Kembo693 kirjoitti:Hei, nyt joltain pätevältä äijältä vastausta!
Miten saada pintaherkkyyttä iskunvaimentimiin? Keissi on tämä: rossipyörällä ajeltu enskaa jonkin aikaa, ja kaikki muu on tällä hetkellä aika jiirissä paitsi keula. Tietysti kyllä, voisin ottaa putket irti ja viedä pokajätkälle simmattavaksi ynm. halutun pintaherkkyyden saavuttamiseksi. Mutta osaako kukaan selittää yksinkertaisesti, millä nimenomaan pintaherkkyyttä iskunvaimentimiin saadaan lisää? Aina nuo iskunvaimentimet olleet sellainen harmaa alue, josta olisi kyllä kovasti intoa oppia lisää. Olisi kiinnostusta perehtyä hieman lisää tuohon aiheeseen, ja pystyä perusmodauksia tekemään itse.
P.S. nyt haetaan siis vastausta löysempien jousien ja öljyjen ulkopuolelta.
Thänks.
Mikäs pärrä/keula sulla on?
Itte just opettelin keulan simmailua.CR250 2007 kaksikammioshowan pintakovuutta sai parhaiten pois midvalven simmitystä keventämällä ja laittamalla "float":in pienemmäksi.Samalla kevensin simmipakkoja (muutama lowspeed simmi pois basevalvesta>>hiukan lisää herkkyyttä hitaisiin keulan liikkeisiin) higspeed pakan simmeistä otin joka toisen veks>vähemmän progressiota nopeissa keulan liikkeissä)
Jos lontoo taipuu niin lukaise ao. topikki..Saa hyvän peruskäsityksen simmauksesta ja pääset kärryille terminologiasta. Ketjun perustaja "theDogger" neuvoo mielellään simmauksessa.Kysyin siltä ohjeita CR:n keulan simmaukseen.Ei tarvinnu muuta kattoa nykyisten pakkojen konfiguraatio, ilmoittaa sille oma paino ja ajotyyli/taitotaso,nykyisen vaimennuksen puutteet/ongelmat, niin se antoi suositukset jousien jäykkyydelle,öljymäärälle ja simmipakkojen konfiguraatiolle.ei tarvinnu kun tehä midvalven ja basevalven ja basevalven lowspeed säädön simmipakat sen ohjeen mukaan niin pintakovuus väheni huomattavasti.Ko. sälli tietää muidenki merkkien simmaukset aika hyvin,(se on kuulemma entinen Honda tiimin mekaanikko) Californiasta ja kuten sanoin,neuvoo mielellään!
simmejä pitäis löytyä ainaki kotarikaupoista!
http://www.thumpertalk.com/topic/327668 ... -re-valve/