iskarien säätäminen

mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 21.10.2012 20:22

KxRider kirjoitti:pitäs kottaraisen takajousee saaha vähä lisää jäykkyyttä mut on nii utopinen toi iskari että en ota mitää selkoo. eli esijännitystä olen kyllä säätäny mut ei auttanu muuhu ku et on jonni verran korkeempi, ei jää mitenkää "löllymää" mut ei vaa oo mitää tuntoo takana ja kun kuvia kattoo ni aika matalalla perä menee usein. miten toi paine säiliö et iha ilmaako sinne työnnetää ja missä paineessa sen pitäs yleesä olla? en oo viel kattonu mitä siel nyt on. :D
Sinne painesäiliöön ei saa mennä koskemaan siellä ei ole ilmaa.Paras kun laitat iskarin remonttiin ja sitten hommaat omalle painolle sopivan jousen siihen. Sopiva jousi löytyy yleensä ammattilaisen ohjeiden mukaan. Ja sit tietenkin toi painuma kohdilleen eli se kuinka paljon se jousi painuu kasaan silloin kun istut pyörän päälle
JoXuZ
Pyörä:
530 EXC
Liittynyt:
23.12.2004 16:04
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut JoXuZ » 21.10.2012 20:33

mantsapoika kirjoitti:
KxRider kirjoitti:pitäs kottaraisen takajousee saaha vähä lisää jäykkyyttä mut on nii utopinen toi iskari että en ota mitää selkoo. eli esijännitystä olen kyllä säätäny mut ei auttanu muuhu ku et on jonni verran korkeempi, ei jää mitenkää "löllymää" mut ei vaa oo mitää tuntoo takana ja kun kuvia kattoo ni aika matalalla perä menee usein. miten toi paine säiliö et iha ilmaako sinne työnnetää ja missä paineessa sen pitäs yleesä olla? en oo viel kattonu mitä siel nyt on. :D
Sinne painesäiliöön ei saa mennä koskemaan siellä ei ole ilmaa.Paras kun laitat iskarin remonttiin ja sitten hommaat omalle painolle sopivan jousen siihen. Sopiva jousi löytyy yleensä ammattilaisen ohjeiden mukaan. Ja sit tietenkin toi painuma kohdilleen eli se kuinka paljon se jousi painuu kasaan silloin kun istut pyörän päälle

Juu siellä iskarissa taitaa olla typpi vastassa.

Hyvät ohjeet säätöön käyttäjän manuaalista. Ihan perus jamppa pärjää ajossa niillä, ja jos ei pärjää. Niin säätöön ammattilaiselle.
kesä<3
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Parta779 » 24.10.2012 22:19

Mites noi etupumput onko niissä joku ihmeen linjaus joista netistä luin, kun jos ne ovat pielessä niin pumput tuntuu jäykiltä. Missä se linjaus niinku näkyy?

Kun käytin noi nyt huollossa laitoin paikallaan ja kun kokeilin oli aika paljon kovemmat mitä ennen, mutta kuinka kovat ne saa olla, kun painaa niitä niin jotain ehk 2cm jää käyttämättä kun ne tulee takas, eli kun vetää sitten ylös tangosta ne tulee sen 2cm viel ylöspäi.

Voi tosin olla että olivat kulahtaneet, vasta oon pyörän hankkinu niin en tiedä näistä juurikaan mitään.
Ei niitä tosin ollu huollettu vähään aikaan, taka iskariki oli ihan moro kun käytin sen huollossa joku aika sitte :D

Pyöränhän näät tosta sivusta.
It Ain't fast without mixed gas!
tatu41
Liittynyt:
5.3.2011 11:45
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut tatu41 » 25.10.2012 12:32

kertokaas joku nopeesti et miten saan etupumpun liukuputken siit pääliputkesta erilleen, avasin jo pumput ja valutin öljyt pois, jousikin on jo otettu irti. mut nyt ku vetää liukuputkea ja sitä pääliputkea erilleen ni tökkää just ku on lähtemässä. onks siel joku lukirus vai miten saan noi stefat vaihettuu jos sen saa niit putkia erilleen??
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut FMF » 25.10.2012 13:57

Olisiko tuosta apua?
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut CR250 » 8.11.2012 0:32

Alkaa jo v.......... EXC:n takaiskarin säätäminen. Nobel palkinto linkun keksijälle ja sille KTM:n insinöörille potku munille, joka on saanut KTM:n unohtamaan linkun toimivuuden...
weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut weeto269 » 8.11.2012 8:06

Mikäs siinä muka niin V:mäistä säätää? Ite kyllä löytäny hyvät sääjöt aina.
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut everton » 8.11.2012 9:05

:D, potki itteäs munille jos et osaa säätää :). PDS:ssän ainoa miinus on että on herkempi määperän muutoksille ja sekin korostuu enemmän crossissa (pehmeä hiekkapatti vs. kova savi)

Ja eikös ne laittanu linkutkin siksi että saisivat paremmin toimimaan supercrossissa ja myytyä jenkeille sitäkautta enemmän pyöriä.
tatu41
Liittynyt:
5.3.2011 11:45
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut tatu41 » 12.11.2012 23:28

osaiskohan joku kertoa paljon menee öljyä ktm exc 250cc -06 enduropyörään. ilman mitään mitta hässäköitä ostamalla eli purkin kyljestä katottuna.?
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Parta779 » 13.11.2012 12:07

Taitaa olla aika tarkkaa noitten öljyjen kanssa, tarttet kyllä jonkun mitan mun milestä.

Itellä oli joku 357-36jotain millilitraa etupumppuihin :D
It Ain't fast without mixed gas!
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Oretna » 13.11.2012 13:18

Varaat ½ l per keppi, ni riittää. Käy kuiteski ostaa sellanen mittahässäkkä millä pystyt mittaamaan pituutta millimetreinä..
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 13.11.2012 18:08

-08 piikki exc menee 7dl per pumppu.
Pöö
KxRider
Pyörä:
ktm 540(400cc pytty), husqvarna wr400 -85, rieska mrt50 pro -09
Paikkakunta:
ilomantsi
Liittynyt:
21.3.2010 10:08
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut KxRider » 22.11.2012 20:55

en tiedä onko tämä oikea topikki mutta kumminkin. mikä menee vikaan, yleensä tai oikeastaan aina lukuun ottamatta tätä yhtä kertaa ajan hyppyyn seisaalteen mutta kun 15 kierrosta oli takana, alko voimat loppuu ja tulin hyppyyn istualteen (en siis kerenny nousta). lopputulos oli kauhea takakorkee ja paniikkikaasun sekä perkeeleen moisella tuurilla kuitenkin tulin ehjin nahoin alas. olisin vähän lujempaa tullut niin olis puolikas etuperin volttiki tullu koettuu... :nolo: eli onko ajoasennossa vai iskareissa ongelma? videoita kun oon kattonu alan ammattilaisista nii kyllä ne istualtee kumminki menee hyppyy joskus?
motoriikka651
Pyörä:
kx450f
Liittynyt:
27.5.2004 15:33
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut motoriikka651 » 22.11.2012 21:03

Perse penkissä hyppyyn tuleminen aka. "seat bounce" on ihan oma hyppytekniikkansa mikä vaatii harjoittelua, kylmiltään ekoilla kerroilla takakorkeet on normaaleja.. :lol: Kannattaa alottaa varovasti kokeilemalla pienemmistä hypyistä.

käytetään lähinnä hyppyreissä mihin tullaan esim. mutkasta kovaa kiihdyttäen ja tarkoituksena saada hypylle lisää korkeutta/pituutta.

E: Niin siis vastaus kysymykseen on että iskareissa ei ole vika vaan tangon ja penkin välissä ;)
KxRider
Pyörä:
ktm 540(400cc pytty), husqvarna wr400 -85, rieska mrt50 pro -09
Paikkakunta:
ilomantsi
Liittynyt:
21.3.2010 10:08
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut KxRider » 22.11.2012 22:50

asia selevä, kiitos asian selvennyksestä!