KTM 250 EXC 2t/4t

PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut PKS » 21.5.2013 20:49

kyllä
Wiltunik
Pyörä:
KTM250exc ,Yamaha DT 125, Suzuki PV, Yamaha yz50,Solifer Speed,Sach DirtyDevil
Liittynyt:
26.4.2011 21:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Wiltunik » 27.5.2013 21:01

Kärsiikö 250sx kotariin laittaa hoonauksen jälkeen 67.50 männän, kun aikaisemmin on ollut 67.47... kun tuota 67.47 kokoa ei löydy mistään, entinen on prox ja tilaisin wisecon?
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut paapeli » 28.5.2013 14:49

Joku enemmän tietävä saa korjata, mutta muistaakseni wisecoa on yleensä vain ekan kokoisena, eli tuossa tapauksessa 67,45 tai 67,46. Koko on vain nimellinen, tuo 67,50. Tuon takia vanhat vehkeet hajoaa viimeistään, kun on uusi kallis mäntä jo väljä kuluneeseen sylinteriin nähden. Joku ammattilainen mittaamaan pytty.
Eli osta jonkun muun merkkinen, eli prox, kun on ollutkin, ja halvempikin. ;)
line
Liittynyt:
29.4.2012 12:18
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut line » 28.5.2013 16:00

Vertex mäntiä löytyy 67.48 kokoon asti ja voin suositella kyseistä mäntää. Suosittelen mittauttaa jossai koneistamolla se sylinteri niin saat oikean koon siihen. En muista tarkalleen mut oliskohan 3-5 satasta se välys.. 5 max. Korjatkaa jos olen väärässä.
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Öljyjä!

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 2.6.2013 21:11

Moi! Palasinpa tuolta nelari puolelta takas tänne, ja voin lisäksi kertoa että toista kertaa ei enää nelaria tähän taloon tule :)

Mutta niin, onko täälä mitään sellasta kaikkien suosittelemaa "huippuöljyä" laatikkoon mitä kannattaisi sinne tyrkätä? Aikoinaan vanhassa 250 exc:ssä taisin käyttää Castrolin MTX öljyjä, viskositeettiä en muista. Varmaan tuo sama tavara sopii hyvin tähän 250 SX minkä ostin juuri. Mites halpahallit, kellään suositella jotain biltema/motonet tms 2t seos öljyjä. Ei kyllä ole mikään tarve säästää öljyissä mutta ainakin tuohon 525 sain halvalla motonetistä todella laadukasta öljyä mottiin.

Ootteko kesällä käytelly jäykempiä litkuja?

Ainiin, nyt kun noista männistä juuri puhetta niin meneekö se tosiaan muka niin, että eka A-mäntä sitten B, C ja neljäs mäntä D jonka jälkeen sylinteri vaihtoon?? Kuulin moista legendaa. Nyt mittarissa 32h ja varmaan B mäntä laitettava sisään kohta.
TILMA
Liittynyt:
1.3.2010 10:18
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut TILMA » 2.6.2013 21:18

Moi
Hävis tänään vaihteet exc 250 2002. On pelkästään vapaa. Vaihde vipu liikkuu niinkuin pitääkin mutta ei löydä vaihteita. Onko hajua mikä vikana ?? Moottori purki ?
line
Liittynyt:
29.4.2012 12:18
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut line » 2.6.2013 21:32

Jos vain 32h mittarissa niin eiköhän vielä A männällä mene seuraava. Itse vaihdoin 80h kohdalla vielä A koon männän. Suositus kait on B koko käytetylle sylinterille. Eri ylikokoja löytyy eri valmistajilta.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut AceFin » 3.6.2013 0:30

DeLeTeD kirjoitti:...ole mikään tarve säästää öljyissä mutta ainakin tuohon 525 sain halvalla motonetistä todella laadukasta öljyä mottiin.

Kerros mitä öljyä sulla on ollut koneessa, itsellä kun juuri 525 kotka ja halvat ja hyvät öljyt totta kai kiinnostaa ;)
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 3.6.2013 14:30

Hmmh tässä oon yrittäny nyt puol päivää pähkäillä, että mitä öljyä se oli mutta en kyllä muista millään nimeä. Joku 4L kannu motonetissä se oli ja hinta oli 20-30€. Siks oikeestaan niitä öljyjä tuöin kyselemäänkin kun ei muista enää mitä on tullut suosittua.

Okei eli että sinne vois tuupata viellä A-mäntää uudiks sisään, en mie kai ihan viellä vaiha jossain 50-60h kohilla jos sitten. Mmm milloinkohan B:tä sitten sinne laittelis, kai jossain 120-150 kohilla sen jälkeen saa varmaan jo aukoo mottia
line
Liittynyt:
29.4.2012 12:18
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut line » 3.6.2013 15:24

DeLeTeD kirjoitti:Hmmh tässä oon yrittäny nyt puol päivää pähkäillä, että mitä öljyä se oli mutta en kyllä muista millään nimeä. Joku 4L kannu motonetissä se oli ja hinta oli 20-30€. Siks oikeestaan niitä öljyjä tuöin kyselemäänkin kun ei muista enää mitä on tullut suosittua.

Okei eli että sinne vois tuupata viellä A-mäntää uudiks sisään, en mie kai ihan viellä vaiha jossain 50-60h kohilla jos sitten. Mmm milloinkohan B:tä sitten sinne laittelis, kai jossain 120-150 kohilla sen jälkeen saa varmaan jo aukoo mottia


Meinasin kolmannen männän vaihdon tehdä 140-150h kohdalla ja B mäntä. Pitää ennen vaihtoo vielä mitata sylinteri.

Vähän epäselvää että missä vaiheessa pitäis kiertokanki uusia ja kampiakselia laakeroida? Veikkaan että kolmannen männänvaihdon yhteydessä..?
.
MikluW
Pyörä:
KTM 250SXF 2006
Liittynyt:
27.9.2010 20:16
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut MikluW » 3.6.2013 16:29

Asia koskee kyllä pyörää 250 SX-F mutta ei kait se haittaa. Mitä pitäis tehdä, ku kylmänä lähtee ihan hyvin käyntiin, mutta pyörän lämmetessä kunnolla, se sammuu yhtäkkiä jos vähänkin löysää kaasua. Sen jälkeen pitää ottaa että kone jäähtyy, jotta lähtee uudelleen käyntiin. Uus tulppa on, mutta ei ole vielä paikallaan.

Kiitos
Kawasaki kx 85 -04
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 3.6.2013 20:38

Noh vaihda nyt ainakin se tulppa paikalleen :D Voipi olla puolassakin tpsin noista nelareista ei ikinä ota selvää
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 7.6.2013 10:15

AceFin kirjoitti:
DeLeTeD kirjoitti:...ole mikään tarve säästää öljyissä mutta ainakin tuohon 525 sain halvalla motonetistä todella laadukasta öljyä mottiin.

Kerros mitä öljyä sulla on ollut koneessa, itsellä kun juuri 525 kotka ja halvat ja hyvät öljyt totta kai kiinnostaa ;)
Hei kävin tossa motonetissä äsken ettimässä tohon 2t peliin öljyjä niin löyty nyt tuokin mitä käytin nelariin, eli Se oli sitä Delvaccia, oliko se sitten Motulia vai mitä, kuitenkin kuorma-autoihin tarkoitettua 15W-45W (jos nyt oikein muistan) delvaccia jota saa 4L purkissa. Ja on oikeasti laadukasta
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut AceFin » 7.6.2013 10:43

Ookkei, täytyy varmaan seuraavaks laittaa sellasta, kunhan saa nykyisen kulutettua.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Juunish » 8.6.2013 1:22

Kysellääs täältä: himottais tällanen ostaa 300ccnä katuajoon. Millaset huoltovälit? Mitä huolletaan ja milloin? Suunnilleen samallatavalla huoltoja kun kisapiikkeihin? Öljyt 10h välein ja sitärataa katuajossa...

Millasia nää on katuajossa, kuluttaako paljonki bensaa? Tarkotus olis kyllä käydä ajamassa motoa myöskin, ja tottakai myös enduroa mahdollisuuksien puitteissa. Käsittäny niin että nää taitaa olla ihan mukavia pelejä kadullekkin+halvempia kuin nuo 450cc+ nelarit?
Midrace Aerox projekti