Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

Y A M A H A
Liittynyt:
25.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Y A M A H A » 23.8.2007 14:26

NGK B9EG ainaskin mc-scatter näyttää tuota
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52

ViestiKirjoittanut jonttu` » 15.9.2007 23:02

joo mullaku on tommone honda cr 125 jossa runko on vm 90 mutta edelliselle omistajalle toi oli myyty 94 vuosimallina.

joten kysymys kuuluu miten saan varmistuksen siitä että kumpaa vuosimallia moottori on? kun vm 90 männät ei käy vm 94 koneeseen tai toisin päin ja en viittis laittaa 100¤ mäntää joka ei käy koneeseen...
Koo-Pee
Pyörä:
KTM 250 SX- 2011,Suzuki RM 125
Liittynyt:
24.12.2006 17:34

ViestiKirjoittanut Koo-Pee » 15.9.2007 23:29

Siinä sylinterin kyljessä on numerosarja,Sen perusteella saat oikean männän.
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52

ViestiKirjoittanut jonttu` » 20.9.2007 7:28

ei kenelläkään oo myydä takanapaa hondaan?

malli siis honda cr 125 vm 94
Anzmo
Liittynyt:
5.6.2007 20:36

ViestiKirjoittanut Anzmo » 25.9.2007 18:23

Hei,

Olen katsellut tuota 2-tahti piikkiä ensi kevään puolelle, Ajattelin hommata (->00 vm.) pyörän, mielellään käytettynä ja hinta <4000¤. Mites on, kuinka kallista tuo ns. ''kilpaileminen'' on? ja onko 15v liian vanha / huono ajamaan omassa sarjassa, kokemusta on vain kuopalta ja muusta hyppimisestä Yamaha DT:llä. Paljonko tuo männän vaihto ja koneremppa yleensä maksaa? Katsokaas näillä uusenskoilla ei ihan heti koneremppoja tehdä.

E: Mitenhän tuo kunnon nosto sitten?
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 25.9.2007 19:19

voin sanoa että KALLISTA. Jo pelkkä harrastelukrossi keventää kukkaroa tehokkaasti, niin kilpaileminen sitäkin enemmän. Männänvaihdossa kannattaa vaihtaa männän lisäksi neulalaakeri, runkolaakerit jos tarvetta ja yläpään tiivisteet.
Kuntoilua ei kannata aloittaa liian kovasti, innostus loppuu äkkiä. Kannattaa aloittaa lenkkeilyllä ja pienellä voimaharjoittelulla, suuria lihaksia ei kannata hommata vaan panostaa lihasten kestävyyteen.
Anzmo
Liittynyt:
5.6.2007 20:36

ViestiKirjoittanut Anzmo » 25.9.2007 19:22

PKS kirjoitti:voin sanoa että KALLISTA. Jo pelkkä harrastelukrossi keventää kukkaroa tehokkaasti, niin kilpaileminen sitäkin enemmän. Männänvaihdossa kannattaa vaihtaa männän lisäksi neulalaakeri, runkolaakerit jos tarvetta ja yläpään tiivisteet.
Kuntoilua ei kannata aloittaa liian kovasti, innostus loppuu äkkiä. Kannattaa aloittaa lenkkeilyllä ja pienellä voimaharjoittelulla, suuria lihaksia ei kannata hommata vaan panostaa lihasten kestävyyteen.


Mitähän hintaluokkaa on ja kuinka nopeasti rahaa palaa? Tällä hetkellä omaa ns. taskurahaa on 800¤. No tuo lenkkeily ja sopiva painonnosto on tällä hetkellä hallinnassa.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 25.9.2007 19:34

Itse ostin crossin huhtikuussa, ja tähän mennessä siihen on kulunut rahaa n.1200¤ että melko äkkiä sitä menee, mutta kyllä tuo crossilla ajaminen on joka sentin edestä mahtavaa puuhaa :)
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 25.9.2007 21:15

Eiköhän kannattaisi pari vuotta ihan vaan treenata ja käydä korkeintaan ajamassa sarjacrosseja, ennen kuin lähtee kansallisiin kisoihin.

Tuosta 800¤ : sta on hyvä lähteä. Sen verran menee jo ennen varsinaista ajokautta kun ostaa lisenssin (~370¤), setin ajovarusteita (~170 ->) sekä pari settiä renkaita, jarrupaloja, ketjuja sekä rattaita.

15v ei ole mitenkään liian vanha, joutuu vaan treenaamaan mm. perustekniikoita enemmän mitä ihan juniorina aloittaneet.
Anzmo
Liittynyt:
5.6.2007 20:36

ViestiKirjoittanut Anzmo » 25.9.2007 21:47

a.c.e kirjoitti:Eiköhän kannattaisi pari vuotta ihan vaan treenata ja käydä korkeintaan ajamassa sarjacrosseja, ennen kuin lähtee kansallisiin kisoihin.

Tuosta 800¤ : sta on hyvä lähteä. Sen verran menee jo ennen varsinaista ajokautta kun ostaa lisenssin (~370¤), setin ajovarusteita (~170 ->) sekä pari settiä renkaita, jarrupaloja, ketjuja sekä rattaita.

15v ei ole mitenkään liian vanha, joutuu vaan treenaamaan mm. perustekniikoita enemmän mitä ihan juniorina aloittaneet.


Juu, sitä vähän meinasinkin.

Pitää vielä kattoa sitä pyörää, mut 2-t piikki-honda on ainakin mun mieleen :) Ennen lisenssin ja kamojen hommausta ajattelin harjoitella sukulaiseni hiekkakuopalla.
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52

ViestiKirjoittanut jonttu` » 25.9.2007 21:57

Anzmo kirjoitti:Ennen lisenssin ja kamojen hommausta ajattelin harjoitella sukulaiseni hiekkakuopalla.


kamat ostasin melkee hetialkuu koska sillon yleensä se pyörälähtee lapasesta :D ja sit et pientä harjottelua kuopalla mut sit vaa ajamaa sinne radalle nii oppii hyppimää jne mut ei sen vauhdin kovin kovaa tarvii olla alkuu...
Anzmo
Liittynyt:
5.6.2007 20:36

ViestiKirjoittanut Anzmo » 25.9.2007 22:12

jonttu` kirjoitti:
Anzmo kirjoitti:Ennen lisenssin ja kamojen hommausta ajattelin harjoitella sukulaiseni hiekkakuopalla.


kamat ostasin melkee hetialkuu koska sillon yleensä se pyörälähtee lapasesta :D ja sit et pientä harjottelua kuopalla mut sit vaa ajamaa sinne radalle nii oppii hyppimää jne mut ei sen vauhdin kovin kovaa tarvii olla alkuu...


Joo, Kannattaisiko hankkia sellanen oikee bodyarmor vai pelkkä rintapanssari? No kannattaako hommata uusi kypärä , En usko että sini-punainen ei ole ihan kaikkien mieleen :D
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 25.9.2007 22:22

Bootsit ja kypärä vähintään. Potan pitää olla timmi päänuppiin ei siellä mitään purkkaa syödä ;)
Anzmo
Liittynyt:
5.6.2007 20:36

ViestiKirjoittanut Anzmo » 25.9.2007 22:29

sape kirjoitti:Bootsit ja kypärä vähintään. Potan pitää olla timmi päänuppiin ei siellä mitään purkkaa syödä ;)
Katsomme huomenna joitakin kenkiä, mutta kypäränä toimii AGV:n kypärä, kai sillä pärjää? tottakai sopii päähän kuin nakutettu.
_epe_
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
18.7.2005 17:23

ViestiKirjoittanut _epe_ » 26.9.2007 12:19

nonii nyt alkaa talvi tulla ja ilmat kylmenee, mitkäs talvisäädöt piikkiseen hondaan? katoin nyt ni oli itellä kiinni 182 vai 185 suutin kiinni, millä toimi kesällä hyvin.. oliskohan joku 190 suutin talveksi?

katoin samalla myös männän kunnon, ei mitään naarmua tai kulumaa, kesän olen nyt ajanut tuolla wisecolla ja ei voi olla kun tyytyväinen :)