Huolto & korjaus

MikluW
Pyörä:
KTM 250SXF 2006
Liittynyt:
27.9.2010 20:16
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut MikluW » 27.5.2013 22:20

Se kanta on sinäänsä hyvässä kunnossa, eikä pyöristy sitä avattaessa, eikä ole pyöristynytkään. Varmasti pelkästään vaan jumissa, niinku monet muutki ruuvit ja pultit mitä tossa pyörässä on. Kävin ne kaikki vähän aikaa sitten läpi.
Kawasaki kx 85 -04
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Shape » 27.5.2013 22:22

Iskumeisseli on erittäin kannattava ostos, maksaa itsensä takaisin, kun ei tarvi niin paljon hermosavuilla käydä tiukassa olevien ja muljattujen ruuvien takia.

E: Multa löytyy 2005 SX-F 250:sen service manuska, ei varmaan kauheita eroja vuosimallien välillä, ainakaan moottoreissa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Bream » 28.5.2013 12:30

Torrenttina löytyy kans netistä KTM:n huoltomanuaalit pdf-muodossa.
Kembo693
Liittynyt:
9.8.2011 13:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Kembo693 » 28.5.2013 22:27

Hei, nyt joltain pätevältä äijältä vastausta!

Miten saada pintaherkkyyttä iskunvaimentimiin? Keissi on tämä: rossipyörällä ajeltu enskaa jonkin aikaa, ja kaikki muu on tällä hetkellä aika jiirissä paitsi keula. Tietysti kyllä, voisin ottaa putket irti ja viedä pokajätkälle simmattavaksi ynm. halutun pintaherkkyyden saavuttamiseksi. Mutta osaako kukaan selittää yksinkertaisesti, millä nimenomaan pintaherkkyyttä iskunvaimentimiin saadaan lisää? Aina nuo iskunvaimentimet olleet sellainen harmaa alue, josta olisi kyllä kovasti intoa oppia lisää. Olisi kiinnostusta perehtyä hieman lisää tuohon aiheeseen, ja pystyä perusmodauksia tekemään itse.

P.S. nyt haetaan siis vastausta löysempien jousien ja öljyjen ulkopuolelta.

Thänks.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Shape » 28.5.2013 23:40

Jos ei kosketa jousiin tai öljyihin, niin shimmipenalle vaan säädettäväksi. Lähtökohtaisesti nopeaa puolta kannattaa löysätä, jottei keula pompi patilta toiselle, vaan vetäytyy nopeasti sisään. Toki kannattaa myös paluutakin löysyttää, jottei keula ala "pakkaamaan" tökkimään hitaan palautumisen ja puristuksissa olevan jousen myötä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Kembo693
Liittynyt:
9.8.2011 13:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Kembo693 » 29.5.2013 13:55

Jeps. Kiinnostusta olisi kuitenkin kovasti oppia/opetella itse tekemään noita juttuja. Shimmipakat ovat männän sekä ylä ja alapäässä säätelemässä öljyn virtausta, ja kaiken järjen mukaan vaihtamalla ohuempaa "prikkaa" niin vaimennus muuttuu herkemmäksi, right? Miten paljon "prikan" tulisi erota vakiosta, jotta saisi vaikutusta aikaan kuitenkaan lyömättä överiksi? Ja vielä semmoinen, että mistä Shimmejä saa hankittua. Muutamasta liikkeestä tässä kysynyt, ja sellaisia ei tunnu kellään olevan.
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 30.5.2013 19:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvise lainata
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 29.5.2013 14:32

Vaikka tosta:

http://www.racingsuspensionproducts.com/shim/shim.html
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut sklitva » 30.5.2013 10:43

Kembo693 kirjoitti:Hei, nyt joltain pätevältä äijältä vastausta!

Miten saada pintaherkkyyttä iskunvaimentimiin? Keissi on tämä: rossipyörällä ajeltu enskaa jonkin aikaa, ja kaikki muu on tällä hetkellä aika jiirissä paitsi keula. Tietysti kyllä, voisin ottaa putket irti ja viedä pokajätkälle simmattavaksi ynm. halutun pintaherkkyyden saavuttamiseksi. Mutta osaako kukaan selittää yksinkertaisesti, millä nimenomaan pintaherkkyyttä iskunvaimentimiin saadaan lisää? Aina nuo iskunvaimentimet olleet sellainen harmaa alue, josta olisi kyllä kovasti intoa oppia lisää. Olisi kiinnostusta perehtyä hieman lisää tuohon aiheeseen, ja pystyä perusmodauksia tekemään itse.

P.S. nyt haetaan siis vastausta löysempien jousien ja öljyjen ulkopuolelta.

Thänks.


Mikäs pärrä/keula sulla on?
Itte just opettelin keulan simmailua.CR250 2007 kaksikammioshowan pintakovuutta sai parhaiten pois midvalven simmitystä keventämällä ja laittamalla "float":in pienemmäksi.Samalla kevensin simmipakkoja (muutama lowspeed simmi pois basevalvesta>>hiukan lisää herkkyyttä hitaisiin keulan liikkeisiin) higspeed pakan simmeistä otin joka toisen veks>vähemmän progressiota nopeissa keulan liikkeissä)

Jos lontoo taipuu niin lukaise ao. topikki..Saa hyvän peruskäsityksen simmauksesta ja pääset kärryille terminologiasta. Ketjun perustaja "theDogger" neuvoo mielellään simmauksessa.Kysyin siltä ohjeita CR:n keulan simmaukseen.Ei tarvinnu muuta kattoa nykyisten pakkojen konfiguraatio, ilmoittaa sille oma paino ja ajotyyli/taitotaso,nykyisen vaimennuksen puutteet/ongelmat, niin se antoi suositukset jousien jäykkyydelle,öljymäärälle ja simmipakkojen konfiguraatiolle.ei tarvinnu kun tehä midvalven ja basevalven ja basevalven lowspeed säädön simmipakat sen ohjeen mukaan niin pintakovuus väheni huomattavasti.Ko. sälli tietää muidenki merkkien simmaukset aika hyvin,(se on kuulemma entinen Honda tiimin mekaanikko) Californiasta ja kuten sanoin,neuvoo mielellään!

simmejä pitäis löytyä ainaki kotarikaupoista!

http://www.thumpertalk.com/topic/327668 ... -re-valve/
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
Kembo693
Liittynyt:
9.8.2011 13:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Kembo693 » 30.5.2013 15:02

Elikkäs uusimpia RM250:ita mitä on tehty, elikkäs onko se nyt sitten 2008 vai 2009 virallisesti. Showan keula löytyy siitäkin vehkeestä! Eli kiitoksia hyvästä vastauksesta. Täytyy ehkä vielä tarkemmin theDoggerilta kysellä jossain vaiheessa. Oikeastaan sain tuosta tutun-tutulta vähän neuvoa tuohon asiaan, ja sanoi laskevansa mitä ja miten pitää levyjä muuttaa kunhan tuon nykyisen setupin mittailen. Eli toivottavasti homma on hoitumassa, raportoin jossain vaiheessa et miten kävi :D
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 30.5.2013 19:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvise lainata
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut sklitva » 30.5.2013 17:07

pakko viä hehkuttaa: simmit maksoi 17e ja öljyt päälle..ei kannata maksaa jollekki "superiskariekspertille" montaa satasta ku saman homman tekee itte puoli-ilman ku vähän googlettaa ohjeita:)

laita piruuttas mullekin ne vakio simmipakkojen konfiguraatiot,niin voin kans ihmetellä josko osais jotain neuvoa antaa..
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 30.5.2013 19:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvise lainata
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut weeto269 » 1.6.2013 13:42

Tota noin. Voiko ilmaus rei'istä (ktm) lisätä keulaan lisää öljyä? Reilu 10ml olisin lisäämässä. Ei satu olemaan sitä erikois työkalua siihen.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 1.6.2013 18:44

Voithan sä. Hidastahan tuo on mutta mikäs siinä :D
Pöö
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Hsippe » 1.6.2013 20:45

Lääkeruutalla menee nopeesti eikä edes maksa paljoa, siis apteekista ostettuna.
KxRider
Pyörä:
ktm 540(400cc pytty), husqvarna wr400 -85, rieska mrt50 pro -09
Paikkakunta:
ilomantsi
Liittynyt:
21.3.2010 10:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut KxRider » 1.6.2013 23:56

en ole pahemmin jarru järjestelmään perehtynyt mutta tällänen ongelma on:
työtähän tekee siis brembon kaksmäntänen satula ja toinen mäntä ei siis taho toimia. pari tuntia venkslasin tota satulaa eli ilmailin ja liikuttelin toista mäntää mikä ei selvästi tule samaan tahtiin kuin toinen. sain päiväksi sen toimimaan eli toimi todella hyvin. ilo loppui lyhyeen kun taas alkaa tuntuma häviämään. pitää järettömästi painaa kahvaa jotta mitään tapahtuu. ei tuntusin mistään vuotavankaan nestettä. missähä mahtaa olla vika että nimen omaan tämä alempi ( satula kiini ollessa maata lähempänä oleva) mäntä ei vaan saa painetta alle?
Slyffe
Pyörä:
Päreinä tallissa..
Liittynyt:
20.11.2011 12:24
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Slyffe » 2.6.2013 16:51

Tuli piikkisen kawan sylinteri pinnotuksesta ja kumpaako a vai b mäntää ois tyrkättävä sisään. Edellinen oli b.