Pyörän Valinta

Otris
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
21.3.2009 17:08

ViestiKirjoittanut Otris » 29.11.2009 15:07

Faija on ajellut yli 10v -92 KX:llä ja se on ainakin pärjäillyt sillä. Jostainhan tämäkin harrastun on aloitettava. Tuo faijan KX olisi vissiin myynnissä, laita privaa jos kiinnostaa. On ainakin historia tiedossa ja tehty isot rempat just ;)
Suzuki RM 250 -02
piikkisika125
Liittynyt:
15.11.2009 17:00
125 vaiko 250F

ViestiKirjoittanut piikkisika125 » 30.11.2009 18:54

olen 170cm ja 60kg
mietin tässä että mikä pyörä kanattais oikeen ostaa en ole mikään huppukuski olen nyt ajanut tosissaan tämän kesän muuten olen ennen ajanu joskus 5-7 vuotiaana.
Meinasin että joku piikki yamaha olis paras mutta sitten kuulin että 250f on ihan saman kokoinen pyörä ja olis muka helpompi ajaa?Minun mielestä joku piikki kottarainen tai piikki yzäri olis paras koska joku kakspuokki nelari on aika saatanan painava ja muutenki vähän semmonen "läski".piikillä olis hyvä harjotella kaikkee keulimista ja linkkuja YMS ja muuten ostaisin varmaan 250f kotkan tai yzffän.
budjetista ei ole kiinni mutta kumman huoltamiseen menee eniten rahaa piikin vai pikkunelarin?
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 30.11.2009 18:58

piikkisika125 kirjoitti:olen 170cm ja 60kg
mietin tässä että mikä pyörä kanattais oikeen ostaa en ole mikään huppukuski olen nyt ajanut tosissaan tämän kesän muuten olen ennen ajanu joskus 5-7 vuotiaana.
Meinasin että joku piikki yamaha olis paras mutta sitten kuulin että 250f on ihan saman kokoinen pyörä ja olis muka helpompi ajaa?Minun mielestä joku piikki kottarainen tai piikki yzäri olis paras koska joku kakspuokki nelari on aika saatanan painava ja muutenki vähän semmonen "läski".piikillä olis hyvä harjotella kaikkee keulimista ja linkkuja YMS ja muuten ostaisin varmaan 250f kotkan tai yzffän.
budjetista ei ole kiinni mutta kumman huoltamiseen menee eniten rahaa piikin vai pikkunelarin?

Pikkunelarin huoltaminen on kalliimpaa. Keuliminen on varmaan helpompaa 250 ku ei ota nii kovaa piikkiä. Eikä paino oo ainakaan keulimisen este.
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41
noh

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 30.11.2009 19:02

kertokaa nyt miten se menee kun en ymmärrä että miten ktm sx125 kulkee paljon paljon vähemmän kun yamaha yz jossa on 3nm vähemmän ja ja 4 heppaa vähemmän?räjähdin muuten kun katoin noita suzuki rm 125 pyörän teholukemia WOOT! 8o suzuki rm:41 hv (30,2 kW) / 11500 rpm, 30,2 Nm / 10.500 rpm 8o
piikkisika125
Liittynyt:
15.11.2009 17:00

ViestiKirjoittanut piikkisika125 » 30.11.2009 19:05

BerZ kirjoitti:
piikkisika125 kirjoitti:olen 170cm ja 60kg
mietin tässä että mikä pyörä kanattais oikeen ostaa en ole mikään huppukuski olen nyt ajanut tosissaan tämän kesän muuten olen ennen ajanu joskus 5-7 vuotiaana.
Meinasin että joku piikki yamaha olis paras mutta sitten kuulin että 250f on ihan saman kokoinen pyörä ja olis muka helpompi ajaa?Minun mielestä joku piikki kottarainen tai piikki yzäri olis paras koska joku kakspuokki nelari on aika saatanan painava ja muutenki vähän semmonen "läski".piikillä olis hyvä harjotella kaikkee keulimista ja linkkuja YMS ja muuten ostaisin varmaan 250f kotkan tai yzffän.
budjetista ei ole kiinni mutta kumman huoltamiseen menee eniten rahaa piikin vai pikkunelarin?

Pikkunelarin huoltaminen on kalliimpaa. Keuliminen on varmaan helpompaa 250 ku ei ota nii kovaa piikkiä. Eikä paino oo ainakaan keulimisen este.


paljonko nelarin huolto on kalliimpaa kauanko enemmän voi ajaa ilman männän vaihtoo tai alakerran huoltoo ja paljon nekin maksais jos huollattais jossain korjaamos

meinasin "läskillä" sitää että kun hyppään vaikka jostain hyppyristä niin sillä on varmaan paljon haastavampaa käsitellä pyörää ilmassa kuten tehdä linkkuja vai onko pikkunelarilla pitää ajaa paljon kovempaa hyppyriin .Kun 125 ku on paljon kevyempi?
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 30.11.2009 19:08

piikkisika125 kirjoitti:meinasin "läskillä" sitää että kun hyppään vaikka jostain hyppyristä niin sillä on varmaan paljon haastavampaa käsitellä pyörää ilmassa kuten tehdä linkkuja

No sun ei kannata sitä miettiä.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
piikkisika125
Liittynyt:
15.11.2009 17:00

ViestiKirjoittanut piikkisika125 » 30.11.2009 19:22

Domizz kirjoitti:
piikkisika125 kirjoitti:meinasin "läskillä" sitää että kun hyppään vaikka jostain hyppyristä niin sillä on varmaan paljon haastavampaa käsitellä pyörää ilmassa kuten tehdä linkkuja

No sun ei kannata sitä miettiä.

lol just sitä kannattaa miettiä että kun olen tässä ostamasssa pyörää jolla voi helpoiten harjoitella erilaisia temppija ja juttuja niin että on se piikki sit kai parempi
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 30.11.2009 19:46

meinasin "läskillä" sitää että kun hyppään vaikka jostain hyppyristä niin sillä on varmaan paljon haastavampaa käsitellä pyörää ilmassa kuten tehdä linkkuja vai onko pikkunelarilla pitää ajaa paljon kovempaa hyppyriin .Kun 125 ku on paljon kevyempi?


pikkunelaria on ihan helppo käsitellä ja kyllä silläkkin linkkuja saat tehtyä.
piikkisika125
Liittynyt:
15.11.2009 17:00
250f

ViestiKirjoittanut piikkisika125 » 30.11.2009 20:27

pystyisikö 250ffää ylläpitämään 80e/kk jos kävis ajaa joka viikko joku 3-4 kertaa eli aloittelijan tyylillä mutta ammattilaisen innolla!! :lol:

voisiko joku antaa jomkun vinki 250ffän valitsemiseen bujetti on 7800e

onko paljonki vaikeempi tehä linkkuja ja tälläsiä verrattuna piikkiin?

mites mäntä itääkö vaihtaa ihan perkeleen usein niinku jossain 125 pyörissä ite ainakin kun on nyt 80cc kawa niin ajan 1 männän ihan hekessä
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 30.11.2009 20:48

Tolla budjetilla ei pysty ylläpitään mitään muuta kuin jotain laadukkaamman pään kiinalaista.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 30.11.2009 22:58

no eihän 80e kuussa riitä edespolttoaineisiin! kyllä se 2t on aikapaljon ketterämpi ilmassa mut ei se pyörästä oo kiinni millo sillä lennetää perse edellä..
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 1.12.2009 10:58

SMK) kirjoitti:Tolla budjetilla ei pysty ylläpitään mitään muuta kuin jotain laadukkaamman pään kiinalaista.


7800e mukamas pieni budjetti?! Riippuu varmasti jos tottunut hankkimaan aina vain uusinta ja parasta. Ja jos pyörä lisäksi uutena ostettu ja ajokamat kalleinta mahdollista.

Kyllähän tuolla vajaalla 8tonnilla saa pari vuotta vanhan pyörän ja jää vielä AINAKIN puolet varusteisiin ja mahdollisiin uusittaviin osiin.

Tosin tuo 80e/kk voi mennä aika tiukille. Ei sillä saa just bensoja saati öljyjäkään :)
piikkisika125
Liittynyt:
15.11.2009 17:00

ViestiKirjoittanut piikkisika125 » 1.12.2009 13:29

samuli91 kirjoitti:
SMK) kirjoitti:Tolla budjetilla ei pysty ylläpitään mitään muuta kuin jotain laadukkaamman pään kiinalaista.


7800e mukamas pieni budjetti?! Riippuu varmasti jos tottunut hankkimaan aina vain uusinta ja parasta. Ja jos pyörä lisäksi uutena ostettu ja ajokamat kalleinta mahdollista.

Kyllähän tuolla vajaalla 8tonnilla saa pari vuotta vanhan pyörän ja jää vielä AINAKIN puolet varusteisiin ja mahdollisiin uusittaviin osiin.

Tosin tuo 80e/kk voi mennä aika tiukille. Ei sillä saa just bensoja saati öljyjäkään :)[/quote

ok varusteet minä saan ihan muulla budjetilla ja kaiketi vielä ihan uudet kun vanhemman ei anna ajaa ilman kunnon varusteita.mutta olis pyörän budjettina se 8000e ja sitte tulis viel joku 80e kk

mutta paljonko sen yllpitäminen sitten maksais vaikka vuodessa mukaanlukien kaikki hullot ja tommoset


entä se mäntä?
piikkisika125
Liittynyt:
15.11.2009 17:00

ViestiKirjoittanut piikkisika125 » 1.12.2009 13:34

piikkisika125 kirjoitti:
samuli91 kirjoitti:
SMK) kirjoitti:Tolla budjetilla ei pysty ylläpitään mitään muuta kuin jotain laadukkaamman pään kiinalaista.


7800e mukamas pieni budjetti?! Riippuu varmasti jos tottunut hankkimaan aina vain uusinta ja parasta. Ja jos pyörä lisäksi uutena ostettu ja ajokamat kalleinta mahdollista.

Kyllähän tuolla vajaalla 8tonnilla saa pari vuotta vanhan pyörän ja jää vielä AINAKIN puolet varusteisiin ja mahdollisiin uusittaviin osiin.

Tosin tuo 80e/kk voi mennä aika tiukille. Ei sillä saa just bensoja saati öljyjäkään :)[/quote

ok varusteet minä saan ihan muulla budjetilla ja kaiketi vielä ihan uudet kun vanhemman ei anna ajaa ilman kunnon varusteita.mutta olis pyörän budjettina se 8000e ja sitte tulis viel joku 80e kk

mutta paljonko sen yllpitäminen sitten maksais vaikka vuodessa mukaanlukien kaikki hullot ja tommoset


entä se mäntä?



huomioikaa ylläpitämisessä se että ajan 3-4 kertaa viikossa aika kauan
piikkisika125
Liittynyt:
15.11.2009 17:00

ViestiKirjoittanut piikkisika125 » 1.12.2009 13:35

piikkisika125 kirjoitti:
piikkisika125 kirjoitti:
samuli91 kirjoitti:
SMK) kirjoitti:Tolla budjetilla ei pysty ylläpitään mitään muuta kuin jotain laadukkaamman pään kiinalaista.


7800e mukamas pieni budjetti?! Riippuu varmasti jos tottunut hankkimaan aina vain uusinta ja parasta. Ja jos pyörä lisäksi uutena ostettu ja ajokamat kalleinta mahdollista.

Kyllähän tuolla vajaalla 8tonnilla saa pari vuotta vanhan pyörän ja jää vielä AINAKIN puolet varusteisiin ja mahdollisiin uusittaviin osiin.

Tosin tuo 80e/kk voi mennä aika tiukille. Ei sillä saa just bensoja saati öljyjäkään :)[/quote][/quote]

ok varusteet minä saan ihan muulla budjetilla ja kaiketi vielä ihan uudet kun vanhemman ei anna ajaa ilman kunnon varusteita.mutta olis pyörän budjettina se 8000e ja sitte tulis viel joku 80e kk

mutta paljonko sen yllpitäminen sitten maksais vaikka vuodessa mukaanlukien kaikki hullot ja tommoset


entä se mäntä?

huomioikaa ylläpitämisessä se että ajan 3-4 kertaa viikossa aika kauan


hehheh sori toi quote pelleily tää mun juttu menee niitten kohalta poikki!!!! :lol: