Noniin, vika on nyt siis sähköissä, kipinää tulle mut ei niin että saisi muuta aikaan kun joka kymmenes polkasu kerralla ison taikka pienemmän pamaukset putkesta. Epäilen kondensaattoria. Ilmotan sitte kun vika löytyy!
Ei taida olla konkassakaan vikaa. Pyörä lähtee HETI käyntiin kun 10 metriä sitä hinaa, joskus jos sen sammuttaa lämpimänä, ei se välttämättä tahdo lähteä enään käyntiin, -paitsi hinaamalla. Sytytys myöhäisellä?
Pitkästä aikaa taas täällä
2000 vuoden 125 kawassa taas kummalista vikaa,
mukavasti heti täydellisen koneremontin jälkee.
Vika liittyy siis sytkään, tai bensan saantiin.. Enkä todellakaan ymmärrä kumpaan ;D
Onko kellään tarkkaa käsitystä miten kyseisessä härvelissä kaasuttimen Throttle Power Sensor toimii ja mitä se tekee? -Säätää sytkää kierrosten mukaan, miksi?
b) ja mitä kaasarin kyljessä johdon päässä oleva solenoidi duunaa?
Vika ilmeni kun olin ajanut koneen lämpimäksi ja ehtinyt muutenki vähä päristellä, kun yhtäkkiä hidastaessani ja päästäessäni kaasun alkoi koneesta kuulua lievää kolinaa tjms, joten annoin hieman häppää, jolloin outo "kolina" lähti, kiekat nousi normaalisti, mutta sitten sammui kuin seinään, -ihan kun ei olisi bensaa saanut. Yritin tietenkin polkasta pärrää käyntiin, mutta ei herännyt, paitsi vähä väliä poksautti putkesta!?
Kolina oli ilmeisesti siis, jotain "trollausta" vain, en tiedä, mutta ei sielä koneessa mitään kuitenkaan tapahtunut.
Kipinää tuli (kahdella eri tulpalla tuli koitettua kipinää sekä käynnistämistä), mutta tulppa oli kuiva. Otin sitten tulpanhatun irti ja poljin kaasu täysillä useamman kerran jotta selviäisi kasteleeko tulpan. Sitä se ei tehnyt, joten metsästin sitte bensa vikaa. Kaasuttimessa ei ollut tukon tukkoa, tai muutakaan joka olisi estänyt bensan kulun. Eli käytännössähän soppaa pitäisi mennä siis ihan kampikammioon asti kiltisti, kerta se suuttimien läpi virtaa sillä bensaletkussa ei ole tukkoa.
Tässä vaiheessa heräsi ihmetys nimenomaan TPS:stä & solenoidista.
Toitovasti saitte jotain selvää ja osaatte auttaa! :]
edit: Kaasuttimesta pääsee varmastikkin bensaa, mutta tulppa se ei kastu eikä prätkä pärähdä. Voiko olla että kytkimen puoleinen stefa on lähtenyt matkan päälle? Männässä tai sylinterissä tuskin mitää on, kun puristuksetkin tuntuu olevan kohillaan.
2.
Kolinaa aiheutti kampiakselin irronnut mutteri joka pitää holkkiratasta stefan sisällä. Onneksi ei vahinkoa isommin tullu. Prätkässä ei kuitenkaan tapahtunut MITÄÄN muutosta vaikka stefa on tarkistuettu, holkki on tiivis ja mutteri kireällä. Mihin helvettii mun bensat katoo kun ei ne tunnu tulevan tulpalle asti?
Mg stefa oli myös täysin virheetön. Kohta tiputan tulitikun kampikammioo, jos vaikka sitä bensaa olisi siellä vähäsen ja kone heräis..