lähtee alaalta pintakaasulla nii aina nousee ylös, tietenki jyrkempiin mäkiin täytyy jo ottaa vähän vauhtia. Mitä tota piikillä ajoa katteli nii tyypit nous ja huudatti tappiin asti että pääs ne matalemmat mäet ylös.


siis KUINKA vanha sinä olet?11-vuotta vai?nelipuolikkaalla ei tarvi isoa kaasunkäyttöä että pääsee mäen ylös? NO AIJAA!!!!!!!!sinähän varsinainen kurapyörä asiantuntija olet!!!!!!ja että piikillä joutuu oikeen huudattaa sitä konetta että pääsee jotain mäkeä ylös!!!!!NO JOO EIPÄ OLIS TÄMÄKÄÄN TULLUT ITSELLÄ MIELEEN!!!!!!!125 vs 450 ei ole vertailukelpoisia keskenään JOS PYSTYT YMMÄRTÄMÄÄN!!!!!

mitä jos tomppo menisit jonnekkin mopokeskusteluihin jakamaan näitä viisaita ja asiantuntevia neuvojasi/HAVAINTOJASI??????????

kaveri vertailee piikkiä ja nelipuolikasta keskenään.....oikee einstein....
Wula
Pyörä:
Honda NSR 125R
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
2.9.2007 13:38

ViestiKirjoittanut Wula » 22.11.2009 13:07

PäRi kirjoitti:nelari vaan antaa enemmän anteeksi, jonka takia se on mukavampi aloittelijalle.


Siinä totuus.
Ja zeizei on nyt ihan hissukseen jos ei asiallisesti voi vastata...
Many things can be preserved in alcohol, dignity is not one of them.
joona__
Liittynyt:
25.8.2009 18:50

ViestiKirjoittanut joona__ » 22.11.2009 16:41

moi. minkäslainen mun kannattais hankki ku oon 167 pitkä?ja oon just alottamassa crossin
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 22.11.2009 18:02

piikkinen tai 250cc nelari. ja noista löytyy sen verran tehoo että kannattaa aloitella rauhallisesti.
jappis
Pyörä:
kx450f -09
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
11.1.2008 0:13

ViestiKirjoittanut jappis » 22.11.2009 18:55

joona__ kirjoitti:moi. minkäslainen mun kannattais hankki ku oon 167 pitkä?ja oon just alottamassa crossin

joo edelleen olen täysin sitä mieltä, että toi kakspuolikas nelari on se helpoin pyörä aloittaa laji. Varovainen kyllä kannattaa olla meinaan kyllä siitä ruutia löytyy! Kunhan tuntee omat taidot niin selvii ilman haavereita. Onhan se piikki kans vaihtoehto, mut aikas paljon hankalampi pyörä ajaa ainakin koneen puolesta.