KTM 250 EXC 2t/4t

DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 8.6.2013 23:18

Hukkaan menee enska kadulle... Kyllä sillä keulii ja vejättää huoltovälit on ainankin noin kaksinkertaset piikistä, mitä nyt koneöljyt ja suodattimet 10h välein tietty riippuen ajosta tuskimpa se katu pahemmin pöllyää.
Oman kokemuksen mukaan ei sovi kyllä 2t kadulle mutta ei se sopinut tuo 525 paljoa sen enempää.
Alavääntöä tosta 300exc löytyy vähän enemmin mitä 250 eipä siinä hirveesti muuta.
Männällä kai kadulla vois mennä 100-150h alakerralla 200-300h. Kisakäytössä voi puolittaa sitten nuo.
Sattupa tällänen linkki silmään just samalla tosta 300exc kadulle


Ei kellään oo suositella mootoriöljyjä 250 SX? Löytäs jonkun hyvän hinta/laatu suhteellisen ni vois lähteä kyselemään suoraan 20L kanisteria..
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Juunish » 9.6.2013 3:34

Tarkotuksena olis siis smotot laittaa, ja käydä välillä tuolla lähellä (laittomalla :seko: hoorekin) montulla käydä ajelemassa. Ja sitte ehdottomasti stunttailuun tulisi. Harkitsisin oikeasti todella vakaasti tollasta 610 katulaiskaa hussea, jos vain olisi laittaa se 7k rahaa heti siihen pyörään, mutta kun ei ole.

Huoltojen kanssa ei ongelmaa ole, mutta en jaksa säästää kahta vuotta pyörään, kun jossain vaiheessa autokin alkaa kiinnostaa kuitenkin :roll: Joten sen takia tässä etitään semmosta hyvää hinta/laatusuhde kompromissia, ja kuitenki 2-tahti on aina 2-tahti :D
Midrace Aerox projekti
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut OA243 » 10.6.2013 6:39

Jos haluaa täällä infoa niin paras tapa olla saamatta sitä on kyllä kertoa ostavansa pyörän kadulle tai/ja ajavansa kielletyillä paikoilla.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Juunish » 11.6.2013 2:49

En kyllä jaksa ymmärtää mikä siinäkin on sitte vikaa laittaa tämmönen kadulle. Ihme ennakkoluuloja, mulla syyt on kuitenki omasta mielestä varsin pätevät.. Jollain sitte jotain parempia ehdotuksia ku tällanen perkele?

Hoorekkihan on ollu virallinen paikkakin aiemmin, muttei oo pidetty kunnossa enää vuosiin koska ei oo ollu riittävästi rahaa. Varmaanki siinä laillisen ja laittoman välimaastossa siis on... Ja kuten tuli myös todettua, niin metsässä varmastikkin tulen ajelemaan huomattavasti enemmän kuin nyt mopoaikoina on tullu ajeltua. Tässä on kuitenki hehtaaritolkulla metsää ympärillä :roll:

Ja sitte vielä, että luuletko tosiaan että ostaisin tällasen jos ajokorttiuudistuksen myötä mulla olis mahdollisuus ostaa 600cc kunnon katupyörä, en todellakaan ostaisi :paha:

Jos se vittu on siitä kiinni missä sillä pyörällä ajaa niin varmaan parempi lopettaa täällä kyseleminen samantien. Ihmeellistä touhua ei voi muuta sanoa. Eiköhän tollanen nyt kuitenki asiansa aja stunttikäytössä ja katurälläyksessä paremmin kuin vaikka piikkinen kotari, kyllä niitäki tuolla kadulla on, meneekö hukkaan? Ei näytä menevän. Vituttaa tollanen asenne jengillä, onko aina pakko olla se maailman vitun täydellisin motocrosskuski, että voi ajaa 300cc kooteeämmää. Joo-o, ei mulla tän enempää avautumista, väsymyksen piikkiin laitettava.

Ja jos joku vielä tän jälkeen haluaa kertoa, niin olisko sitte jotain sopivampaa pyörää kadulle, missä tehoakin olis n. samaaluokkaa kuin tässäkin... ei kiinnosta ajella noilla tt-piikin tehosilla nelaripyörillä. Ja deletedille kiitokset asiallisesta vastauksesta.
Midrace Aerox projekti
enskapena
Pyörä:
2011 Ktm Exc 250
Liittynyt:
9.2.2006 10:04
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut enskapena » 11.6.2013 9:02

Huoh, kyllä se Hoorekki on ihan täydellisesti ajokiellossa, älä nyt sinne ainakaan mee rässimään.
www.vantaanmoottorikerho.fi tuolta saat tietoo Vantaan alueen LUVALLISISTA ajopaikoista.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Juunish » 11.6.2013 10:04

Jaaha no en tiiä sitte, ainaki siellä pari viikkoa sitte pari kilvetöntä crossia kiersi rataa.. :roll:
Midrace Aerox projekti
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut OA243 » 11.6.2013 22:00

Juunish kirjoitti: Eiköhän tollanen nyt kuitenki asiansa aja stunttikäytössä ja katurälläyksessä paremmin kuin vaikka piikkinen kotari, kyllä niitäki tuolla kadulla on, meneekö hukkaan? Ei näytä menevän. Vituttaa tollanen asenne jengillä, onko aina pakko olla se maailman vitun täydellisin motocrosskuski, että voi ajaa 300cc kooteeämmää. Joo-o, ei mulla tän enempää avautumista, väsymyksen piikkiin laitettava .


Omasta mielestäni jos ajaa stunttia niin vois ajaa sitä sellasella pyörällä millä isotkin pojat ajaa, eli 600cc kyykky vois olla se laite. Se on vähän kun vertais fillaria ja crossipyörää kun vertaa 300cc 2-tahti exc:tä ja 600cc 4-tahti kyykkyä, kyllähän enskalla nyt kuka vaan keulii.

Ja piikkiset kotarit menee kadulla täysin hukkaan, muutan mieleni kun tapaan yhdenkin fiksun kaverin joka ajaa valkokilpi exc:llä katuliikenteessä muuten kun matkalla treenipaikalle. Mutta täysin ohi aiheen. Se 300cc on todella huono kadulla, sen takia sitä ei siihen käyttöön kannattaisi ottaa. Tällä foorumilla olevat vitun kovat crossikuskit voi varmaan laskee yhden käden sormilla, itse en niihin ainakaan kuulu.

Voisin kuvitella että 450cc ruisku on katukäytössä huomattavasti fiksumpi peli vähäsemmän tärinän ja bensankulutuksen takia, tosin perseestähän se on kadulla ajella nappuloilla ja ne sulaa allekin.
sami_y
Pyörä:
ktm exc 250 2005
Liittynyt:
8.5.2013 21:24
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut sami_y » 11.6.2013 22:48

sami_y kirjoitti:Mikä vois olla vikana kun ei mene vaihde päälle yli 1/2 kierrosalueen ei kytkimellä tai ilman? Kun vaihdetta koittaa vaihtaa niin vaihdepoljin nousee kuin tyhjää vain. Pitää koneessa laskia kierrokset että saa vaihteen silmään. Kone on aukaistu siirtäjät olivat ehjät. Pyörä on exc 250 2005.

Olisko rovaniemen seudussa ketään joka tietäs näistä. Voisin käydä näyttämässä osia. Alkaa itellä ideat loppumaan. Ei viittis kovin monesti konetta aukoa. Neuvoa kaivataan.
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut paapeli » 12.6.2013 8:07

"pakko olla se maailman vitun täydellisin motocrosskuski, että voi ajaa 300cc kooteeämmää"
Itse ajan harvat ajot 300 koooteeeämmällä rauhallisuuden vuoksi, enkä osaa ajaa yhtään krossia. Yhtään leveätä polkua isompaa tietä ihan väiskiä ajella. Kadulle pääsääntöisesti ei pitäisi päästää juuri ketään alle vaikkapa 24 vuotiasta. :paha:
Itse ainakin alle parikymppisenä kusipäänä vielä piti kaasutella joutavaa yleisillä teillä. :nolo: Tosin autoilla.
Ja varsinkaan ei tarvi kirota noin paljoa.. Näkee asenteen jo siitäkin.
Toki itse kiroan lähes enemmän bomper ajajille, jotka yleisessä liikenteessä harjoittavat taitojaan. Kohta katsastellaan pyöriä yms. mukavaa.. :paha:
Näin ajattelee senilix.
josko
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
19.10.2003 15:52
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut josko » 12.6.2013 9:39

sami_y kirjoitti:
sami_y kirjoitti:Mikä vois olla vikana kun ei mene vaihde päälle yli 1/2 kierrosalueen ei kytkimellä tai ilman? Kun vaihdetta koittaa vaihtaa niin vaihdepoljin nousee kuin tyhjää vain. Pitää koneessa laskia kierrokset että saa vaihteen silmään. Kone on aukaistu siirtäjät olivat ehjät. Pyörä on exc 250 2005.

Olisko rovaniemen seudussa ketään joka tietäs näistä. Voisin käydä näyttämässä osia. Alkaa itellä ideat loppumaan. Ei viittis kovin monesti konetta aukoa. Neuvoa kaivataan.


En usko että tästä on sun tapauksessa apua, mutta ei se ainakaan haitaksi oo.
Suosittelen kaikille joilla on 250/300 ktm. Ite ainakin yllätyin kuinka iso muutos oli varsinkin kovilla kierroksilla vaihdetta vaihtaessa. Helppo ja ilmainen kikka!
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Juunish » 13.6.2013 21:51

paapeli kirjoitti:"pakko olla se maailman vitun täydellisin motocrosskuski, että voi ajaa 300cc kooteeämmää"
Itse ajan harvat ajot 300 koooteeeämmällä rauhallisuuden vuoksi, enkä osaa ajaa yhtään krossia. Yhtään leveätä polkua isompaa tietä ihan väiskiä ajella. Kadulle pääsääntöisesti ei pitäisi päästää juuri ketään alle vaikkapa 24 vuotiasta. :paha:
Itse ainakin alle parikymppisenä kusipäänä vielä piti kaasutella joutavaa yleisillä teillä. :nolo: Tosin autoilla.
Ja varsinkaan ei tarvi kirota noin paljoa.. Näkee asenteen jo siitäkin.


Itsehän et minun ajotyylistä tiedä yhtään mitään, tähän mennessä koko kakspyöräisten uran aikana pysäytetty tasan nolla kertaa ja ajokilometrejä kuitenki n. 20 000. :roll: Ja laitteena on ollut koko ajan vähintäänkin laiton kulkine, joten tohon en kyllä lähtisi vetoamaan. Kiroilu nyt oli lähinnä yöllä väsyneenä ja ärsyyntyneenä kirjotettu, pahotteluni siitä. No mutta en jatka nyt tätä offtopicia. Hyviä ajeluita kaikille motokrosskuskeille jotka ajelee 300ceecee kooteeämmää ;)
Midrace Aerox projekti
sami_y
Pyörä:
ktm exc 250 2005
Liittynyt:
8.5.2013 21:24
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut sami_y » 14.6.2013 12:04

Voiko lohkot kasata tiivisteliimalla vai pitääkö olla oikea paperitiiviste.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut JM82 » 14.6.2013 12:27

sami_y kirjoitti:Voiko lohkot kasata tiivisteliimalla vai pitääkö olla oikea paperitiiviste.

Pitää olla paperitiiviste välissä, muuten välykset menevät liian pieniksi.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
rolle1
Liittynyt:
8.8.2012 1:03
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut rolle1 » 25.6.2013 22:24

osaisko joku sanoa minkä kokoinen magneeton ulosvedin pitää olla ktm exc-f 250cc 4-tahti, vm 2002? ja mistä sen saisi? itse en löydä mistään tarpeeksi isoja
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut CR250 » 30.6.2013 8:55

Joo-o marraskuussa vaihdoin läpät ja nyt jo päreinä. Pitäisi läppien kestää kauemmin, ajoa ehti tulla n. 30h.

Pyörittelin konetta, männässä eikä sylinterissä näkynyt jälkiä. Itsellä ollut vähän sellainen kutina, että hiilikuitu ei olisi hyväksi koneeseen joutuessaan.