Kiinailmiöt

SPRITE--
Liittynyt:
31.7.2007 9:14

ViestiKirjoittanut SPRITE-- » 29.1.2009 0:05

AllTerrain kirjoitti:Kävikö mielessä, että ostit vain huonoon aikaan huonon vehkeen? Vuosi myöhemmin nettimotosta löytyy kymmenittäin vastaavia vehkeitä, tonnia halvemmalla, lastentaudit korjattuna. Yleensäkin vertaat nyt kahta aivan eri vehettä, ainoa yhtäläisyys on se "kiinalaisuuden" leima mikä kuluttajilla on nuita kohtaan.

Itse en näe mitään estettä miksi nuo vehkeet ei voisi olla hyviä kamppeita. Toivottavasti rohkeita ostajia löytyy tarpeeksi ja lehdet ottavat testiin ko. pyöriä. Omalle kohdalleni olen ainakin suunnitellut ostavani jonain päivänä kiinalaisen pyörän. Ja kyllä, olen omistanut sekä kiinalaisia, että länsimaisia pyöriä, ja tiedän, että molemmille on omat kohderyhmänsä. Pattonin porukalle haluankin sanoa: Keep up the good work!
Ostin huonoon aikaan huonon vehkeen? Noissa 300cc comancheissa sama kone vielä nykäänki ja samat viat, joten mitä väliä sillä koska sen ostin? Kattoppa noita nettimotos myytäviä vähä tarkemmin. Suurinosa jotain räpellyksiä, joilla sitte ajettu kerran kuukaudessa ja kehutaan maasta taivaaseen vähäisten kokemusten vuoksi. Itse ajan melkein joka arkipäivä noin tunnin ja viikonloppuisin jopa 2-3 tuntia päivässä, joten tuossa vaaditaankin jo sitä kestävyyttä mitä kiinalaisista ei löydy. Ja tuosta "kiinalaisuuden leimasta" kai joka ikinen täysijärkinen joka ostaa kiinalaisen ja toteaa huonoksi niin ei ainakaan kehu sitä. Toki on olemassa myös niitä, joilla ei ole mitään kokemusta ja silti haukkuvat kiinalaisia vehkeitä. Itellä aika paska maku jääny näistä kiinanvehkeistä.
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 29.1.2009 0:57

No tuntuu että Toni on noita Shinejä kohtalaisen hyvin kerennyt jo testailemaan ja parissa kisassakin käynyt. Itsekin suhtaudun aika skeptisesti kiinalaisiin pyöriin, mutta tämä vaikuttaa oikeasti hyvältä ja mielenkiinnolla tällaista joskus testaisin. Olis meinaan edullinen vaihtoehto..
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 29.1.2009 2:34

Sä Sprite nimenomaan yleistät nyt yhden paskan tapauksen takia.
Mulla on Skyteam 200, jolla ajoin ENDURO METSÄSSÄ ja hieman krossia hiekassa yhteensä 170h, siitä ei muuten hajonnu mitään muuta kuin YKSI TULPPA! Isomman koneen kun laitoin, petti takanavassa pinnojen kiinnitys ja kaikki muu remppa olikin sitten omaa kolhimista. Änkän kiinnikkeet murtu poikki noin kymmenen huolella-nurin-sorkkaraudalla-takaisin-vääntö -jälkeen, swingi petti iskarin alapään kohdalta kun sohasin jäykkyydeltään noin puolet orkkikseen takajousella semmoseen kallioon missä viimeksi temmistä repesi etunapa, lähti siinä takarattaastakin yhdestä ampaasta pieni pala kun pudotin sen kivelle... kuinka monella japsipelillä ajat 170h orkkis takarattaalla, ilman että vieläkään näkyisi mainittavaa kulumaa? Ei menny CDI:tä, puolaa, akkua, tms. Startin katkasijan hajotin ajamalla sen puuhun, kerroppas mullekin semmonen peli mikä moisen kestää?

Ainut mikä tossa Skaissa oli paskaa, oli muovit. Takalokari napsahteli päreiksi heti kun sillä osu vauhdissa puuhun (esim. lähti juuresta ja stoppas vasta kun osumaan), sivunumerokilvet ei juuri kestäneet ehjinä. Kaasarin ja putsarin välinen kumikurkku oli huonolaatuinen, mutta kesti tuon 170h puhkeamatta kuitenkin. Kaasaria ei koskaan tarvinnut säätää, ellei ropeltanut änkkään jotain muutoksia. Putsarin pesutarve ilmeni enska-ajossa keskimäärin kerran / 20h, pölisevällä hiekkaradalla tosin vain 1,5h.

Orkkis iskarit Skaiss aon harrastamisene ihan paskat TOIMINNALLISESTI, täysin katuendurokamaa. Laadullisesti sen sijaan keula ainakin on erittäin hyvä, kesto ja materiaalit on vähintään japsien tasoa. Takaiskarilla en koskana ajanutkaan, mulal oli uudesta asti siinä fox, myöhemmin täysin säädettävä fox.

Itse ainakin uskon, että Shine voi olla erittäin hyvä peli. Jos vaikka tehoista on tingitty esim. 10% japseihin nähden ja materiaalit on vastaavia, on se kestoikä jo helposti 10-kertainen. ainut mikä mua arveluttaa, on iskarien sisuskalujen laatu/materiaalit, sekä tietty tuo typerä alumiinirunko. Tyypillisesti ne on liian jäykkiä ja hauraita, tai sitten liian löysiä. Perusharrastajalle alumiinirunko ei ainakaan anna mitään, mutta tekee helposti rungosta LIIAN jäykän.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 29.1.2009 14:48

Meikäläinen tekee paperi koneita Suomessa. Samoja koneita tehdään myös Kiinassa. Mitat ja mallit ovat Suomesta. En usko että kiinalainen kone on Suomessa tehtyä huonompi.

Omistan myös kiinalaisen välikoon crossin. Siinä on Hondasta kopioitu kone. Vuosi rällätty ja muuta ei voi moittia kuin kylmäkäyntiä. Mutta eihän näillä kylmänä ajeta...
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04

ViestiKirjoittanut sumppa » 29.1.2009 19:12

Täällä kanssa hyviä kokemuksia kiinalaisista!

Fude RMB:lläni olen ajellut nyt vuoden ja yli 6tkm ilman yhtä ainoaa ongelmaa vaikka konettakin on raiskattu aika lailla. Pyörä on talvellakin joka ikinen päivä ajossa oli keli minkälainen tahansa ja on todella luotettava peli!

Aprilia sx-mopo maksoi kolme kertaa enemmän ja se sai käydä jatkuvasti takuuhuollossa. Osaa vaihdettiin noin tuhannen euron edestä. Eikä vehjettä voinut sanoa luotettavaksi.. Kaikki paikat tuppasivat jäätymään pakkasella. Alle 5tkm ajoin sillä kahden vuoden aikana.
No, se oli luultavasti maanantaikappale..
Säxää
Pyörä:
Aprilia sx 07'
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
22.5.2006 15:26

ViestiKirjoittanut Säxää » 29.1.2009 19:42

sumppa kirjoitti:Täällä kanssa hyviä kokemuksia kiinalaisista!

Fude RMB:lläni olen ajellut nyt vuoden ja yli 6tkm ilman yhtä ainoaa ongelmaa vaikka konettakin on raiskattu aika lailla. Pyörä on talvellakin joka ikinen päivä ajossa oli keli minkälainen tahansa ja on todella luotettava peli!

Aprilia sx-mopo maksoi kolme kertaa enemmän ja se sai käydä jatkuvasti takuuhuollossa. Osaa vaihdettiin noin tuhannen euron edestä. Eikä vehjettä voinut sanoa luotettavaksi.. Kaikki paikat tuppasivat jäätymään pakkasella. Alle 5tkm ajoin sillä kahden vuoden aikana.
No, se oli luultavasti maanantaikappale..


itellä on on ollu joku 6kk tollanen aprilia sx mopo ja ajettu tuon 6kk aikana vähintään se 5tkm, hyvin on pelittäny luukun ottamatta, että talvella tuppaa halkeilemaan nuo kumi osat prkl.. saa niitä olla paikkailemassa joko päivä..

Mutta asiaan itellä on ollu sinsong kiinalainen crossi, ja hyvin pelitti ei mitn vikaa :D
sant_tu
Pyörä:
pv
Liittynyt:
7.6.2007 12:08

ViestiKirjoittanut sant_tu » 29.1.2009 22:49

Mutta miettii onko nämä tarkoitettu harrastajalle/kisoissa käyvälle länsinaapureiden vaihtoehdoksi.. Jos ja kun hinnasta tingataan ei voi olettaa, että saat yhtä hyvän pienemmällä rahalla.

Näytä pattoni epäilijöille ;)
Peussi jee!
Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 29.1.2009 23:37

MP- näyttelyssä kävin pällistelemässä tuota Pattonin uutuutta Asiawingiä. Kyllä oli työn jälki hyvää. Pyörän olisi voinut työntää japsien osastolle ja kertoa 4000:n hintalapun kahdella eikä kukaan olisi ihmetellyt mitään. Jos tekniikka vastaa pyörästä saatua vaikutelmaa on pojilla mahdollisuus myydä pyöriä paljon.
Shine on asteen karumpi pyörä mutta sen antaa anteeksi pyörää maksaessa.
Myös Bemarin enduro kiinnostaa moottorin suunnittelun ja mielenkiintoisen rungon vuoksi. Mutta pyörä ei kai täysin ole tehty Kiinassa joten siitä enemmän toisella palstalla.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 30.1.2009 0:45

Kyllä näin on. Olin juuri vastaamassa tähän kun yksi niistä harvoista ohjelmista, mitä töllöstä katson, alkoi.

Shine oli itse asiassa vähän pettymys, vaikka skeptisesti tuota alumiinirunkoa kommentoinkin jo aiemmin. Se on varsin järeä, joskaan ei ulkomitoiltana mitenkään kamalasti, mutta aineen määrältään. Siis ne palkkiosuudet siinä sivuilla. Veikkaanpa, että on varsin tönkkörunkoinen ajettava. Painoakin oli paljon tuntuisesti, kun naapuriosastolla pääsi vertaamaan 250 KXF:ään. Jaksoin silti nostaa sen hyvin sarvista pystyyn, eli on se aivan eri painoluokassa kuin Skai, mutta toisaalta aivan eri painoluokassa kuin Sherco tai pikkunelarikrossit ja piikit.

Kaiken kaikkiaan laatuvaikutelma Shinestä oli minun silmissäni tuota rungon palkkiosan ylijäreyttä lukuunottamatta erittäin hyvä. Hitsisaumat olivat parempia kuin vielä muutama vuosi sitten gasseissa, irroitettavat stongan kiinnikkeet, asiallisen oloiset osat kaikin puolin. Ne stongan kiinnikkeet toki näyttää "halvoilta", kutne T-palatkin, kun niitä ei ole hiottu, vs. japseissa usein on. Täytyy kuitnekin muistaa, että valupaloja ne on japseissakin, ne on vaan hiomalla "naamioitu" paremman näköiseksi kuin ovatkaan.

Asiawing oli kaiken kaikkiaan hieno laitos. Noihin valupaloihin samat kommentit hionnasta kuin Shineenkin, mutta Asiawing'n runko oli todella fiksun näköinen ja ainesmääräkin oli noin purkamatta vain tunnustellen paremmin oikeassa mittakaavassa. Koko pyörä oli mielestäni fiksun näköinen ja laadusta henkii myös se, että tankin pinta on sileä molemmin puolin (ei edes kaikissa euroissa ole, ainakaan temmissä, Shercossa on ulkopuoli karhea). Oikeastaan silmiinpistävin virhe tässä oli penkin epämääräinen ulkonäkö.

Toki esim. kahvoiss apaistoi kiinalaisuus ja niihin viimeistelyä tarvitsisikin, kestäisi paremmin, toisaalta niihin kay japsien tarvikekahvat. Molemmissa kytkin oli ainakin voimaltaan ihan japsien tasolla ja 450:ssä moottorin arvot olivat siinä määrin hyvät, että tuommosella pitäisi kyllä sen puolesta pärjätä kisoissa oikein hyvin. Oikea kuski ja A-Avoimessakin pitäisi päästä pisteille.

Kaikille tuo iso leka ei silti todellakana sovi, sen enempää kuin muutkaan isot nelarit, joten mielenkiinnolla odotan jos pääsisi koeajamaan sen 249cc vesikoneisen Shinen. Sherco kyllä pysyy itsellä pyöränä, kun en keksi yhtään järkevää syytä luopua yhdistelmästä "kevyt ja ajaakin kuin piikki - paras pikkunelrikone - valkonen kilpi perseessä!!!", mutta tähän talouden aikaan moni varmasti harkitsee noista -syytä ainakin olisi!

Ja mitä tuohon hintana tulee, niin eräs alan kauppias totesikin osuvasti miten kävi mönkkärien kanssa -merkkipelien hinnat putosivat yks kaks aikas roimasti, kun kinkit olisivat muutne vieneet koko markkinat! Niin tulee käymään vielä näidnekin kanssa, eikä loppujen lopuksi (10v?) hintaeroa kinkki/japsi enää edes ole.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 30.1.2009 1:30

Täytyy huomenissa tulla ihan mielenkiinnosta tarkastamaan nää kiinanpelit.

Mä en oikein usko et japsit kauheesti pystyy tiputtamaan hintaa tai sit se joudutaan jostain nipistämään pois. Vois tosin olla, et esim. hondan ilmotus supistaa motocrossin kuluja tarkottaa myös sitä, et t&k kulut leikataan koko crossipuolelta ihan minimiin ja hintaan saatais lisää pelivaraa, mut kehitys ois sit jäissä.. Se et mönkijöiden hintaa pystyttiin viilaamaan noinkin alas tais enemmänkin johtua valuuttakursseista, jotka o tähän suuntaan olleet aika edullisia. Crosseissa mun käsitys on, et maahantuojan ja jälleenmyyjien tinkivarat o syöty syksysellä jenin vahvistumisella.
Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 30.1.2009 9:58

Japanilaisten maahantuojilla on vaarana kiristyneessä tilanteessa että tehtaat ottavat maahantuonnin itselleen .
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 31.1.2009 0:24

Ai jaa. Selitäppäs sitten parhaillaan parin tonnin hintaero Saksan hintohin, Suomessa. Puhuin tietty vain kansallisessa mielessä, eihän ne Honda TRX:tkään maksanu muualla maailmass alikikään sitä mitä täällä perämettissä.
No satun tietään muutaman vuoden takaset erään japsin maahantuojan ostohinnat noin ja vastaavasti mitä ne makso tarkalleen jälleenmyyjille. Europyöristä ei maahantuoja ja jälleenmyyjä katteet yhteensä ollu niin paljoa kuin pelkkä jomman kumman japsissa (porkkanassa päti vain piikkiin).

Mutta asiaakin sivutakseni, jos hieman marginaalisesti siellä sun täällä häviää, mutta luotettavuus jossain Asiawing'ssä on vähintään sama kuin japskeissa, miks kukaan ostais mieluummin pari vuotta vanhaa pommia kuin uuden AW:n?
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 31.1.2009 10:55

Suomessa maksaa pyörät jatkossakin enemmän on sitten maahantuoja suoraan tehdas tai joku iso ulkolainen maahantuoja kuten Suzukilla jo Suomessa on. Iso maa mutta pieni myynti ja lyhyt sesonki.
On eurooppalaisetkin jo laittaneet kannattavuutta kuntoon kuten BMW/Husse ja Piaggio ostanut lähes kaikki loput merkit Kotaria/Husaberg lukuunottamatta.
Korealaiset ja kinuskit painavat päälle aina vaan ankarammin kuten nyt Asiawingissä nähdään mutta aina on niitä jotka haluavat merkistä maksaa vaikka tuplasti.
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 2.2.2009 8:55

Huh huh... Nyt olisi rankka pidennetty viikonloppu takana.

Kiitoksia kaikille kävijöille ja toivottavasti tavataan ensi vuonna samoissa merkeissä.
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 15.11.2009 12:47, muokattu yhteensä 1 kerran
kgtsm
Liittynyt:
9.2.2008 12:38

ViestiKirjoittanut kgtsm » 2.2.2009 14:58

Onkos Toni ehtinyt jo punnitsemaan tuota Asiawingiä? Eikös se ollut niin, että ilmoitettu paino oli aika pieni (107kg?)?

Tuleeko tuota suoraan punakilpisenä tai teettekö te siitä sellaista versiota?

Mitäs uutta Shine-rintamalta? Onko 250/300cc vesipyssyjä jo tullut tai tulossa pian maahan?