Muuta Keskustelua

pecu_83
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
28.5.2008 10:18

ViestiKirjoittanut pecu_83 » 28.9.2010 9:23

Suiza_88 kirjoitti:Hmm, lohkot irrallaan toimii kaikki vaihteet niinku pitää, mutta ku ne lyö kasaan niin ainoastaan vapaa ja ykkönen toimii. Vaihteisto on koottu täysin kirjan mukaan.


Pyörititkö moottoria samaan aikaan kun kokeilit meneekö vaihteet läpi? Jos pyöritit eikä siltikään mene ja vaihteisto on koottu kirjan mukaan, niin kuulostais siltä, että siellä on jotain killissä. Esim. vaihteen siirtäjät tai siirtäjien akselit tai vaihteiston akselit.
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 28.9.2010 20:55

Juu pyöritin konetta samalla, ja mitä tarkottaa killissä? :D
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05

ViestiKirjoittanut ilexxx » 28.9.2010 21:25

Rupesin tossa miettii et olisko parempi et olis korkeempi ohjaustanko. Ni ostetaanko yleensä uusi tanko vai jotain korotus paloja? ja mitä luulette, että onko tollane vakio tyyppinen renthal fattis, vakiokiinnikkeis liian matal n.185 tai jotain sinnepäin pitkäl siis että olisko todennäköistä, että olis parempi ajaa korkeemmal setillä? :lol: :s
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 28.9.2010 22:11

Noi menee aika pitkälti mieltymysten mukaan. Mitä korkeempi tanko sitä vakaampi, mitä matalampi sitä helpompi mutkissa noin niinkun kärjistettynä. Tankoa kääntämälläkin pystyy jo jonkin verran säätämään korkeutta, ja jos sitä haluaa ylemmäs niin koropaloista kannattaa varmaan lähtee jos stonga tuntuu muuten hyvältä.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 29.9.2010 23:18

Oot muute jäjillä ;)
Eli korkeempi tanko on aina paremmin hallinassa tapeilta, matalampi taas pers penkissä spooreissa.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 29.9.2010 23:49

itekki tykkään ajaa korkeella tangolla ei selkäkään väsy nii paljoo mut kyllähän se tuntuu tiukoissa savimutkissa niinku harrikkaa ajais eli joku kompromissi siihenki täytyy sovitella..
pistäny silmää ku nuo kuhat ajaa superia rapakontakana et niillä on iha uskomattoman matala tanko
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 30.9.2010 19:06

xQ kirjoitti:itekki tykkään ajaa korkeella tangolla ei selkäkään väsy nii paljoo mut kyllähän se tuntuu tiukoissa savimutkissa niinku harrikkaa ajais eli joku kompromissi siihenki täytyy sovitella..
pistäny silmää ku nuo kuhat ajaa superia rapakontakana et niillä on iha uskomattoman matala tanko
Vissii juuri niitten kurvien takia huippukuskit ei käytä niitä. Itsekin kun olen hidas kurveissa niin en voisi kuvitellakkaan että tanko olisi niin ylhäällä haittaamassa vielä.

Löytyykö alle 09 kawoihin mitään parempia penkkejä? En ainakaan äkkiseltään löytänyt.
teeäm
Pyörä:
250exc,2X144sx,560smr ja 350sx-f
Paikkakunta:
Vimpeli
Liittynyt:
7.4.2008 22:38

ViestiKirjoittanut teeäm » 30.9.2010 19:52

xQ kirjoitti:itekki tykkään ajaa korkeella tangolla ei selkäkään väsy nii paljoo mut kyllähän se tuntuu tiukoissa savimutkissa niinku harrikkaa ajais eli joku kompromissi siihenki täytyy sovitella..
pistäny silmää ku nuo kuhat ajaa superia rapakontakana et niillä on iha uskomattoman matala tanko

Ne kuhat siellä rapakontakana on keskenkasvusia.... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=BylpKHjFY0A
^J0R1^
Pyörä:
honda crf250r 08, pv 60cc, honda monkey, crz 125cc
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
12.8.2009 20:33

ViestiKirjoittanut ^J0R1^ » 1.10.2010 9:19

Onko kellään tietoo onko crossi pyöriin saatavilla ns. enduro settejä jossa tulis valot ? ku alkaa jo illat olla pimeitä niin ei nää ajaa! Kaveri sano et olis mut en kyllä ite löydä.
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54

ViestiKirjoittanut Hsippe » 1.10.2010 14:06

No Ameriikasta löytyy mitä vaan...
https://www.bajadesigns.com/NET/C-111/E ... HTING+KITS

Mutta ei tuolta paljoo kande tilata, ite rakentamalla selvii satasella jos vaan pyörästä löytyy sähköä. Jos ei löydy niin uuteen staattoriin tai valopuolaan + reguun menee pari kolme saturaista. Taas kerran tee se itse mies (tai nainen) käämii valopuolan itse ja säästää...
Staattoreita löytyy mm Electrexiltä:
http://www.electrexworld.co.uk/
Tai kotimaasta esim MP-Racing:
http://www.mp-racing.fi/vauhtipyoratvir ... 43_86.html

Toisaalta ei pyörään asennettavalla valolla oikein pärjää, paljon parempi on kypärävalo, se ei heilu kaasun ja jarrun käytön seurauksena maasta taivaisiin vaan näyttää aina sinne minne katsotkin.
Tuolta valmis setti (tai ainakin umpio koti rakenteluun)
http://www.valotukku.fi/tuotteet_endu_kyparavalo.htm
Tuo Milan umpio on kypäräkäyttöön ehdottomasti paras eli kevyin ja siinä on hyvä tasainen valokuvio. Ostamalla pelkän umpion (esim Valo Artsilta 65€) + kiinan xenon sarjan( 45€ ebay) ja kasaamalla akku/laturi setin itse selviää satasia halvemmalla.
Kuukkeloimalla löytyy paljon juttua kypärävaloista
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 2.10.2010 17:17

Perussettiä, lohkojen välistä menee tiiviste, etukate halkee, takakate lentää mettään kuten myös kiksi ja änkkä. Kiristäkää niitä ruuveja!!! :D
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
jonthu
Pyörä:
Honda crf 250 ja Derbi drd racing
Liittynyt:
4.5.2010 15:19

ViestiKirjoittanut jonthu » 2.10.2010 18:47

Olen 14v 175cm pitkä ja nykynen pyörä on toi 85cc Honda. Oon tossa talven aikana vaihtamassa isompaan pyörään et kumpi kannattais ostaa 250 4-t vai 125 2-t vuosimallia 2007 ja siitä ylöspäin ja kertokaapa samalla minkä merkkinen pyörä kannattais ostaa
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 2.10.2010 19:22

jonthu kirjoitti:Olen 14v 175cm pitkä ja nykynen pyörä on toi 85cc Honda. Oon tossa talven aikana vaihtamassa isompaan pyörään et kumpi kannattais ostaa 250 4-t vai 125 2-t vuosimallia 2007 ja siitä ylöspäin ja kertokaapa samalla minkä merkkinen pyörä kannattais ostaa

tottakai nelari :lol: , eiks tää kysymys kuulu osastolle "pyörän valinta"?
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50

ViestiKirjoittanut 201262 » 2.10.2010 19:38

mikulov kirjoitti:
jonthu kirjoitti:Olen 14v 175cm pitkä ja nykynen pyörä on toi 85cc Honda. Oon tossa talven aikana vaihtamassa isompaan pyörään et kumpi kannattais ostaa 250 4-t vai 125 2-t vuosimallia 2007 ja siitä ylöspäin ja kertokaapa samalla minkä merkkinen pyörä kannattais ostaa

tottakai nelari :lol: , eiks tää kysymys kuulu osastolle "pyörän valinta"?

Täysin eri mieltä, oma poitsu s.-98, pituus 170cm , c/b viiden parhaan joukossa.Laitettin piikki, pari treeniä, ajaa jo kovempaa kuin kassarilla.Alusta ei toimi vielä lainkaan, poika painaa 55 kg.Välttäkää nelareita, tää maksaa muutenkin jo liikaa...
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 2.10.2010 19:52

201262 kirjoitti:
mikulov kirjoitti:
jonthu kirjoitti:Olen 14v 175cm pitkä ja nykynen pyörä on toi 85cc Honda. Oon tossa talven aikana vaihtamassa isompaan pyörään et kumpi kannattais ostaa 250 4-t vai 125 2-t vuosimallia 2007 ja siitä ylöspäin ja kertokaapa samalla minkä merkkinen pyörä kannattais ostaa

tottakai nelari :lol: , eiks tää kysymys kuulu osastolle "pyörän valinta"?

Täysin eri mieltä, oma poitsu s.-98, pituus 170cm , c/b viiden parhaan joukossa.Laitettin piikki, pari treeniä, ajaa jo kovempaa kuin kassarilla.Alusta ei toimi vielä lainkaan, poika painaa 55 kg.Välttäkää nelareita, tää maksaa muutenkin jo liikaa...


Miten tää liittyy pikkunelari vs. piikki väittelyyn? Tottakai sillä 125:lla pääsee kovempaa kun kassarilla.