Muuta Keskustelua

JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 2.10.2010 20:04

Suiza_88 kirjoitti:Perussettiä, lohkojen välistä menee tiiviste, etukate halkee, takakate lentää mettään kuten myös kiksi ja änkkä. Kiristäkää niitä ruuveja!!! :D


Tämä on aika kova sana pyörää kasatessa:

Kuva
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 2.10.2010 20:26

201262 kirjoitti:
mikulov kirjoitti:
jonthu kirjoitti:Olen 14v 175cm pitkä ja nykynen pyörä on toi 85cc Honda. Oon tossa talven aikana vaihtamassa isompaan pyörään et kumpi kannattais ostaa 250 4-t vai 125 2-t vuosimallia 2007 ja siitä ylöspäin ja kertokaapa samalla minkä merkkinen pyörä kannattais ostaa

tottakai nelari :lol: , eiks tää kysymys kuulu osastolle "pyörän valinta"?

Täysin eri mieltä, oma poitsu s.-98, pituus 170cm , c/b viiden parhaan joukossa.Laitettin piikki, pari treeniä, ajaa jo kovempaa kuin kassarilla.Alusta ei toimi vielä lainkaan, poika painaa 55 kg.Välttäkää nelareita, tää maksaa muutenkin jo liikaa...

vitsihän tämä oli, vastasin jo jontulle samaan kyssäriin"pyörän valinta" -topicissa.. , ilman muuta suosittelen piikkiä, käytetty nelari saattaa käydä kalliiksi. ,ja 2-tahtinen on luonteva valinta kasikymppisen jälkeen, opettaa ajamaan tarkemmin ja on kevyempi.
juhis^_^
Pyörä:
Husaberg fc550
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
20.1.2008 21:29

ViestiKirjoittanut juhis^_^ » 5.10.2010 20:56

Asiasta kukkarukkuun:

Kellään tarvetta MP lastausrampille?

Motonetissä myivät pareina noita, joten on kohta on yksi ramppi liikaa.

Tuote:

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=80-8835
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 9.10.2010 22:13

Jos joku kaipaileepi huippuöljyjä pyöräänsä perin sopivasti niin vajaa viikko olis vielä aikaa pistää meiliä tai soittaa, sit tilaus maailmalle lähtee ja kuka ei oo mukana, putoo kelkasta.

Juhis, kiinnostaa mut postit aika iso osa, missä päin liikut/vaikutat? Oon nähny noita nyt kahdella ja nyt vois luopua vanhasta lautarampista, tossa pistäis nastoillakin ajaa mopo sisään.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 10.10.2010 12:16

Mistä öljyistä on kyse ja mihin hintaan?
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53

ViestiKirjoittanut FMF » 11.10.2010 14:50

2 schools of thought, sea level and check float first

A = JD kit

B = swap the plug to 8 heat range, and change to 28-69 needle

Run a quality oil at at the oil manufactures recommendations on the bottle.

That will put you in the ball park, then fine tune from there. Be careful with an 8 plug and be sure to do some plug chops as it may be lean at 3/4 to full throttle

edit, and yes run a resistor plug, it will help protect sensitive electrical circuits
Reply With Quote


Voiskos joku tuon kääntää suomeksi? Mikä esim. on JD-kit? Suurimman osan ymmärrän, mutta käytetäänkö tässä jotain sanontoja tai kielikuvia, mitkä mun kielitaidon jumittaa?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 11.10.2010 16:40

FMF kirjoitti:Mikä esim. on JD-kit?


http://www.jdjetting.com/
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 11.10.2010 23:54

Tää on niin tätä. :lol:

Eka vaihteet ei toimi -> kone auki ja vaihteet alko toimimaan, noh sitten alko vuotamaan öljyä lohkojen välistä-> kone auki ja tiiviste vaihtoon, noh nyt ei vuoda eikä muuten toimi vaihteetkaan.

4. kerta 2 viikona sisällä saa halkasta koneen taas, melkeen osaisin unissani kasata sen jo. :lol:
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 12.10.2010 0:21

vielä kun osaisit kasata sen oikein ;)
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 12.10.2010 21:49

xQ kirjoitti:vielä kun osaisit kasata sen oikein ;)

ot: laitappa xQ uudesta jampista kuvia :)
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 12.10.2010 23:20

Suiza, jos jotain oon oppinu seuraamalla mopopoitsujen touhuiluja, niin yleensä ne ei tee samoja virheitä enää piikkien kanssa - eli kun sää nyt vihdon ja viimen saat ton pelittään, sit sä osaat jo koota koneen kuin koneen jos nyt ylipäänsä et oo ihan tumpelo/kykenemätön oppiin virheistäs. Että malttia ny vaan ja lopussa kiitos seisoo... vaikka saattaa nyt just tuntuakin ettei sitä vaihetta tuu ikinä?
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 12.10.2010 23:54

Noni, nyt on neljättä kertaa moottori kasattu, ja tällä kertaa kaikki tuplatsekattu ja triplatsekattu. Jos nyt ei pelitä niin otan kyllä mielelläni tumpelon tittelin. :D

Muistan miten vielä viimekesänä oli "aivan kauhea" urakka vaihtaa Pevukkaan runkolaakerit, nykyään on modernin 2000- luvun crossin vaihelaatikko pöydällä pari kertaa viikoassa, mäntiä saa vaihtaa yhtä tiuhaan ku kalsareita, runkolaakerit väljistyy ja kampurat katkee, sitä se on olla moottoripyörän omistaja. 8)

Tuleepaha opittua nää asiat kunnolla kantapäänkautta....
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 14.10.2010 0:45

välzy kirjoitti:
xQ kirjoitti:vielä kun osaisit kasata sen oikein ;)

ot: laitappa xQ uudesta jampista kuvia :)

juu pitänee jossai välissä laitella. vasta tänään kasasin kyseisen pelin.
jospa siitä huomenna savut ottais :P
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 15.10.2010 1:08

Joko suiza kone pelittää?
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 16.10.2010 1:36

Et olis kysyny... Kakkosvaihde jumittaa kiinni ja vaihteet hyppii. Kävin paikallisessa mopedihuoltoliikkeessä kysymässä mistä voi johtua, niin joku isokin tietäjä tuli kattelemaan räjäytyskuvia ja totes että vaihelaatikko on kyllä oikeen koottu jos vaihteet toimii kun kone on sammuksissa.
Kuulemma kytkimen riksraks rakenne (oliskohan se tappi :D )on koottu väärin tai sit on muuta häikkää kytkimessä.

Max. tunnin työ korjata kuulemma, mut minähän en minnekkään huoltoon vie moperiani, se mikä pannaan palasiks myös kasataan! Opitaan asiat kerralla kunnolla kantapään kautta.
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!